0108daniel

Super Senior
  • Aantal berichten

    177
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

0108daniel's trofeeën

  1. Dankje. Daar zie ik het ook niet bij staan, dus vermoed dat het vooralsnog niet hoeft :)
  2. Dankjewel voor de informatie. Ik heb een webshop en koop in bij onze leveranciers. Dit zijn allemaal officiële producten, dus geen namaak of 'Aliexpress' goederen. Dan is het voor nu duidelijk dat is (nog niet) verplicht ben dit te vermelden in de omschrijving bij ieder product.
  3. Ik kreeg van diverse leveranciers te horen dat er bij ieder product in de webshop de fabrikant gegevens moeten staan. Het gaat dan om deze gegevens: Handelsnaam fabrikant Postadres fabrikant Email adres/contact formulier fabrikant Ik weet dat Marktplaats en Bol.com dit inmiddels verplicht hebben. Had contact met de KVK opgenomen, wellicht dat hun daar iets vanaf wisten. Ze kwamen alleen met de checklist voor verkopen aan consumenten: https://www.acm.nl/nl/verkoop-aan-consumenten/checklist-online-verkoop Daar staat niets over gegevens van fabrikanten dat vermeld moet worden bij ieder product. De KVK weet voorderest niets van de 'nieuwe' regels..... Vandaar dat ik hier terecht kom, want ondernemers met een webshop zullen dit inmiddels ook wel weten en wat er verplicht is te vermelden bij ieder product.
  4. Voorzichtig ben ik zeker! Zolang de koper niet reageert stuur ik de rest nog niet op.
  5. Ik heb afgelopen donderdag een product naar de klant verstuurd wat 'waarschijnlijk' zijn adres is. Heb daarin een A4 papier gedaan om contact met mij op te nemen over zijn adres. Het pakket staat als 'afgeleverd' maar heb nog geen reactie terug vernomen. Als ik binnen 2 weken niets retour heb dan verwacht ik dat de klant het heeft ontvangen en zal ik ook de rest verzenden. Ik gebruik woocommerce, daarin zit geen optie om klanten te blokkeren. Een gratis plugin is er helaas ook niet.
  6. Ik wacht stap 1 nog even af :) Vooralsnog gaat het altijd goed, behalve in dit geval. Uiteindelijk word het wel opgelost.
  7. IP is inderdaad hetzelfde. Het IP adres komt overeen met 1 woonplaats dat de klant op geeft. De andere woonplaats die hij vermeld komt niet overeen.
  8. Ik heb de klant al een terugbetaling gedaan met de vraag om contact op te nemen. Dit is niet gebeurd. Zie net dat ik vandaag weer een bestelling van hem heb ontvangen, dit keer met een andere woonplaats dan de voorgaande bestellingen. Als ik daarop zoek komt de woonplaats niet overeen met het adres.
  9. Dat kan. Al weet hij blijkbaar wel goed hoe je moet betalen met Ideal omdat hij direct betaald. Daarbij lijkt het me dat hij wel zijn email kan bekijken. Het telefoonnummer is ook buiten gebruik wat hij heeft opgegeven.
  10. Het adres bevat ten eerste 2 grote plaatsnamen. Hij heeft bij plaatsnaam een plaatsnaam ingevuld, maar ook achter zijn straatnaam een andere plaatsnaam. Bij beide postcodes klopt de postcode niet en ook het huisnummer niet. Ik heb al contact opgenomen met Postnl. Hun gaven aan contact met de klant op te nemen.....
  11. Vermoed dat dit een klant is die al wat ouder is. Mijn producten die als hobby gebruikt worden zijn vaak oudere personen die iets bestellen. Vanaf eind Maart tot nu zijn het 12 bestellingen die de klant heeft gedaan.
  12. Het probleem is juist dat het adres niet correct is. Daarom kunnen de bestellingen niet verstuurd worden. Als het adres wel goed zou zijn was dit topic overbodig/nooit geopend en had de klant nu zijn producten al in huis gehad :)
  13. Ik heb de klant een terugbetaling van 1 bestelling gedaan. In de opmerkingen heb ik gezegd om contact op te nemen op ons email adres. Ik betwijfel of de klant deze mail wel leest.
  14. Jazeker, alle bestellingen van de klant zijn betaald met Ideal. Zou ik nog contact op kunnen nemen met Mollie/Ideal en vragen naar het adres? Weet niet of hun zelf nog adres gegevens hebben van de klant. Volgens het IP adres van de klant woont hij wel in de woonplaats die hij heeft opgegeven, alleen straat/huisnummer komt niet overeen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.