RafaelSH

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

RafaelSH's trofeeën

  1. Hartelijk dank voor uw bericht! Daar zit inderdaad wat in! Wij hebben wel gemerkt dat ouders vaak naar de bekende naam vragen voordat ze bij een ander komen. Ons bedrijf is in onze regio zeer snel gegroeid omdat wij de enige waren in de buurt. De laatste huiswerkinstituut in de buurt was vorig jaar gestopt, maar veel van onze klanten hebben ons verteld dat zij eerst langs dat huiswerkinstituut gingen (ze wisten nog niet dat het gesloten was) voordat ze bij ons langskwamen. En dat ook nog terwijl wij goedkoper waren en ondersteuning bieden bij alle vakken van de middelbare school (gesloten huiswerkinstituut kon alleen basisschoolleerlingen aan). Als wij onze concurrent dus niet overnemen, moeten wij zelf weer een groot klantenbestand opbouwen in een nieuwe regio. Tot die tijd moeten wij dan ook minstens 2 FTE's betalen terwijl het ons niet genoeg oplevert.
  2. Hartelijk dank voor uw reactie! Ja, wij zullen daar verder aan werken! Dank u wel!
  3. Hartelijk dank voor uw reactie! Wij zijn recentelijk uitgebreid in haar dorp (waar ze zelf actief is ~25,000 inwoners). Zo'n uitbreiding waren wij oprecht van plan, maar ik moet eerlijk bekennen dat het ook is gedaan om de druk op te voeren voor haar. Wij zijn immers goedkoper, betere service (gehoord van meerdere ouders) en jonger (ouders hebben gezegd dat de kinderen dat fijnder vinden). Wij hebben beiden dezelfde doelgroep. Haha, daar heeft u gelijk in! Aangezien wij persoonlijk contact hebben met de ouders van de huidige leerlingen bij ons, zouden wij nooit geld boven imago verkiezen. Wij doen er dus alles aan om de ouders tevreden te houden. Maar na teveel Wolf of Wallstreet en dergelijke Hollywood prul, spelen we wel iets te vaak de rol van de "keiharde zakenman", zoals wellicht te zien in mijn eerste post. Het wordt al snel pretentieus, dus daar moeten we inderdaad nog even aan werken!
  4. Hartelijk dank voor uw reactie! Wij hebben ons huiswerk gedaan (misschien iets te goed) want wij weten nu "alles" over de eigenaar. Wij hebben een connectie met haar via een oud werknemer (vandaar de insider information), maar die heeft dus helaas ruzie gekregen met de eigenaar. U heeft daar zeker gelijk in, wij lopen inderdaad al een beetje op de zaken vooruit. Ik betrap mezelf erop dat wij alles te snel willen. Dank u wel!
  5. Hartelijk dank voor uw reactie! Dat is inderdaad wel de snelste manier, wij wegen nog even af of wij wel serieus genomen zouden worden. Jonge jongens (met een buitenlands tintje) die even een paar ton ophoesten worden in mijn regio snel verdacht van drugshandel of connecties met de onderwereld, hehe 😌
  6. Goedenavond, Ik heb sinds begin september een goed lopend huiswerkinstituut opgestart met een aantal andere jongens. Het loopt dezer dagen gelukkig zodanig goed dat wij een overname van een concurrent wel zien zitten. Wij zijn ervan overtuigd dat wij over voldoende liquide middelen beschikken om de overname te financiëren en wij kunnen daarnaast ook een goede prijs berekenen (ik dacht zelf aan een simpele Free Cashflow model die ik vaak genoeg heb gemaakt tijdens mijn periode als belegger). Andere zaken zoals arbeid, marketing en dergelijken hebben wij ook al in het team besproken en wij hebben dus een zorgvuldig plan opgesteld dat alles van A-Z behandelt. Er is alleen één grote maar... Wij hebben geen flauw idee hoe je het bedrijf moet benaderen om een overname voor te stellen. Wij weten dat de concurrent twee jaar geleden eigenlijk overgenomen zou worden, maar dat ging op het laatste moment niet door (ruzie in het bedrijf leidde tot meerdere vertrekkende werknemers). De eigenaar staat dus waarschijnlijk wel open voor een overname, maar wij zijn wel de 'new kids on the block' en ik weet niet of zij het op prijs zou stellen als wij even een mailtje eruit gooien met het verzoek een zakelijk voorstel te bespreken. Wellicht worden wij niet serieus genomen of gunt zij ons niet het succes. Ja, dat klinkt gek, maar als je de context kent niet: op de social media kanalen van het bedrijf wordt ons bedrijf impliciet (onze strategieën, marketing, etc.) bekritiseerd. Dus om ter zake te komen: lieve forumleden, hebben jullie enig advies hoe wij het beste de eigenaar kunnen benaderen? Hoe zouden jullie het vinden om door de concurrent benaderd te worden? Bij voorbaat hartelijk dank!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.