FHwestermann

Newbee
  • Aantal berichten

    1
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

FHwestermann's trofeeën

  1. Beste forumleden van Higherlevel.nl, Niet lang geleden hebben wij een aantal van jullie gesproken om te horen hoe de website ervaren wordt. Dit was in het kader van een onderzoek vanuit RVO om te verkennen welke verbeterpunten en kansen er liggen voor de website. We hebben ook gesprekken gevoerd met ondernemers die Higherlevel.nl nog niet kenden. Dit bij elkaar heeft ons veel inzichten gegeven, welke een startpunt zijn voor het toekomstbestendig houden van Higherlevel.nl. Hierbij willen we graag wat bevindingen met jullie delen. Met sommigen daarvan kon het Higherlevel.nl team meteen aan de slag, maar voor de rest is nog een extra vertaalslag nodig om tot de juiste aanpassingen te komen. Bevindingen Het belangrijkste inzicht voor ons was dat er ontzettend veel potentie in Higherlevel.nl zit. Uit onze gesprekken met jullie bleek dat de meerwaarde hem vooral zit in de volgende 3 punten: Ondernemers helpen ondernemers: je kunt gratis advies krijgen van mede-ondernemers voor specifieke vragen die je hebt. Higherlevel.nl is toegankelijk: je kunt op een laagdrempelige manier je eigen vraag stellen over ondernemen. Nieuwe contacten: Higherlevel.nl kan leiden tot nieuwe connecties binnen ondernemend Nederland. Vanuit de ondernemers die Higherlevel.nl nog niet kenden hoorden we dat het stellen van een vraag voor hun specifieke situatie en daar een accuraat antwoord op krijgen een grote behoefte is. Daarmee is Higherlevel.nl dus heel relevant, en in potentie voor een veel grotere doelgroep. Er zijn echter twee grote uitdagingen voor Higherlevel.nl als de website een grotere doelgroep wil bereiken en helpen, en dit zijn: 1. Potentiële gebruikers zijn niet meteen overtuigd van de meerwaarde van Higherlevel.nl: Het moet voor hen snel inzichtelijk zijn dat er relevante informatie te vinden is op de site. Pijnpunten zijn: Het voelt nu als een overload aan informatie als je op de website komt; De zoekfunctie is beperkt en zoeken op de site is lastig; Het voelt voor (potentiële) gebruikers als zoeken naar een speld in een hooiberg; De categorieën zijn onduidelijk. Daarnaast moet het snel inzichtelijk zijn dat de antwoorden betrouwbaar zijn. Pijnpunten: Potentiële gebruikers twijfelen of ze de juiste antwoorden gaan krijgen; Potentiële gebruikers verwachten dat de antwoorden vooral (ongezouten) meningen van vreemden gaan zijn; Ze zijn hierdoor huiverig om hun vragen te plaatsen. Dit terwijl de huidige gebruikers al hebben ervaren dat de antwoorden heel waardevol zijn en zij weten welke gebruikers voor welke onderwerpen goede en relevante antwoorden geven. 2. Er is een spanningsveld tussen de laagdrempeligheid voor nieuwkomers en het niveau hoog houden: Hoe hou je de balans hiertussen? Want enerzijds... Moeten potentiële gebruikers worden uitgenodigd om hun vragen te stellen (in het kader van: er zijn geen domme vragen); En willen potentiële gebruikers zo snel mogelijk antwoord op hun vraag, maar er niet teveel tijd aan kwijt zijn. Terwijl anderzijds... Vragen en antwoorden wel relevant, specifiek en niet al te generiek moeten zijn om het interessant te houden en waarde toe te voegen voor de huidige gebruikers. Aanbevelingen Op basis van deze bevindingen hebben wij een aantal aanbevelingen gedaan, zoals: Pronk meer met wat Higherlevel.nl nu al te bieden heeft, bijvoorbeeld door middel van testimonials van huidige gebruikers; Deel de onderwerpen op in branche / sector, dat voelt logischer voor nieuwe gebruikers; Zorg via brancheverenigingen voor promotie van de website (we hoorden dat veel ondernemers de brancheverenigingen veel raadplegen). Daarnaast hebben we geadviseerd om nog een aantal zaken verder uit te zoeken, met vragen zoals: Wat heeft de huidige leden overtuigd om gebruiker te worden? Hoe zorg je dat de nieuwe gebruikers meteen de meerwaarde zien? Hoe uitnodigend is de huidige landingspagina en wat kan daar verbeterd worden? Dit was een greep en samenvatting van ons onderzoek. Hopelijk geeft dit jullie een beeld. Wij vonden het heel leuk om met de enthousiaste leden in gesprek te gaan en zijn geënthousiasmeerd geraakt over de grote waarde van dit ondernemersforum. Groeten, Emma en Fransje (namens RVO)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.