hevelingen

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondersteunende organisatie

hevelingen's trofeeën

  1. Zo houd ik het ook bij. Voor boekingen duidelijk. Mensen met vaste plek dus lastiger omdat ik niet er altijd ben. Zit hier geen huis bij dus vaak beheer ik op afstand. Hier ga ik een beter systeem v verzinnen voor mezelf. De vraag is wel waarom wil de gemeente dan niet het nachtregister vd vaste plaatsen. Hij gaf aan die er niet niet hoeven te staan. ik snap omdat dat 1 tarief is dus die kosten weten ze maar aan de andere kant moet het nachtregistser erbij waar ze toch in horen. Ik heb nu wel de vaste plekken los vd kampeerders/verhuur op een lijst.
  2. Ik houd het bij. Maar voor standplaatsen apart. De vraag was ook meer dat het soms onhandig is het correct bij te houden aangezien ik er niet altijd ben hoe dit het beste te doen dan en of het op de gegevens toeristenbelasting apart vermeld moet oid. Gemeente geeft dus aan ze hoeven het van de vaste plaatsen niet te hebben ivm vast te betalen forfait tarief. Dat gaf mij weer een vraagteken omdat officieel een nachtregister (welke ik erbij moet doen) doorlopend moet zijn met alles en iedereen erin!
  3. Ik heb de gemeente opnieuw gebeld. Ze geven aan voor de toeristenbelasting is alleen het nachtregister voldoende maar hier hoefden niet de vaste staanplaatse in worden vermeld. Aangezien die 1 bedrag betalen. Hij gaf aan v evt calamiteiten moet ik het wel bijhouden maar de gemeente hoefde die gegevens niet... beetje dubbel want een nachtregister die ik erbij moet sturen is compleet met iedereen erin!
  4. Mee eens. De gemeente hanteert de hoogte tb ad hand van het nachtregister...er staat dan weer bij vaste plaatsen niet in te vullen. Dat is apart aangezien die bij evt calamiteiten dan dus niet volledig is... valt de lokale regelgeving boven de wet?! Lijkt me niet...
  5. Dus het kan zijn dat de gemeente we toestaat om dat 1 malig in te vullen? De wet staat boven de lokale regelgeving lijkt me...of toch niet. Ik kan een enkele gemeente vinden die wel aangeeft jaarplaatsen 1 malig in te vullen...er is met 50 vaste plekken bijna onmogelijk om dit per dag te doen! Dus bd brandweer ed onmiddellijk overleggen de computer snel aan en printen?! Leuk bedacht van ze!
  6. Indien de belastingplichtige gebruik maakt van de mogelijkheid als bedoeld in artikel 3, eerste lid, hoeft hij uitsluitend een nachtregister bij te houden voor de standplaatsen/ligplaatsen waarvoor de maatstaf van heffing wordt vastgesteld op het werkelijk aantal overnachtingen. Ik doe Forfait dus dan niet?!
  7. In het geval het nachtregister wordt bijgehouden voor mobiele kampeeronderkomens en stacaravans op vaste jaarplaatsen, vast seizoenplaatsen, seizoenplaatsen en vaste ligplaatsen, dient het nachtregister te worden bijgehouden per standplaats/ligplaats. Dit vond ik ook bij de overheid...dan hoeft het weer niet. Daarbij is het heel lastig om iedere dag te checken wie er is! Plus die mensen weten vaak niet hoelang ze blijven...
  8. Ik heb een camping. Een aantal mensen heeft een eigen bezit van een stacaravan en hier een jaarplaats mee. Op het nachtregister moet ik doorlopend bij houden wie er is. Mag bij een jaarplaats dit 1 malig...of moeten dit alleen werkelijke overnachtingen zijn? Het is heel onhandig steeds te kijken wie er is...achteraf laten invullen (dus als ze het zelf bijhouden) kan ook niet want het nachtregister moet doorlopend zijn. Online niks over te vinden. Zelfde de gemeente die nog maar kort toeristenbelasting/nachtregister heeft kan me niet helpen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.