bergcook

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Adres
    Nooitgedacht 52, Zeist, Utrecht, 3701AP, Nederland
  • Land
    Nederland

Bedrijfsinfo

bergcook's trofeeën

  1. Ik wil dit delen! Ik zocht heel lang naar een instantie die mij kon helpen met een gigantische internationale betalingsservice dat is aan het 'withholding funds' -- mijn geld achterhouden nu sinds november. Stripe Support is hopeloos. Hulp hiervoor: FIN-NET in Nederland Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) Gevonden door een vraag te stellen aan Europees Consumenten Centrum, kreeg antwoord in een dag!! Van legal advisor kreeg ik dit advies: Wij raden u aan via deze pagina van een FIN-NET (samenwerkingsverband financiële geschillencommissies) een klacht in te dienen: https://finance.ec.europa.eu/consumer-finance-and-payments/retail-financial-services/financial-dispute-resolution-network-fin-net/make-complaint-about-financial-service-provider-another-eea-country_nl
  2. Gigantische betalingsservice bedrijf Stripe houd mijn geld achter vanwege een fout in zijn verificatie algorithms -- nu meerdere maanden. Ik heb lang en intensief interatie met hun Support maar ze kunnen het niet oplossen, stellen het maar uit. Als ZZPer met klein bedrijf weet ik niet eens waar ik moet beginnen om juridisch hulp te vinden. Advies? Ervaringen hiermee?
  3. Dank je -- met zo'n gigantische internationale bedrijf is het verwarrend! Heel fijn dat je meeleeft/luistert, merci!
  4. Dank voor jouw vraag Joost. Nederland en andere landen hebben een treaty met de VS: als je 'primary residence' is Nederland betaalt je alleen maar NL belastingen op inkomsten verdiend in Nederland -- redelijk ja? Ik moet wel aangifte in de VS doen maar daarin laat weten wat de situatie is met een bepaalde form (2222). Verificatie bij Stripe werkt niet omdat hun algorithm (indienen van bewijsstukken identiteit) kopt niet voor mijn situatie. En klopt niet vaker voor bedrijf als individu. Ook, ik heb geen zaak in de VS --- allemaal niet begrepen door hun algorithms. Ze willen VS tax forms dat kloppen niet bij mij. Verder ingewikkeld omdat in Nederland een vrouw is verplicht haar meisjesnaam te gebruiken als wettelijk naam. Dus mijn getrouwd naam dat ik in de VS gebruik is niet erkend. OK, stom, ik heb eindelijk nu net mijn naam in de VS wettelijk laten terugdraaien naar mijn meisjesnaam, maar Stripe erkennen het nog niet!! Ze zoeken mijn naam met tax ID nummer in de IRS systeem, maar de IRS systeem wijzigen namen van individuen niet (alleen maar bedrijven). Het is in the Social Security administration officially nu gewijzigd maar ze kijken er niet, alleen maar in de IRS systeem. Je ziet misschien hoe in meerdere stappen ze kunnen mijn vrij gewoon situatie (voor een internationale service) niet hanteren. En Stripe Support is verschrikkelijk -- geen antwoord, meerdere mensen geven verschillende antwoorden, ze zeggen dat het gaat nu lukken en elke keer weer lukt het verificeren niet, terwijl ik het zo vaak -- ook geschreven -- aan hen heb uitgelegd. Weken nu krijg ik geen antwoord en ze houden mijn geld vast. Eigenlijk sinds November 2023. Het duurde even mijn naam te laten wijzigen!
  5. Mijn online bedrijf vind plaats hier in Nederland, eenmanzaak in mijn eigen naam -- ik heb Nederlandse nationaliteit maar ook Amerikaanse. Dus Stripe probeert mij te 'verificeren' voor de VS belasingdienst. Maar ik betaal belasting alleen in NL. Hun algorithm dat de identiteit van klanten (ik) moet verificeren klopt niet in mijn geval. Het 'begrijpt' niet mijn belasting situatie en ook niet hoe een naam wetelijk is geregistreerd. MAAR grootste probleem is dat het mij niet kan erkennen (lang verhaal)! En nu houd Stripe meerdere maanden mijn geld achter. Klanten support is verschrikkelijk. Eindelijk hebben ze mijn probleem aan een 'special team' gegeven maar er gebeurd maar niets. Heeft iemand ervaring met dit soort internationale betalingsysteem / financial dienst? Ze hebben een hoofd afdeling in Ireland -- dus EU. Waar kan ik wat steun vinden, ben ik echt machteloos tegen zo'n bedrijf?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.