Erwin64

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Erwin64's trofeeën

  1. Nee Wat ik al aangaf, we zijn een klein bedrijf en onze kennis rijkt niet zover, dat we weten wat er allemaal bij komt kijken. We zijn benaderd door dat Amerikaanse bedrijf, en ze wilde perse inkopen bij ons. Prima, zo dachten wij, maar wij willen geen rondslomp met douane en dergelijke. Dus vandaar dat we EXW afgesproken hebben. Dat was geen enkel probleem voor hun. Ik snap het wel, we hebben gezien dat ze het op Amazone verkopen, voor het 2-3 dubbele dan dat wij het in Nederland verkopen, want in Amerika zijn deze spullen gewoon een stuk duurder. Het lijkt me dus onwaarschijnlijk dat de spullen gewoon in Nederland blijven, want dan is er geen mens die het koopt natuurlijk, als het 2-3 keer zo duur is als elders. De verzendlabels die wij van hun ontvangen (FedEx), daar staat ook een Amerikaans adres op. Dus ik denk dat het wel echt de grens over gaat. Ik zou me graag er wat meer in willen verdiepen, want ik wil wel verkopen, maar niet in de problemen daardoor. Pas geleden ook al contact gehad met de KVK, maar toch is het niet helemaal duidelijk allemaal. Vandaar ook dat ik me hier heb aangemeld, om misschien in contact te komen met ervaringsdeskundigen Even off-topic; maar ik ben positief verrast door het feit dat ik zo snel reactie krijg!
  2. Oke, dankje. Dus als ik het goed begrijp, zijn er geen algemene regels voor, maar is het maar net hoe je het overeengekomen bent met beide partijen?
  3. Ja, ik denk dat het inderdaad wel zo in zijn werk zal gaan ongeveer. Maar als voorbeeld, het gaat om de verkoop van een elektronisch kattenluik: Het Amerikaanse bedrijf koopt 1000 stuks kattenluiken bij ons. Zij verkopen ze online (op Amazone) aan de Amerikaanse consument. 20 stuks komen retour vanwege garantie. De fabrikant waar wij deze kattenluikjes bestellen, willen de luiken retour hebben, voordat ze overgaan op het vergoeden van de luikjes. Wie is in dit verhaal verantwoordelijk voor de retourzending van deze luikjes?
  4. Dank voor je antwoord. Heb zojuist even gekeken naar de link die je stuurde, maar helaas geen duidelijk antwoord kunnen op mijn vraag. Mijn vraag gaat specifiek over wie verantwoordelijk is voor de garantie en wie verantwoordelijk is voor de bijkomende kosten m.b.t. garantie (zoals retourkosten enz.).
  5. Goedemorgen, Wij zijn een kleine/middelgrote onderneming. Sinds enige tijd verkopen wij een aantal van onze producten uit ons assortiment aan een Amerikaans bedrijf. Alles op voorwaarden van Ex Works. Zij regelen alles m.b.t. tot verzenden, douane enz. Nu vroeg ik mij af hoe het zit met de garantie van deze producten? Wat zijn hiervoor de regels? Want als een Amerikaanse consument het product koopt, dan is het eerste aanspreekpunt de importeur/verkoper, neem ik aan. Maar wat is onze rol hierin? Ik kan er helemaal niks over vinden op internet. Met vriendelijke groet, Erwin
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.