Mee eens, ik loop wel vaker achter de feiten aan omdat ik niet "actief" ben in die markt.
Wat ik verneem is dat er blindgestaart wordt op de focus van het gas af terwijl dit nog een hele lange weg is, dus waarom niet de omgeving verder pefectioneren in je huis en in mijn bevindingen viel het mij op dat er nooit rekening wordt gehouden met de algehele CV-installatie en de resultaten zijn positief.
Doelgroep is zeker de consument, mijn gedachten hierin subsidie te genereren is te kort gedacht.
Ja inderdaad, deze gedachte had ik vorig jaar ook in mijn hoofd en nu ik weer wil opstarten ga ik zeker flyers in de omgeving bij mensen in de brievenbus doen. Wat jij schrijft neem ik mee, deelgebieden doen en niet 1 grote wijk bijvoorbeeld.
Ik heb geen verdere grote inverstering en in mijn werk van rotatie 2/2 kan ik makkelijk inspelen als er vraag is. Bij goed resultaat kan ik het gebied verder uitbreiden.
Mee eens, de aantrekkelijkheid voor consumenten met het terugverdienen op besparing van gas d.m.v. isolatie is groter dan het spoelen van het CV-systeem. Qua kosten spoelen CV-systeem ligt een vijfde lager dan bijvoorbeeld spouwmuurisolatie.
Als isoleren 30% besparing kan opleveren met kosten van 2500 euro en CV-systeem spoelen/inregelen/betere afstelling etc 10% besparing kan opleveren tegen 400 euro lijkt me dat qua neuromarketing een haalbaar doel. Maar ik weet, dan ben je er nog niet, er hoeft maar 1 proces te falen in het plan, een overwachte gebeurtenis of andere obstakels en dan is het niet rendabel.
Zeker niet, ik ben wel de laatste op de markt die hiermee aankomt. Er is zelf specialistische apparatuur te koop en redelijk wat bedrijven die het aanbieden. Opvallend veelal in het westen van ons land, waar ik woon(noord) bijna niet, dus qua gebied zit ik wel goed.
Het is mij opgevallen dat er geen marketing in is en in rondspraak met veel mensen zijn hun niet bekend met mijn onderwerp.