Jump to content

Browboss

Newbee
  • Posts

    4
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer

Recent activities

  1. Ja inderdaad. Ik wou het alleen niet zo ver laten komen, maar inderdaad wat je zegt, als ik niks doe dan blijft hij doorgaan. Ik ga hier zeker iets mee doen! Ik ben echt ontzettend blij met jullie reacties want voor mij is dit zo nieuw. Ik weet mijn rechten redelijk maar had helaas niet gedacht dat dit alles zo ging lopen. Ook @UwJuristheeft mij in die zin al heel wat rust gegeven en zal zeker van mij horen!
  2. Wauw.. Wat ontzettend slecht dan! Ik kreeg de keuze tussen 3 jaar of 5 jaar en ik koos voor 3 jaar inderdaad. Het kleine onderhoud vind ik dan ook absoluut geen probleem maar een contract afsluiten voor ketel onderhoud ga ik dan niet doen. Moet ik verder iets met dit contract doen? Aangeven dat dit niet klopt of wat zou u aanraden. Bij voorbaat dank voor uw hulp!
  3. Bedankt voor uw bericht. Helaas kan ik het contract niet bijvoegen maar dit is de tekst: "Huurovereenkomst winkelruimte En andere bedrijfsruimte ex artikel 7a:1624 BW Deze huurovereenkomst heeft betrekking op de bedrijfsruimte , hierna "het gehuurde" genoemd, plaatselijk bekend: * adres van mijn zaak* En nader aangegeven op de aan deze overeenkomst gehechte tekening van het gehuurde, die deel uitmaakt van deze overeenkomst. Het gehuurde mag uitsluitend worden gebruikt als schoonheidssalon Deze overeenkomst is aangegaan voor de duur van 3 jaar, ingaande op 20 maart 2020 en lopende tot en met 19 maart 2023 De overeenkomst wordt vervolgens voortgezet voor een aansluitende periode van 3 jaar Beëindiging van deze overeenkomst vindt plaats door opzegging met een termijn van ten minste 6 maanden voor het einde van een huurperiode. Opzegging dient te geschieden per deurwaardersexploot of per aangetekend schrijven. De aanvangshuurprijs bedraagt op jaarbasis €x bedrag of € mijn huurbedrag ,- per maand. Er zal geen indexering plaatsvinden gedurende deze drie jaar. Onverminderd geen huurprijsaanpassing op grond van 3.2 zal na 3 jaar de huurprijs mogelijk worden aangepast aan de marktwaarde. De door huurder te verrichten betalingen aan verhuurder moeten voor of op de eerste dag van de periode waarop de betalingen betrekking hebben volledig zijn voldaan. Met oog op de datum van ingang van de huurtijd, heeft de eerste betaalperiode betrekking op 20 maart tot 19 april 2020 Huurder kan dit bedrag overmaken op rekeningnummer: .... Er zal nimmer een factuur worden verstuurd en partijen komen overeen dat de huur voor of op de eerste dag van de volgende huurperiode automatisch zal worden voldaan. Partijen komen overeen dat de verhuurder aan huurder geen omzetbelasting over de huurprijs in rekening brengt. Indien verhuurder het gehuurde niet langer zonder omzetbelasting mag verhuren zal huurder vanaf dat moment wel omzetbelasting over de huurprijs verschuldigd zijn. Aldus opgemaakt en ondertekend in tweevoud " Dit is te tekst van mijn volledige contract.
  4. Goedenmiddag allemaal, Ik ben nieuw hier dus excuses als dit hier niet thuishoort. Sinds 2019 heb ik een eigen bedrijf en daarbij heb ik een pand gehuurd. In eerste instantie ging alles prima en zag het pand er goed uit. Er moest heel wat gebeuren en veranderd worden dus dat hebben we (mijn partner en ik) gedaan en zodoende is het helemaal naar wens geworden. Mijn huurbaas was ontzettend aardig en dacht mee met ideeën ect. Echter is er sinds de verlenging van mijn contract bij de huurbaas een knop omgegaan. Het begon allemaal met het feit dat de ketel, die al aanwezig was voor de huur, langzaam leeg liep. Daar heb ik hem eigenlijk per direct op aangeproken en hij liet een monteur komen. (Deze vertelde mij en hem dat de ketel sinds 2003 niet meer onderhouden is.) Het probleem was opgelost dachten we maar helaas niet. Toen was zijn geïrriteerde reactie dat ik het maar gewoon moest laten voor wat het was en de ketel dagelijks(!) maar moest bijvullen. Tijdens corona heb ik niet om verlaging van de huur gevraagd omdat hij ook een eigen bedrijf heeft en ik wist dat zij het ook relatief zwaar hadden. En verder val ik hem eigenlijk nooit lastig. Tot vorige week. Mijn afvoer van de keuken lekte al vanaf het moment dat ik in het pand ging. Hier heeft mijn partner het een en ander aan gemaakt en tot vorige week geen probleem. Maar sinds een week lekt het gigantisch en kreeg ook hij het niet voor elkaar. Waarop hij mij adviseerde mijn huurbaas te bellen om te vragen naar een loodgieter. Ik had voordat ik hem belde toch nog even het een en ander opgezocht in mijn contract over onderhoud en over onderhoud word niks vermeld. Het huurcontract is 1,5 A4tje en staat eigenlijk vrij weinig in. Ik weet inmiddels dat het gaat om kale huur. Gas water licht betaal ik zelf appart. Na aanleiding hiervan heb ik hem dus gebeld en zijn reactie deed mij echt schrikken. Hij was zo ontzettend geïrriteerd dat ik hem hierover belde. Zijn exacte woorden waren "ga je me hier serieus over lastigvallen? Je moet mij alleen bellen voor grote zaken zoals als de ketel kapot is en er een nieuwe in moet verder moet je alles zelf regelen" na heen en weer gepraat te hebben is het gesprek beëindigd en zij mijn partner nou volgends mij werkt dat niet zo. De volgende dag stond hij bij mij in de zaak, hij ging iets regelen maar de rekening is voor mij benoemde hij. Ik heb hem aangesproken op het gesprek en dat ik het geen prettige ervaring voor mij was aangezien ik hem nooit om iets vraag. Hij liep mee naar de keuken om te kijken en tussen neus en lippen door zegt hij (inmiddels huur ik dit pand al 2,5 jaar) ja en die ketel moet je zelf een contact voor aansluiten he, ook dat is jouw verantwoordelijkheid. Met andere woorden dan ben ik aansprakelijk als er iets gebeurt!? Op internet heb ik gevonden dat als het een kale huur betreft de eigenaar verantwoordelijk is voor hetgeen wat al in het pand was voordat de huurder überhaupt in het pand zat. Maar nou is mijn vraag is dat ook daadwerkelijk zo of moet hij hier verantwoordelijk voor zijn? Tot slot heb ik van 3 van mijn klanten, die ook zijn klanten zijn, gehoord dat als mijn contract over 2 jaar eindigt hij het niet laat verlengen. Hij wil van dit pand een woonhuis maken en dat is zijn doel. Het word me allemaal zo veel dat ik extra informatie aan het inwinnen ben. Ik wil het niet juridisch laten verlopen zolang het niet hoeft maar ik zit met nijn handen in het haar. Zou iemand mij uitleg en advies kunnen geven? De moed zakt me steeds verder in mn schoenen.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept