• 0

Invetaris uit de VOF naar prive meenemen

Voorheen had ik met een vriend van mij een VOF. Sinds kort ben ik hier uit gestap.Mijn vennoot zet in zijn eentje de VOF door als eenmanszaak.

 

Maar nu wil ik een aantal spullen pc´s en bureaus ect mee nemen uit de VOF omdat ik die prive wil gaan gebruiken.

 

Volgens mij moet ik nu over de spullen belasting betalen. Zoals ik gelezen heb moet ik belasting betalen over de waarde wat het materiaal nu nog waard is.

 

Je moet zelf de waarde bepalen van bv de pc´s. De pc´s zouden wij in drie jaar afschrijven. De pc is nu een jaar oud dus moet ik nog belasting betalen voor die twee jaar?

 

Maar nu is mij vraag is dit correct?

Zoja hoe ga ik dat dat belasting technish regelen of boekhoudkundig?

en kan je zon belasting aanslag in een keer verwachten ?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor het "leveren in prive" moet de waarde in het economisch verkeer worden gebruikt. Feitelijk levert de VOF deze zaken als onderdeel van de opheffing en worden dan ook in de winstaangifte verwerkt. Let op de VOF moet hierover eveneens BTW berekenen (19%).

De VOF (firmanten) betlaen vervolgens winst over het verschil tussen boekwaarde(excl. BTW) en opbrengst (excl. BTW).

 

 

Fred Londema, Administratiekantoor Frelo, Kortenhoef

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
  • 0

en om het helemaal compleet te maken. Deze bijtelling gasat over de opbrengst (uiteraard excl. BTW), tegen hetzelfde % als indertijd de investeringsaftrek werd genoten. De desinvesterings bijtelling is echter nooit meer dan de indertijd genoten investeringsaftrek

 

Fred Londema

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.