MDigital

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

MDigital's trofeeën

  1. Dat is ook mijn grootste zorg. De vorige keer voor mijn eigen levering deed ik de inklaring in Venlo, terwijl een deel van de lading in Amsterdam gelost werd. Voor de douane moet het leveradres op de aangifte de plaats zijn waar de goederen staan zolang de lading nog niet ingeklaard is. MAW: ik kan niet Antwerpen op de CMR/T1 laten zetten, omdat de goederen in Venlo ingkeklaard moeten worden. De vorige keer heb ik de chauffeur om een vriendendienst gevraagd en is hij op eigen initiatief van Venlo naar Amsterdam doorgereden. Nu het Venlo-Antwerpen is, wordt het ICL, en lijkt me dat toch niet zo 1-2-3 hetzelfde..? De extra factuur dacht ik nodig te zijn vanwege het grensoverschrijdend karakter. Ik moet deze levering namelijk als ICL aanmerken, maar dan moet ik toch wel aan kunnen tonen dat de leverancier van Venlo naar Antwerpen doorgereden is? Hij betaalt contant ter plaatse bij de lossing. Garantie e.d. zijn niet van toepassing. 😄
  2. Gegroet allen, na meerdere pagina's van de Belastingdienst gelezen te hebben, ben ik er nog steeds niet helemaal uit. Ik (B) ben een Nederlandse ondernemer die van een bedrijf buiten de EU (A) naar Nederland importeert. Nu heb ik een Belgische ondernemer (C), die vraagt of ik van A goederen in kan kopen, en die dan naar België te vervoeren om ze aan hem te leveren. Mijn afnemer C wil zich helemaal buiten de gehele operatie houden, en alleen van mij een factuur en de goederen ontvangen. Dit betekent dat ik, B, de goederen van A in zal moeten voeren. Maar wat is hier nu wijsheid? Mijn idee was het volgende: - Ik, B, plaats bij A een bestelling, die A aan mij factureert - A's vrachtwagens komen in Venlo aan. - A's lading wordt door de Nederlandse douane in Venlo ingeklaard. De factuur/CMR geven Venlo als eindadres/inklaringsadres voor de douane. - A geeft mij een extra factuur voor het transport van Venlo naar Antwerpen. Op die tweede factuur/CMR sta ik als verzender in NL en C als ontvanger in België. - A's lading gaat vervolgens met dezelfde vrachtwagens gelijk door naar België, en levert daar de goederen bij C af (Dit zou dan NE-BE cabotagevervoer zijn?!) - C krijgt van mij, A, een 0% BTW factuur, als ware het een normale intracommunaire aankoop/verwerving tussen NL en BE Kan dit zomaar? En is dit de beste manier? Ik zag ook nog een pagina van de Belastingdienst over "versimpelde ABC levering", waarbij ik de goederen gelijk van A naar C kan laten gaan zonder de extra BTW-betaling in het eindland, maar de haalbaarheid is me niet duidelijk. Ik ben namelijk 1) niet in staat om als Nederlandse ondernemer in België goederen in te klaren, en 2) (A) is buiten de EU, terwijl de Belastingdienst het over 3 ondernemers in de EU heeft. Heeft iemand hier enige ervaring mee, danwel de kennis over dit soort handelingen? Bij voorbaat dank, Raoul
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.