Bas_1202

Newbee
  • Aantal berichten

    1
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Utrecht

Bas_1202's trofeeën

  1. Hoi allemaal, na heel veel lezen hier mijn eerste eigen post op HL! De casus is als volgt. Ik heb een eenmanszaak van waaruit ik full time een onderneming drijf op het gebied van IT consultancy. Ik werk op parttime interimklussen en doe wat projectmatig advieswerk hier en daar. Ik wil deze EMZ omzetten naar een BV. Met een adviseur besproken, wat er zal gebeuren is dat er een gloednieuwe BV wordt opgericht (EMZ gaat dus niet over, maar zal gestaakt worden). Een van mijn opdrachtgevers kan momenteel door omstandigheden (overname) geen nieuwe leveranciers aanmaken. Dat is op hold gezet. Ik wil uiteraard wel voor deze opdrachtgever blijven werken. Ik kan mijn EMZ in leven laten en alleen deze ene klant bedienen vanuit de EMZ, en mijn andere werk via de BV laten lopen, dat snap ik. Maar wat ik eigenlijk wil dan is de omzet in de EMZ elke maand leegtrekken naar de BV. Een factuur van BV naar EMZ dus om de omzet volledig in de BV te laten landen. Dan moet ik voor de omzetbelasting een nulaangifte in de EMZ doen, die snap ik. Ik heb ook geen recht meer op aftrekposten in de EMZ en zal gewoon een marktconform DGA-salaris moeten betalen, snap ik ook en ben ik ook van plan. Is er echter een regel waarop de belastingdienst zou kunnen argumenteren dat dit niet is toegestaan? Het lijkt me van niet, maar ben benieuwd naar wat jullie denken. Ik zou het kunnen voorleggen aan de inspecteur maar dat duurt 2 maanden... Ben benieuwd! Met vriendelijke groet, Bas
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.