Rahmaa

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Voornaam
    Rahma
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    MSR Finance

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Den Haag

Rahmaa's trofeeën

  1. Het klinkt misschien als een open deur intrappen, maar aangezien dit de eerste keer is dat we een ondernemer hebben die producten uit het buitenland inkoopt, willen we het volgende vragen: Betekent het feit dat een ondernemer producten inkoopt buiten de EU en de factuur aangeeft dat de belasting (tax) 0% bedraagt, dat de goederen als import worden beschouwd en dat er geen btw in rekening wordt gebracht door de leverancier? In dit geval hoeft de ondernemer geen btw te berekenen over de aankoop en kan hij de aankoopprijs inclusief 0% btw vermelden in rubriek 4a van zijn btw-aangifte? Alvast bedankt! Rahma
  2. Gefeliciteerd met het starten van jouw administratiekantoor. Vind je het niet lastig om telkens van programma's te wisselen? Ik heb ook aar Employes gekeken en een proefabonnement genomen. Wat een simpele en leuke programma, jammer dat ze nog niet alle CAO's ondersteunen. Het is zeker een aanrader om in de gaten te houden, veel makkelijker dan bijvoorbeeld Loon. Ik wil graag sparren en ben daarnaast enorm benieuwd naar jouw beweegredenen om voor Visma Eaccounitng te kiezen. Heb er zelf niet in verdiept. Omtrent fiscale Wolters Kluwer; avanzer aangifte < Heb je daar naar gekeken? In Afas is dat een onderdeel van het pakket, dat maakt Afas in het begin niet altijd de meest goedkope oplossing, maar denk wel een complete oplossing. Fiscaal gemak vind ik erg prijzig. Fiscaal-online zie ik vaak voorbij komen, maar heb er zelf geen ervaring mee.
  3. Dank je wel IBOSAF voor jouw reactie. Waarom ik liever zo min mogelijk gebruik wil maken van koppelingen heeft grotendeels te maken met mij als persoon. Ik vind het fijn dat er zoveel mogelijk wordt gewerkt in één systeem. Dat maakt een Afas of een Exact aantrekkelijk. Ik vind het belangrijk om zoveel mogelijk te kunnen uitbreiden in één systeem i.p.v. telkens te moeten switchen van programma's. Een lijstje maken ben ik momenteel bezig en tijdens het maken van het lijstje wordt bovenstaande bevestigd. Daarnaast vind ik het belangrijk dat er een dashboard is om te zien wat er nog gedaan moet worden. Een gemis bij snelstart, is dat er nog veel gebruik gemaakt wordt van Snelstart 12 (niet online), waarmee je niet geheel online kan werken. Je hebt gelijk dat ik naast de prijs de investering in tijd moet meenemen. Scheelt gelukkig dat ik het leuk vind om iets nieuws te leren en zal dat met veel plezier doen. Op het moment dat ik de 5+ medewerkers, dan is bij Afas fijn dat je alleen je pakket hoeft uit te breiden i.p.v. te moeten switchen. Het is misschien te vroeg om na 2 jaar van programma te wisselen, maar ik denk graag vooruit en wil graag groeien (net als iedere ondernemer met veel passie). Nogmaals bedankt voor jouw reactie, heeft mij aan het denken gezet, Vooral het maken van een lijstje! Inderdaad Joost, maar als de klanten het graag willen dan doe ik het voor ze met alle liefde. Veelal voor het aanvragen van kredieten, lease etc.
  4. Beste leden, Voor ik begin wil ik jullie allemaal fijne feestdagen wensen en een gezond nieuwjaar! Tweejaar terug heb ik veel informatie en inspiratie gehaald uit antwoorden en reacties van de leden die ik nodig had tijdens het officieel oprichten van mijn administratiekantoortje, na het behalen van mijn HBO Accountancy. Momenteel werk ik deeltijd naast het runnen van mijn eigen onderneming. Ik vind het enorm leuk om dichtbij de klanten te staan naast het voeren van een administratie, maar vooral de klant helpen door te adviseren en mee te kijken. Ik voer 2 á 3 dagen in de week de administratie voor ongeveer 25 klanten en grotendeels hebben het helemaal uitbesteed aan mij, zelfs het factureren. (luie klanten). Ik wil graag gaan uitbreiden, zowel in dagen als in klanten. Momenteel gebruik ik Snelstart en heb ik dat in alle tevredenheid gebruikt. Vooral dat je in één overzicht kan zien, wat er nog gedaan moet worden na het inloggen vind ik heel fijn van Snelstart. Alleen merk ik dat ik veel mis, wil graag een pakket wat 'compleet' aanvoelt. Bij Snelstart moet je voor het een en ander een koppeling gebruiken, bijvoorbeeld voor het opstellen van een jaarrapport. Kunnen jullie mij adviseren welke pakketten voor een kleine, maar groeiende onderneming aan te raden is? Mocht niet overstappen ook een keuze zijn, dan hoor ik dit uiteraard ook. Door mijn achtergrond heb ik veel boekhoudprogramma's gezien, maar vind het maar al te lastig om een keuze te maken. Ik heb mij vooral verdiept in: AFAS > Accountancy Lite (voordeel: Fiscale gedeelte) Exact > Accountancy Plus (voordeel: Veel gebruikt) iMuis > Accountancy Pro (voordeel: accountancydashboard) Ik ben vooral op zoek naar een boekhoudprogramma die met mij meegroeit als kantoor. Misschien is dat te ver vooruitdenkend, maar ik wil graag een programma hebben die ik ook kan gebruiken als ik 5 á 6 medewerkers in dienst heb, zonder dat ik moet overstappen. Alvast bedankt voor de hulp en antwoorden! met vriendelijke groet, Rahmaa
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.