cwijnand

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

cwijnand's trofeeën

  1. Het klopt dat wij inderdaad gebruik hebben gemaakt van het Bbz levensonderhoud. De kredieten hebben wij geen gebruik van gemaakt. En de bbz levensonderhoud heb ik vanaf volgende maand volledig afbetaald. Het is fijn om te lezen dat er zoveel reacties zijn. Zowel de positieve als de kritische opmerkingen worden op prijs gesteld. Bank heeft gereageerd op mijn mail en neemt de 25e weer contact met mij op voor een afspraak. Op de vraagstukken hebben zij inhoudelijk nog geen reactie gegeven. Ik zit voor mijzelf (dus ex partner er buiten) inderdaad te twijfelen om contact op te nemen met de gemeente voor hulp (dit gaat mij boven mijn pet). Heb dit advies wel doorgegeven aan mijn ex partner maar het is maar net wat zij er zelf aan wil doen. Wel hebben wij beiden al stappen ondernemen om in ieder geval het krediet gedeeltelijk aan te zuiveren. Ondanks het begrip dat wij al met 4-0 achterstaan.
  2. Wij hebben inmiddels contact met de bank op gezocht om een afspraak te maken. Uiteraard hopen wij een afspraak met de bank te kunnen maken over de aflossing van het krediet maar hebben wij ook het voornemen om te melden dat er momenteel ook andere lopende schulden zijn. Ik zal middels forum op de hoogte houden hoe de bank hier op reageert/actie op onderneemt. Wij zijn nog niet uitgeschreven (die tip kregen wij vanuit OKB), in hoeverre kan de gemeente ons helpen met gestructureerd stoppen? Van de BBZ hebben wij al een keer gebruik gemaakt gedurende q2 2020 en die zijn wij al aan het terugbetalen.
  3. Wij zijn nu ook opnieuw aan het inventariseren wat de totale schulden zijn. Betreft Belastingdienst hebben wij het bijzonder uitstel aangevraagd. En Uwv (hebben vorig jaar gebruik gemaakt van de NOW regeling) zijn wij nog in afwachting van de definitieve berekening. De ondersteuning die wij zelf hebben ontvangen (BBZ) zijn wij al aan het terugbetalen in maandelijkse termijnen. Het zakelijke krediet zien wij momenteel als het grootste probleem.
  4. Na een langere periode het zelf proberen op te lossen kom ik toch maar naar het forum met deze hulpvraag. Eind 2020 zijn mijn ex-vrouw en ik gestopt met het uitvoeren van ons bedrijf cq. restaurant. D.m.v. indeplaatsstelling hebben wij de huurovereenkomst kunnen overdragen aan nieuwe huurders en leveranciers en personeel hebben wij kunnen betalen. Dat er nog openstaande kosten zouden volgen waren wij beiden van op de hoogte (ondanks dat ons contact onderling aardig slecht was in die periode i.v.m. echtscheiding). Tot zo ver hebben wij het beiden nog kunnen redden d.m.v. afzonderlijke afspraken met schuldeisers. Hiermee ben in ieder geval ik gelijk mee begonnen met afbetalen en doe hier ook maandelijks mijn aandeel in. Dat er nog meer zou volgen wist ik maar heb min of meer mijn hoofd in het zand gestoken en ben doorgegaan met werken en aflossen totdat begin deze maand mij het besef kwam dat het weleens teveel zou kunnen gaan worden. De bank heeft inmiddels een dringend verzoek gedaan contact op te nemen waarom er geen omzet is binnen gekomen op de zakelijke rekening (krediet van 5000) en wij verwachten binnenkort nog een overzicht over de nog te betalen belastingen (wel bijzonder uitstel aangevraagd). Gelukkig is het contact met mijn ex inmiddels verbeterd en heeft zij ook gelukkig al een aantal zaken ter hande genomen die worden afgelost. Echter weten wij beiden niet precies hoe wij de bank het beste kunnen benaderen (wij hebben beiden het voornemen alle schulden af te lossen maar zijn niet in de gelegenheid om dit in een keer af te lossen. Ook met oog op de lopende afspraken/afbetalingen die wij al hebben met andere instanties/schuldeisers. Om de vraag in het kort te stellen: - Hoe kunnen wij de bank het best benaderen/beantwoorden. Welwillendheid om aan te zuiveren/af te lossen is er wel, vermogen echter weinig.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.