Leonvr

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Landsmeer

Leonvr's trofeeën

  1. dank voor je reactie Twabla. De automaat is via ccv besteld. Wanneer je een overeenkomst aangaat bij aanschaf van een pinautomaat dan ga je niet kijken hoe lang van tevoren je het contract op moet zetten. En alhoewel ik de voorwaarden altijd door lees, ga ik bij het zaken doen nog altijd uit van een zekere redelijkheid. Kleine lettertjes zijn er voor wanneer men er niet uit komt. Van enige redelijkheid is hier gewoon geen sprake. Dus zo gek is het ook niet dat ik na 14 jaar, wanneer vanwege Corona de economische omstandigheden opeens radicaal veranderen noodgedwongen ga kijken wat de consequenties zijn voor opzeggen. De opmerking van Roel slaat wat mij betreft dan ook nergens op. De overige suggesties worden op prijs gesteld. ik heb in 14 jaar nog nooit gebruik hoeven maken van het servicecontract. Normaliter zou ik nooit een servicecontract aangegaan zijn, aangezien ik de kosten van eventuele reparatie prima kan dragen. CCV heeft in de overeenkomst kennelijk bewust de term servicecontract weggelaten en onder de noemer kosten ccv opgenomen. In de kleine lettertjes wordt daar via een omweg wel naar verwezen. Tja, als je doelbewust klanten wilt misleiden, dan lukt dat meestal wel. maar zo wens ik geen zaken te doen. Dus zeker niet meer met CCV.
  2. Beste Roel, dank voor je reactie. In het contract staat nergens dat de serviceovereenkomst een keuze mogelijkheid is. Het werd standaard opgenomen. Uiteindelijk blijkt die service ook een wassen neus, is gebleken. Ik val er niet over dat ik 14 jaar heb betaald voor service die er eigenlijk helemaal niet was. Ik val erover dat ik na besluit om met hen te stoppen, nog 14 maanden moet doorbetalen. De kleine lettertjes zijn niet voor niets ook echt heel klein opgenomen. Zodat men liever heeft dat men ze niet goed leest. En een termijn van bijna 14 maanden moeten doorbetalen voor niets vind ik onredelijk, ook los van de huidige situatie. Maar daarover mag men van mening verschillen.
  3. Duidelijk. Waar het mij om gaat is dat ik eerst een goed beeld wil krijgen van de overeenkomst van destijds. Wanneer de feitelijk getekende overeenkomst toch afwijkt van het concept dat ik wel bij de hand heb, zou dat een verkeerd beeld kunnen geven. Wanneer uit enig advies van kenners blijkt dat CCV in hun recht staat, ondanks dat het niet redelijk is, dan heb ik dat te accepteren. Echter wanneer deskundigen aangeven dat er tegenstrijdigheden zijn in de overeenkomst en/of er geen sprake is van redelijkheid dan ben ik bereid om het toch juridisch te laten aanvechten.
  4. beste Roel, Dank voor je reactie. Ongetwijfeld zal ik een kopie van de ondertekende overeenkomst kunnen vinden wanneer ik even ga zoeken. Wel heb ik digitaal een concept kunnen vinden. Ze hebben het daarin over jaarlijkse verlenging (na de eerste 3 jaar), maar in de overeenkomst wordt gesproken over een maandelijks te betalen bedrag aan ccv. Is dat niet tegenstrijdig? Er is destijds maar 1 overeenkomst getekend. De kosten zijn daarbij onderverdeeld in kosten voor gprs kosten (kpn) en ccv kosten (servicecontract). In de daaraan gekoppelde bijlagen staat op 1 pagina het logo van de rabobank bovenin, waarbij in de tekst staat dat de opzegtermijn een maand is. Er is echter niet duidelijk waar deze opzegging betrekking op heeft. Kennelijk over diensten die de Bank verstrekt. Op de pagina daarna met het logo van ccv staat een opzegtermijn van 3 maanden. Dit heeft betrekking op het servicecontract van de betaalautomaat. Ergens is nooit ergens vermeld dat dit geen verplichte overeenkomst betreft. Vele jaren later ben ik er achter gekomen dat een dergelijk servicecontract helemaal niet verplicht was. Er is nooit enige keuze aangeboden. Alleen al die werkwijze vind ik bedenkelijk.
  5. Beste Hans, Dank voor je reactie. Ik heb destijds (hoogstwaarschijnlijk) een ondertekend exemplaar via de post opgestuurd. Ongetwijfeld heb ik er een kopie van gemaakt, maar door verhuizing, heb ik die momenteel niet paraat. Het gaat niet om een extreem bedrag, dus om het zover te laten komen dat ik een rechter erover uit wil laten spreken lijkt mij niet zinvol. mvg Leon
  6. Voor mijn zaak, die momenteel stil ligt vanwege Corona, heb ik een overeenkomst met CCV voor een mobiele betaalautomaat. Omdat ik geen gebruik meer maak van deze automaat heb ik op 11 november aangegeven deze overeenkomst op te willen zeggen. CCV heeft aangegeven de verwerking van transacties per direct stop te zullen zetten, maar attenderen mij op de getekende overeenkomst met hen en hun algemene voorwaarden, waarin zou staan dat de serviceovereenkomst nog doorloopt t/m 31 december 2021, dus ongeveer nog 13,5 maand. Ze zeggen dat de overeenkomst die in 2006 is afgesloten voor 3 jaar, na die 3 jaar elk jaar stilzwijgend met een jaar wordt verlengd en dat uit de overeenkomst blijkt dat er een opzegtermijn is van 3 maanden. Aangezien de opzegging ongeveer 7 weken voor afloop is gedaan, loopt het servicecontract volgens hen na dit jaar nog een jaar door. De betaling hiervan gebeurd echter maandelijks. Echter worden per heden door CCV geen diensten meer verricht, aangezien de automaat niet meer kan worden gebruikt. Er hoeft en kan dus geen service meer worden verleend. Op het verzoek om mij de getekende overeenkomst te overleggen geven ze aan die alleen te willen laten zien tegen betaling van 25 euro ex btw, aangezien ze die niet digitaal hebben. Mijn concrete vragen zijn hierbij: 1 Mag men voor het opvragen van de overeenkomst geld vragen? 2 Is hier sprake van een redelijke opzegtermijn en kan CCV mij verplichten te betalen tot eind 2021? 3 Is er wellicht sprake van verzachtende omstandigheden/overmacht vanwege Corona, waarbij mijn onderneming zwaar is geraakt en ik geen gebruik maak van de betaalfaciliteiten van CCV omdat er geen omzet is. Bij voorbaat dank voor het advies.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.