Goedendag,
Ik heb al menig onderwerpen gelezen en vind HL een waardevol platform. Nooit eerder heb ik een vraag gepost dus bij deze de eerste. Hopelijk kan iemand mij meer vertellen.
Ik run al een behoorlijke tijd diverse webshops B2C en ben actief op verschillende marketplaces. Ik wil me gaan verbreden in B2B (wholesale) verkopen. Om het eerst uit te testen ben ik met lokale winkels in gesprek om mijn producten onder te brengen.
Echter, een verkoopfactuur opmaken met 50 stuks is zo gedaan. Maar is hier ook nog een aparte (koop)overeenkomst voor nodig?
Bijvoorbeeld dat het gaat om een directe verkoop. M.a.w. 50 stuks in 1 keer afnemen. Wanneer de winkel met restant blijft zitten o.i.d. eigen verantwoordelijkheid is. Of zijn er andere zaken die van belang zijn om op te nemen?
Of volstaat een mondeling akkoord ook?
Vervolgvraag: wanneer ik in de toekomst een deal kan sluiten met het moederbedrijf van diverse franchise in NL, moet ik daar dan wel/ook/een andere overeenkomst voor hebben?
Alvast dank voor het lezen, dan wel antwoorden!