Ik ben bezig met het opzetten van een bedrijf dat zich gaat bezighouden met systeembeheer voor het MKB. Daarbij wil ik de "missing link" zijn tussen de handige buurjongen en de consultant. M.a.w. systeembeheer en alles wat daarbij komt kijken voor bedrijven tot zeg maar 10 pc's.
Nu heb ik ruime ervaring en vaardigheden als het op computers en servers en dergelijke aankomt. Ik heb echter geen ervaring met marketing. Ik weet dus niet of "de markt" wel op mij zit te wachten. Hiervoor wil ik gaan bellen en mijn doelgroep vragen wat zij nu nodig hebben of verwachten van een bedrijf dat de systemen onderhoud. Ik heb daarvoor een vragenlijstje gedestilleerd uit een verhaal over systeembeheer in het mkb dat ik op het internet vond.
Aangezien jullie de doelgroep zijn en ter voorbereiding op het cold calling wil ik jullie vragen om mij te helpen bij een klein marktonderzoekje door onderstaand vragenlijstje te beantwoorden en er aan - of opmerkingen bij te plaatsen. Neem ook eens een kijkje op mijn website en kijk of je daar nog punten van verbetering ziet.
Alvast ontzettend bedankt voor jullie tijd en hulp
Vragenlijst.
1. Hoe groot is uw bedrijf?
2. Hoeveel fysieke locaties heeft uw bedrijf?
3. Hoeveel medewerkers heeft uw bedrijf?
4. Hoeveel computers en servers heeft uw bedrijf?
5. Gebruikt u uw bedrijfscomputer ook prive?
6. Gaat uw voorkeur uit naar een bedrijf of systeembeheerder met titel als drs of ing?
7. Is er een budget voor ICT?
8. Besteedt u ICT(opdrachten) uit aan derden?
9. Wie is er binnen uw bedrijf voor de ICT verantwoordelijk?
10. Heeft u in het verleden slechte ervaringen gehad met externe ICT dienstverleners?
11. Denkt u voldoende kennis te heben om systeembeheer binnen uw bedrijf zelf te kunnen doen?
12. Hoe lang mag een computerstoring duren? B.v. maximaal 2 uur of 2 dagen?
13. Vindt u systeembeheer binnen uw bedrijf wel nodig of werkt alles zo ook wel?
a. Heeft u momenteel iemand die systeembeheer intern doet?
i. Wie (opleiding)?
ii. Hoe gaat dat?
14. Welke houding verwacht u van een externe systeembeheerder(technische, vriendelijke)?
15. Heeft u liever één aanspreekpunt voor ICT of aparte voor bijvoorbeeld hosting, internet, beheer en software?
16. Wilt u dat uw systemen regelmatig onderhouden worden (voorkomen van problemen) of wilt u alleen support bij storingen (ad Hoc)?
17. Maakt u zich zorgen over de beveiliging van uw systemen en dus uw (klant)gegevens?
18. Welke diensten zou u direct van een externe systeembeheerder afnemen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
www.systeembeheer-utrecht.nl
www.systeembeheer-utrecht.nl
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met het opzetten van een bedrijf dat zich gaat bezighouden met systeembeheer voor het MKB. Daarbij wil ik de "missing link" zijn tussen de handige buurjongen en de consultant. M.a.w. systeembeheer en alles wat daarbij komt kijken voor bedrijven tot zeg maar 10 pc's.
Nu heb ik ruime ervaring en vaardigheden als het op computers en servers en dergelijke aankomt. Ik heb echter geen ervaring met marketing. Ik weet dus niet of "de markt" wel op mij zit te wachten. Hiervoor wil ik gaan bellen en mijn doelgroep vragen wat zij nu nodig hebben of verwachten van een bedrijf dat de systemen onderhoud. Ik heb daarvoor een vragenlijstje gedestilleerd uit een verhaal over systeembeheer in het mkb dat ik op het internet vond.
Aangezien jullie de doelgroep zijn en ter voorbereiding op het cold calling wil ik jullie vragen om mij te helpen bij een klein marktonderzoekje door onderstaand vragenlijstje te beantwoorden en er aan - of opmerkingen bij te plaatsen. Neem ook eens een kijkje op mijn website en kijk of je daar nog punten van verbetering ziet.
Alvast ontzettend bedankt voor jullie tijd en hulp
Vragenlijst.
1. Hoe groot is uw bedrijf?
2. Hoeveel fysieke locaties heeft uw bedrijf?
3. Hoeveel medewerkers heeft uw bedrijf?
4. Hoeveel computers en servers heeft uw bedrijf?
5. Gebruikt u uw bedrijfscomputer ook prive?
6. Gaat uw voorkeur uit naar een bedrijf of systeembeheerder met titel als drs of ing?
7. Is er een budget voor ICT?
8. Besteedt u ICT(opdrachten) uit aan derden?
9. Wie is er binnen uw bedrijf voor de ICT verantwoordelijk?
10. Heeft u in het verleden slechte ervaringen gehad met externe ICT dienstverleners?
11. Denkt u voldoende kennis te heben om systeembeheer binnen uw bedrijf zelf te kunnen doen?
12. Hoe lang mag een computerstoring duren? B.v. maximaal 2 uur of 2 dagen?
13. Vindt u systeembeheer binnen uw bedrijf wel nodig of werkt alles zo ook wel?
a. Heeft u momenteel iemand die systeembeheer intern doet?
i. Wie (opleiding)?
ii. Hoe gaat dat?
14. Welke houding verwacht u van een externe systeembeheerder(technische, vriendelijke)?
15. Heeft u liever één aanspreekpunt voor ICT of aparte voor bijvoorbeeld hosting, internet, beheer en software?
16. Wilt u dat uw systemen regelmatig onderhouden worden (voorkomen van problemen) of wilt u alleen support bij storingen (ad Hoc)?
17. Maakt u zich zorgen over de beveiliging van uw systemen en dus uw (klant)gegevens?
18. Welke diensten zou u direct van een externe systeembeheerder afnemen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/10035-marktonderzoek-systeembeheer-mkb/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag