De automaten zouden allemaal in Gent staan. Het bijvullen zal me voor 2 automaten (hoogstens) 1 uur per week kosten. Als ik er een stuk of 10 heb, heb ik voor een 5-tal uur per week gerekend. De opstart zal wel wat moeizamer verlopen en de administratieve kant komt er ook bij kijken. Het mooie aan het concept is dat ik 24/7 overzicht heb over de inhoud van de automaten en dus zo exact weet wanneer welke drank bij welke automaten moet bijgevuld worden en niet nodeloos over en weer loop met blikken die niet nodig zijn. Ik schat dat het stockbeheer, papierwerk, bijvullen, bestellen, ... ongeveer 2 dagen per week zal in beslag nemen. Ik zou het eerst een jaartje allemaal zelf doen, wat prima is want ik ben momenteel nog student en heb toch tijd over. Na een jaartje aan de slag te zijn (en inmiddels geïnvesteerd te hebben in meerdere automaten) zou ik een jobstudent in dienst nemen voor 1 dag (max, waarschijnlijk moet het bijvullen wel lukken op 5u met de wagen) per week. Dan blijft enkel het papierwerk en stockbeheer over want de dranken worden geleverd door de leverancier. Voor het papierwerk en stockbeheer reken ik 1 dag per week. Dat zal natuurlijk niet 1 dag per week aan een stuk zijn, want er zullen altijd onverwachtse problemen opduiken, ofwel met de machines, ofwel de leveringen, of nog iets volledig anders, maar ik denk wel dat het moet lukken met 1 à 2 uur per dag er mee bezig te zijn. 1 à 2 uur per dag bovenop een (tegen dan, momenteel 2 dagen per week + student) fulltime job is overigens ook niet niets vind ik, maar ik ben gemotiveerd genoeg om er werk van te maken.