Slamnose

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Emmeloord

Slamnose's trofeeën

  1. Bedankt, is natuurlijk ook zo! Dat kan idd aan het einde van het jaar van je winst afgetrokken worden. Dan is het voor nu wel allemaal duidelijk denk ik. Hartstikke bedankt voor de reacties!
  2. Hmm, of mijn rekenvaardigheid is echt heel erg achteruit gegaan. Of ik snap iets niet helemaal haha. 21% van €100,- is toch €21,-? Reparaties voer ik zelf uit, maar inderdaad zal dus wel sprake zijn van voorbelasting op onderdelen die gehaald worden die bij groothandels. Maar van wat ik had begrepen zou je eventuele kosten voor onderdelen bij de inkoopprijs mogen toevoegen omdat het onderdeel is van de inkoop voor het toestel. Maar dat heb ik dus verkeerd begrepen? Edit: Heb het inderdaad verkeerd begrepen :'). Kort samengevat op denk ik dan de correcte manier: Inkoopprijs toestel: €100,- Verkoopprijs toestel: €310,- Winstmarge incl. BTW: €210,- Verschuldigde BTW over marge: 21/121*210 = €36,45 Kosten onderdeel/reparatie incl voorbelasting: €65,- Voorbelasting: €11,28 In principe zijn dit dus de uitkomsten. Vervolgens nog een vraag stel ik leg met mijn privé voertuig 100km af om het toestel te halen. Kan ik dan de 0,19ct kilometer vergoeding bij de inkoopprijs toevoegen? Dan zou het dus 200km totaal zijn. Nieuwe inkoopprijs is dan: 200*0,19 + 100 = 138. Daarbij zou dan de winstmarge incl btw verminderd worden met €38,- . Klopt dit? Zo ja, is dan foto van tankbonnetje voldoende?
  3. Goedemorgen mede-ondernemers, Ik zit met een klein obstakel waar ik maar geen goed antwoord op kan vinden en hoopte dat iemand hier er al ervaring mee heeft en of het antwoord al weet. Nou weet ik wel wat een marge regeling inhoudt, enigszins ook hoe je hem zou moeten toepassen. Alhoewel de laatste dus niet helemaal. Denk dat een situatieschets het beste mijn vraag kan verduidelijken zo. Situatie is dat je markthandel voert in mobiele telefoons en of elk ander marge goed en je voert er meestal ook een reparatie aan om de marktwaarde weer terug te krijgen. Dus je koopt laten we zeggen een toestel A voor €250 je stelt er een inkoopfactuur op. Daarop vermeld je om wel toestel het gaat en boek je een regel eronder eventueel je benzine kosten erbij op (dacht gewoon de 0,19ct per km, mits je je privé voertuig gebruikt). en boekt hem af onder de grootboek margegoederen inkopen. Vervolgens heeft je toestel A een defecte scherm, je hebt bij leverancier B een scherm ingekocht. Krijg je netjes een factuur van, die zet je ook in administratie en boek je dan af onder inkoopwaarde handelsgoederen met de bijbehorende BTW. Je hebt toestel gereed gemaakt voor verkoop, na reparatie ben je aan totale inkoopkosten dus kwijt: €250 + €50 + €20 = €320. Vervolgens verkoop je de toestel voor €420, marge is 100 euro en dan betaal je €21,- BTW erover. Nou ben ik dus benieuwd moet je de inkoopfacturen van het toestel en van het scherm aan elkaar koppelen? Want over het algemeen haal je meerdere schermen tegelijk en wordt het dan redelijk verwarrend als je voor 6 telefoons hetzelfde inkoopfactuur gaat uploaden omdat je 6 schermen tegelijk heb besteld. Ook als je een toestel inkoopt met waarde onder de €500,- hoef je in principe geen inkoopverklaring te maken, maar bij het opstellen van een inkoopfactuur voor je administratie kan je dan gewoon kopje leverancier leeg laten of zou je daar dan een standaard iets moeten neerzetten?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.