mike_43

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

mike_43's trofeeën

  1. Heb je daar dan een bron van ? De signalen zijn namelijk anders.. En de vraag is dan ook gaan de partners de verkopen daadwerkelijk overnemen, of wordt er door de ruime stijging in het aantal partners en producten (o.a aliexpress, OEM) meer omzet gegenereerd dan bol.com zelf omdat er simpelweg meer aanbod is (24.893597 artikelen per januari 2020, 35.285244 per januari 2021) ? En dan lijkt het cijfers technische heel mooi 'partners nemen verkoop over' maar goed als ze zelf niet bij die data kunnen is zo een stelling ook moeilijk te onderbouwen of de partner het daadwerkelijk overneemt...
  2. Ik heb dus opnames waarin duidelijk word toegegeven dat dit wel gebeurt, veelal via de leveranciers.
  3. Ik ben aan het kijken tot in hoeverre dit 'eerlijk' is, uiteindelijk heeft een partner alsmede door de verzendkosten een oneerlijk positie. Het gaat mij er ook niet om dat het een concurrent is, die heb je altijd, en dat is ook gezond voor de markt. Echter als het platform ziet wat goed verkoopt, dit zelf inkoopt, en dan een oneerlijke concurrentiepositie creëert klinkt als dat machtsmisbruik. Dus vandaar dat ik wil kijken wat de mogelijkheden zijn als er meerdere ondernemers zijn. Het gaat overigens verder dan alleen een oneerlijke concurrentie (account onterecht geblokkeerd, assortiment verwijderd, etc) wij hebben hier ook meerdere malen telefonisch contact over gehad en het zou telkens een (IT) gerelateerd probleem zijn bij dit platform (niet aan onze kant). Wij zijn nooit terug gebeld of hebben een terugkoppeling gehad echter de blokkades en etc werden spontaan ongedaan gemaakt. Wij zijn door leveranciers benaderd door klachten vanuit het platform over onze prijsstelling... (Overal zijn opnames van). Uiteraard is dit een situatie als David tegen Goliat, maar ik vind het op zijn minstens de aandacht waardig, en zeker als er meer ondernemers zijn.
  4. Wij verkopen diverse producten in diverse groepen, echter allemaal merk artikelen. Het platform neemt de producten zelf op voorraad. Dit is inderdaad een bekend fenomeen, echter zou ik graag in contact willen komen met ondernemers die in dezelfde situatie zitten. Als voorbeeld wij verkopen artikel X tegen 12,99, platform verkoopt hetzelfde artikel voor 12,89 echter moet de klant dan wel verzendkosten betalen (die mogen wij niet rekenen). Platform heeft hierdoor de verkoop positie, verlagen wij onze prijs naar 11,80 gaat het platform daarin mee. Ook is de klant dus meer kwijt is, als die bij het platform besteld (verzendkosten). Overigens zijn wij een partner met een ranking van 9,7 met ruim 1000 beoordelingen.... Klopt bedankt voor de tip! ik wil echter zoveel mogelijk ondernemers bereiken om te kijken hoevaak dit voorkomt, of ondernemers die weer een ondernemer kennen die het zelfde heeft meegemaakt. Het is een breed probleem, wat je vaak hoort, maar waarin het haast onmogelijk is om in contact te komen met andere ondernemers.
  5. Beste allemaal, Wij zijn al geruime tijd verkoper op een platform en ook hebben wij onze eigen webshop, echter zien wij dat sinds december dat al onze hardlopende artikelen direct door ditt platform op voorraad worden genomen. Sinds januari wordt er ook een actieve concurrentie strijd met ons gevoerd vanuit dit platform, de spelregels zijn hierin echter oneerlijk. Mijn vraag aan jullie is dan ook of er meer ondernemers zijn met deze ervaringen ?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.