Ga naar inhoud

Holland_

Junior
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  1. Kennen jullie een bedrijf of bureau wat berekeningen kan maken voor mijn bedrijf? Ik heb een voorbeeld berekening nodig wat een zzp'er verdiend en betaald aan belastingen en verzekeringen ten opzichte van mijn wet dba oplossing (detachering). Het gaat er om dat ik inzichtelijk wil maken wat voor verschillende verdiensten er netto over blijft in beide situaties. Alvast bedankt!
  2. Ik hoop een groep mensen te vinden die echt al gevorderd/ervaren ondernemers zijn om mee te kunnen sparren maar ook af en toe leuke events te bezoeken. Daarbij denk ik dan aan BV eigenaren met personeel in zakelijke dienstverlening bijvoorbeeld of zzp-zwaargewichten in professionele zin (omzet +100-200k per jaar). Dank voor de tips. ik ga ze direct bekijken. Overigens is het uiteindelijke doel om een leuke groep te verzamelen en dan één of twee keer per jaar een diner/event te hosten waar we elkaar weer spreken en de toekomst/uitdagingen en andere zaken kunnen bespreken.
  3. Beste forumleden, Welke ondernemers events hebben jullie bezocht en welke raden jullie aan? Ook tips voor discord of chatgroepen zijn welkom. Alvast hartelijk dank.
  4. Beste forumleden, Goede verzekeringsadviseur gezocht Ik heb enkele uren gestoken in het vinden van een goede verzekeringsadviseur. Ze zijn werkelijk overal te vinden maar locatie is voor mij onbelangrijk. Ik wil een kantoor vinden dat goed communiceert wat ik niet achter de broek aan hoef te zitten om te leveren. En graag ook heel veel goede ervaringen van echt zakelijke klanten. op google vind ik vaak ervaringen omtrent hypotheken omdat men dat daar ook kan afsluiten. Maar ik zoek een specifiek een goede zakelijk specialist in verzekeren. Deze adviseur moet verzekeringen zoals de volgende bieden: Aansprakelijkheidsverzekering (voor schade aan derden) Beroepsaansprakelijkheidsverzekering (voor fouten in adviesdiensten) Bestuurdersaansprakelijkheidsverzekering (voor persoonlijke aansprakelijkheid bestuurders) Bedrijfsrechtsbijstandverzekering (juridische hulp bij conflicten) Verzuimverzekering (bij ziekte van personeel) Arbeidsongeschiktheidsverzekering (voor jezelf bij ziekte) Pensioenzaken Het zou super zijn als het kantoor ook pensioen zaken voor werknemers kan verzorgen.
  5. Oke. Ik heb nu bij de kvk uitleenbureau als activiteit erbij gekregen en ik kom nu door de waadi check van de kvk. Is dat alles? ( naast dat ik compliant moet zijn met wat de wadi inhoud.. Dat is nu erg makkelijk want ik ben alleen )
  6. Beste Higherleveler's, Ik heb een BV en vanuit die BV 'detacheer' ik mijzelf. Zelf ben ik software ontwikkelaar en maar dus ook de eigenaar. Vraag #1 : Is de WAADI nu überhaupt vereist als ik mijzelf detacheer? Vraag #2 : Is de WAADI registratie echt alleen de KVK activiteiten aanpassen zodat het tevens 'Uitzendbureau/Payrolling/Banenpools/Uitleenbureau' bevat? Of moet er nog meer gebeuren voordat ik door de WAADI check kom op https://www.kvk.nl/personeel/waadi-check/ ? Met vriendelijke groet, A
  7. Dank allemaal voor de reacties! Jullie hebben zeker gelijk dat kwaliteit belangrijker is dan de prijs in gevallen als deze. Mij is aangegeven dat ik van A-Z word geholpen. Hieronder zal ik beschrijven wat mij geboden is voor de benoemde bedragen: Abonnement 2022 jaarrekening / belastingaangifte XXX BV ( a 180 per maand ex btw) Voor dit abonnement verzorgen wij de administratie, alle BTW aangiften (controle) en alle vereiste documenten zoals jaarrekening, aangifte VPB, publicatiestukken KvK en notulen AvA. Abonnement 2022 jaarrekening / belastingaangifte XXX Beheer BV ( a 125 per maand ex btw) Voor dit abonnement verzorgen wij de administratie, alle BTW aangiften (controle) en alle vereiste documenten zoals jaarrekening, aangifte VPB, publicatiestukken KvK en notulen AvA. Voor dit abonnement regelen we ook de aangifte Inkomstenbelasting voor jou (en je partner) Salaris administratie a 11 euro per maand ex btw ( 1x nodig want ik ben de enige werkende/dga in de bv ) ---------- Mijn bedrijf, en de financiële administratie is qua werkzaamheden uitermate simpel. om en nabij 14 facturen per jaar en wat bedrijfskosten zoals een laptop / telefoon. Ik werk als programmeur en dit deed ik eerst als zzp'er maar ik ga dit omzetten naar de Bv + Holding structuur. Op dit moment doe ik zelf mijn btw aangifte en heb ik enkel een boekhouder van 700 euro per jaar voor de jaarlijkse afronding + controle en IKB. Ik wil liever de BTW belasting e.d. zelf blijven doen om kosten te drukken. Ik weet niet hoeveel dit scheelt in de praktijk. Maar excl btw is het totaal toch al gauw 3792 per jaar. Dit is voor mij vrij aan de prijs omdat ik rond het omslagpunt lig voor BV/ZZP. ( Ik heb bewust gekozen voor de BV + holding stuctuur nu, dat is een andere discussie ghehe ) Daarom hoop ik eigenlijk iets te vinden waarbij ik zelf iets meer kan doen om de kosten te drukken. Of een bevestiging vanuit jullie dat dit 'nu eenmaal' de prijs is en dat btw zelf regelen weinig kostendrukkend is. Ik wil jullie enorm bedanken voor de reacties en ook voor nu alvast bedankt voor de toekomstige reacties. Met vriendelijke groet, Higher_level_user_94
  8. Hallo mede ondernemers, Ik ben opzoek naar jullie ervaring met de jaarlijkse kosten van de administratie van BV + holdingstructuur. Wat ik tot nog toe heb kunnen verzamelen qua informatie staat hieronder. Wat vinden jullie van deze bedragen? Marktconform of juist veel te duur? Eventuele aanraders /tips qua (beter) betaalbare administratie zijn zeker welkom. Dank alvast!

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.