Trudy12

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Trudy12's trofeeën

  1. Toen wij niet snel genoeg gereageerd hebben, hebben ze de 6 maanden vooruit geïncasseerd. Deze hebben wij weer gestorneerd om vervolgens handmatig het bedrag over te maken waar ze volgens het originele contract recht op hebben.
  2. Omdat ik het nogal wat vind om onze cijfers zomaar naar een "vreemde" te mailen die er van alles en nog wat mee kan doen. En ook wij vermoeden dat ze ons kwijt willen en dus zullen ze zeggen dat de cijfers niet recent genoeg zijn. Want uiteraard is 2021 nog niet klaar.
  3. Dat is het vreemde. Er is niets gebeurt in onze ogen. Half november is gewoon het maandbedrag geïncasseerd en eind november krijgen we out off the blue een brief met de mededeling dat we niet meer kredietwaardig zijn. In de brief krijgen we drie opties. 1) We mogen kosteloos opzeggen 2) We mogen overstappen naar een ander product van hun 3) 6 maanden vooruit betalen. Ik ben mede-eigenaar. En we hebben onze rechtsbijstand ingeschakeld met de vraag wat we met deze brief moeten. Zij hebben onze zaak doorverwezen omdat er nog 14 bedrijven zijn die hetzelfde bericht hebben gekregen.
  4. Wij hebben in juni 2019 een 3 jarig contract afgesloten bij een energiebedrijf. Nu kregen wij in november jl. een brief dat wij niet meer kredietwaardig zijn en dat het contract wordt ontbonden of we moeten 6 maanden vooruit betalen. Dit terwijl de rekening maandelijks door hun automatisch wordt geincasseerd en wij nog nooit een betaalachterstand hebben gehad. Onze kredietwaardigheid is bepaald door Creditsafe. Wij hebben dat kredietrapport ook ingezien. En inderdaad dat rapport laat niet echt een gezond bedrijf zien. Echter ik weet dat we wel een gezond bedrijf zijn. En aangezien we een maatschap zijn, zijn onze financiële gegevens alleen bekend bij onze bank en boekhouder en niet bij de kamer van koophandel of andere instellingen/bedrijven. Ik heb Creditsafe gesproken en zij zeggen dat het op o.a. basis van statistieken is, en de ligging en nog een paar algemeen tendensen. We hebben een advocaat (die nog 14 zaken heeft tegen deze energiemaatschappij) en hun advies is om onze jaarrekening in te leveren bij de energiemaatschappij zodat ze kunnen zien dat we wel kredietwaardig zijn. Dat is mij echter een stap te ver. Het is toch belachelijk dat wij dus cijfers moeten inleveren bij een energiemaatschappij omdat ze misschien vermoeden dat wij de aankomende 6 maanden niet meer kunnen betalen. Het staat in de algemene voorwaarden van de energiemaatschappij dat zij ten alle tijden een kredietwaardigheidstoets mogen doen. Wij hebben het vermoeden dat wij hun teveel geld kosten met de huidige energietarieven en dat ze ons liever kwijt dan rijk zijn. Heeft iemand hier een goed advies wat we moeten doen? Of heeft iemand dit ook meegemaakt?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.