Jump to content

Johanna2021

Junior
  • Posts

    9
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer

Recent activities

  1. Alle info is welkom en ik ga ervan uit dat ik t.z.t. deze vragen ook bij de cursus kwijt kan. Ik hoop alleen niet dat ik er erg op achteruit ga qua mogelijkheden...Bedankt voor het nemen van de moeite om de vragen te beantwoorden in ieder geval!
  2. Ah dank je wel Maarten. Tot nu toe werkten wij met Exact Globe (destijds ook op aanraden van onze accountant). Heeft zeker minpunten, maar al met al toch redelijk tevreden over. Onlangs adviseerde onze accountant echter om de overstap naar Yuki te maken. Zelf had ik nog nooit van dit programma gehoord, vandaar de vraag hier in de hoop hier meer info te krijgen. Zoals ik begreep zal/kan ons accountantskantoor ook de service verlenen. Het is ook de bedoeling dat we nog een soort van cursus gaan krijgen, maar ik vind het fijn om eerder al wat ervaringen van anderen te horen. Ik heb nl. enkele praktische vragen...ik zal ze hieronder vermelden: zou je dan eens willen kijken of er vragen bij staan waarop jij (als ervaringsdeskundige) een antwoord hebt? 1. Ik neem aan dat het mogelijk is (evt. met een aanvullende module of zo) inkoopfacturen met evt. bijlagen in te scannen en dat er dan automatisch een inkoopboeking voor aangemaakt wordt? 2. Is het mogelijk notities te maken bij bijv. debiteuren en grootboekkaarten? 3. Als je voor één debiteur verschillende factuurregels hebt ingevoerd, kun je die dan verzamelen zodat ze op één factuur komen staan? 4. Is het mogelijk om een verkoopfactuur in één keer naar meerdere email adressen van de debiteur te sturen? 5. Kunnen de verkoopfacturen in pdf én in xml formaat verstuurd worden? 6. Is het mogelijk direct een bijlage mee te sturen met een verkoopfactuur? Dit is nl. een groot gemis bij Exact Globe: we sturen een verkoopfactuur, en bijlagen (denk aan weegbonnen etc.) moeten apart verstuurd worden omdat dit (nog) niet in één handeling kan.. 7. Ik weet niet of jij de mogelijkheid hebt om herinneringen te sturen, zo ja: kun je herinneringen versturen met de originele factuur als bijlage? Oké, een hoop vragen dus. Ik ben benieuwd of jij (of iemand anders die dit leest) me wat meer wegwijs kunt maken.
  3. Hans, ik had het misschien in mijn vraag moeten vermelden maar ik had hier op het forum al gezocht. 2 topics kwam ik tegen, te weten "valt WKR en gerichte vrijstellingen ook onder gebruikelijk loon van 46000,-" en "welke debit of creditcard". Niet de info waar ik direct al iets aan heb helaas. Toch bedankt voor je reactie.
  4. Is hier iemand misschien bekend met het boekhoudprogramma Yuki? Graag zou ik ervaringen horen. Ook hoe het met hun support gesteld is.
  5. Na beide eerdere opties bekeken en vergeleken te hebben, komen wij ook tot deze conclusie. Ook bedankt voor het meedenken!
  6. Ook hier gaan we zeker naar kijken. Bedankt voor de suggestie!
  7. Hallo Ron, bedankt voor de tip Google Calendar. Ik heb al even snel hiernaar gekeken en dit ziet er inderdaad interessant uit dus het overwegen/uitproberen waard. Voor wat betreft je opmerking "dus niet kijkt naar de mogelijkheden om het proces anders in te richten": ik weet niet goed wat je hiermee bedoelt? Inderdaad willen we overstappen van een papieren kalender naar een digitale, zodat het voor de 3 betreffende medewerkers altijd in te zien is en niet zoals nu, alleen wanneer je op kantoor de papieren versie bij de hand hebt. Het is ook zo dat we een beetje "vastgeroest" zitten in oude gewoontes en willen kijken naar een meer moderne werkwijze. Ons leek dus een digitale kalender ideaal. Maar natuurlijk staan we open voor andere ideeën.
  8. Ward van der Put, het klopt dat het gaat om bestellingen van zand en grind en andere diensten die daarmee samenhangen... Branko Collin, aantallen zijn heel variërend dus moeilijk in te schatten, maar zeker minder dan 20 per minuut en meer dan 20 per maand. Ik schat gemiddeld 15 per dag...
  9. Ik hoop dat ik mijn vraag in de juiste groep geplaatst heb... Ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende: Er zijn binnen ons bedrijf 3 personen werkzaam die inkomende bestellingen noteren (telefonisch), ontvangen (app) en kunnen inlezen (email) Hierin gaan we nog heel ouderwets te werk: telefonisch opgegeven bestellingen worden in een papieren agenda opgeschreven, emails en apps printen we uit. Alles wordt op volgorde van datum gelegd. Nu zoeken wij een oplossing "in de cloud", een soort "online kalender". Alle telefonische bestellingen zouden dan direct op de juiste datum ingeboekt moeten worden door degene die de telefoon opneemt. Voor ontvangen emails en apps zou het handig zijn als die meteen doorgestuurd kunnen worden naar een bepaalde datum in die "online kalender". Ter aanvulling: Het is niet de bedoeling dat klanten zelf hun bestellingen kunnen inboeken (zoals mensen bijvoorbeeld online een afspraak kunnen maken bij een kapper) Ook hoeft het niet geintegreerd te worden in een boekhoudprogramma. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen omschrijven en dat iemand mij kan wijzen op (een) geschikt(e) programma('s) hiervoor. Het hoeven niet per se gratis programma's te zijn. Het zou mooi zijn als iemand me op het goede pad kan brengen. Alvast bedankt voor de tijd en moeite!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept