NWB1976

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

NWB1976's trofeeën

  1. Dankjewel voor alle reactie, aan sommige heb ik zeker wat gehad! Verder begrijp ik dat je geen antwoord kan verwachten als je niet alles hier kan vertellen. Ik weet echter wat er aan geld binnen komt en weet ook dat er weinig tot geen kosten worden gemaakt, althans, niet zoveel als wordt gezegd. Inmiddels zijn er enkele dingen boven tafel gekomen die inderdaad niet kloppen. De schuld ligt voornamelijk bij zijn eigen (andere) andere BV's onder de noemer doorbelasting. Verder snap ik de reactie dat een omzet 100k niet veel lijkt, maar in begin is afgesproken dat mijn managementfee hoger ligt omdat ik het veldwerk doe. Compagnon rekende voor zichzelf een laag magagmentfee omdat hij enkel in naam mede-eigenaar is en ik met mijn BV door hem wordt ingehuurd naast het aandeel in de onderneming. Uit de minimale blik in de administratie die ik via via kon bemachtigen blijkt dat hij zich hoger uitbetaald dan afgesproken. Dit wordt samen met diverse doorbelasting betaald in één batch naar zijn hoofd BV overgemaakt. Met andere woorden; compagnon doet anders dan afgesproken, maar zonder de daadwerkelijk en volledige administratie kan ik niets. Inmiddels heb ik van meerder oude compagnons gehoord hoe hij te werk gaat en is duidelijk dat er dingen niet kloppen. Werkwijze is eender als bij anderen; hoog managmentfee afspreken, naar verloop van tijd maakt de zaak enkel verlies en is er geen geld om volledige managmentfee te betalen. Keuze is dan een lager tarief of aanbod om eruit te stappen en verlies te betalen. Dat het een keer voorkomt kan, maar ik ben inmiddels nummer vier in de rij van compagnons die uiteindelijk kiest om weg te gaan met schuld en het verlies te nemen, voornamelijk om van de stress en het gezeik af te zijn. Helaas, maar het is wel duidelijk inmiddels. Nu kijken hoe ik hier vanaf kom zonder teveel restschuld want uiteraard is er schuld en zijn mijn aandelen in de onderneming opeens weinig tot niets waard, terwijl het geld echt wel voldoende binnen stroomt.
  2. Met andere woorden; ik ben er in mijn naïviteit gewoon ingestonken dus... Stom, ik had de kennis, hij het geld en zijn B.V. Hij zocht iemand om het bedrijf op te zetten het leek mij een mooie kans voor mezelf te beginnen. Niet slim aangepakt dus, nu zit ik met de brokken. Veel werken en mijn investering en de winst lijken spoorloos te verdwijnen
  3. Bij hem staat Alleen/zelfstandig bevoegd en bij mij staat Gezamenlijk bevoegd
  4. Beide zijn bestuurder. En klopt, maar juist omdat ik niet sterk ben in de administratie maar wel in het veldwerk leek me samenwerking goed. Achteraf naïef natuurlijk, maar zo liggen nu de zaken. Er zijn wat dat betreft geen afspraken gemaakt, het is op basis van vertrouwen gegaan. Het begin me gaandeweg op te vallen dat we veel klanten hebben, het klantenportaal aangeeft dat er veel geld is binnen gekomen maar mijn compagnon volhoudt dat er weinig tot geen winst is omdat er veel doorbelastingen zijn naar zijn andere B.V.'s
  5. Dankjewel voor je reactie! De accountant is accountant van onze B.V. (en alle losse B.V.'jes) maar voornamelijk van compagnon zijn hoofd B.V. Of deze een eerlijk inzicht heeft is dus de vraag, ook daar krijg ik geen duidelijk antwoord op vragen.
  6. Dankjewel voor je reactie! Dat hebben we uiteraard gedaan. Echter de bedragen die via het klantenportaal worden aangegeven zie ik niet terug op de jaarrekening. Klantenbestand geeft een bruto en netto winst aan terwijl de jaarrekening een verlies aangeeft. Daarnaast zit ik met de vele (hoge) bedragen die mijn compagnon boekt onder 'doorbelasting' Na mijn vraag wat dit precies inhoudt krijg het antwoord 'diverse kosten'. Beetje oppervlakkig. Wordt ook overgemaakt in één betaalbatch dus niet te achterhalen via de bedrijfsrekening.
  7. Samen met een compagnon heb ik een B.V. opgericht. Aandelen zijn 75% van hem en 25% van mij. In de firma doe ik het veldwerk en mijn compagnon de administratie. Compagnon betaald mijn managementfeed uit, maar inmiddels meerdere keren te laat ‘omdat er geen geld is’ Ons bedrijf, waarvan ik via ons klantenportaal zie wat binnenkomt aan betalingen, zou nogal wat winst moeten maken. In 2022 een omzet van 100.000 en dit jaar tot op heden 140.000. Echter volgens compagnon is er een schuld van 30.000, voornamelijk aan zijn eigen B.V. Inzicht in volledige administratie krijg ik niet, slechts wat printjes waar enorme bedragen staan die worden overgeboekt naar zijn eigen B.V. onder de noemer ‘Doorbelasting’ Compagnon heeft een grote onderneming/B.V. (overgenomen van vader) die aan elkaar hangt van diverse kleinere B.V.’s. Het lijkt er sterk op dat geld van de kleinere B.V.’s (waarvan hij mede-eigenaar is) verdwijnen richting de ‘hoofd’ B.V. Bij de B.V. die ik met hem heb, maar ook andere compagnons van hem vermoeden dat. Zoals al aangegeven doe ik het veldwerk, in administratie ben ik niet thuis dus wellicht oordeel ik zonder te weten, maar riekt dit niet naar witwassen en oplichting? Het leek de ideale combi, hij de cijfertjes en ik het daadwerkelijke werk, maar na 2 jaar krijg ik nu toch het gevoel dat dingen niet kloppen. Met andere woorden; ik heb nogal sterk het idee dat ik word opgelicht. Ik kan het alleen niet hard maken omdat ik geen volledig inzicht heb in de administratie. Gesprekken lopen op niets uit, hij blijft bij het punt dat ons bedrijf kosten maakt die nodig zijn, zonder inzage te geven wat die kosten precies zijn. Iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.