Dennis20

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Dennis20's trofeeën

  1. ja dus een tweede betaalrekening openen en zo kan je gelden overboeken.
  2. Dennis20

    Belgische BTW

    Ik heb een Nederlands bedrijf met een NL BTW nummer en via een .nl website bieden we activiteiten aan in Belgie. Deze diensten kopen we in bij Belgische leveranciers. Deze brengen ons 21% Belgische BTW in rekening. NU hebben we getracht deze betaalde BTW terug te krijgen maar ons verzoek is afgewezen. Omdat de dienst in Belgie wordt uitgevoerd, moeten we een Belgische BTW nummer hebben. We zijn inmiddels het traject gestart om een Belgisch BTW nummer te krijgen. Maar we moeten dan ook een aparte administratie voeren voor dat Belgische BTW nummer en de BTW af dragen / te vorderen. De verkoopfacturen worden rechtstreeks in onze administratie geschoten. Het lijkt me dan ook nodig om een nieuwe bankrekening te hebben want anders kunnen we de in- en verkopen niet afletteren. En dan moet ik nog de gelden op een of andere manier overboeken naar de bankrekening van NL administratie om daar inkoop facturen te betalen. Maar hoe ga ik dat in de boeken verwerken? En we willen ook geen nieuwe entiteit oprichten. Wie heeft er handige tips om dit zo efficient en voordelig mogelijk op te lossen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.