De reden van mijn oproep is als volgt. Op dit moment ben ik een ondernemer die merkt dat er steeds meer processen( lees handelingen) plaatsvinden binnen mijn onderneming voordat het eindproduct bij de klant komt. Mijn onderneming groeit en op dit moment kan ik het met mijn drie winkels niet meer bolwerken. De tijd van automatiseren is dus aangebroken. Om een korte samenvatting te geven welke activiteiten onderhevig zullen zijn aan een eventuele automatisering zal ik beginnen met mijn webshop / bestellingen per email.
Deze worden via de email intern opgeslagen via een programma (bijvoorbeeld Outlook MS-Office)
Nu wil ik zelf beginnen met het automatiseren van het email verkeer. Hierin moet een onderscheid worden gemaakt tussen nieuwe en bestaande klanten. Ik prefereer dan ook om te stoppen met Outlook ( hoewel het ontzettend veel mogelijkheden biedt) Ten tweede moeten de gegevens, die voortkomen uit de webshop (tevens moet deze ook volledig geautomatiseerd worden) en email automatisch worden opgeslagen in een CRM pakket.
De keuze om voor een CRM pakket te kiezen is eenvoudig maar het komt voor mij er op neer dat alle INTERFACES (KOPPELINGEN) tussen de verschillende ICT toepassingen goed moeten functioneren en het opereren op deze manier van toegevoegde waarde moet zijn.
Ik kan een tal van voorbeelden noemen waarom CRM van toegevoegde waarde kan zijn maar dit geldt nu even niet.
Graag zou ik wat ervaringen/valkuilen etc van medeondernemers met ervaring betreffende het optimaliseren van het email verkeer/webshop en het toepassen van een stukje CRM. Ik heb reeds een seminar bezocht en contact gehad met een CRM leverancier maar dit gesprek was alles behalve bevredigend.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
John316
John316
Geachte medeondernemers,
De reden van mijn oproep is als volgt. Op dit moment ben ik een ondernemer die merkt dat er steeds meer processen( lees handelingen) plaatsvinden binnen mijn onderneming voordat het eindproduct bij de klant komt. Mijn onderneming groeit en op dit moment kan ik het met mijn drie winkels niet meer bolwerken. De tijd van automatiseren is dus aangebroken. Om een korte samenvatting te geven welke activiteiten onderhevig zullen zijn aan een eventuele automatisering zal ik beginnen met mijn webshop / bestellingen per email.
Deze worden via de email intern opgeslagen via een programma (bijvoorbeeld Outlook MS-Office)
Nu wil ik zelf beginnen met het automatiseren van het email verkeer. Hierin moet een onderscheid worden gemaakt tussen nieuwe en bestaande klanten. Ik prefereer dan ook om te stoppen met Outlook ( hoewel het ontzettend veel mogelijkheden biedt) Ten tweede moeten de gegevens, die voortkomen uit de webshop (tevens moet deze ook volledig geautomatiseerd worden) en email automatisch worden opgeslagen in een CRM pakket.
De keuze om voor een CRM pakket te kiezen is eenvoudig maar het komt voor mij er op neer dat alle INTERFACES (KOPPELINGEN) tussen de verschillende ICT toepassingen goed moeten functioneren en het opereren op deze manier van toegevoegde waarde moet zijn.
Ik kan een tal van voorbeelden noemen waarom CRM van toegevoegde waarde kan zijn maar dit geldt nu even niet.
Graag zou ik wat ervaringen/valkuilen etc van medeondernemers met ervaring betreffende het optimaliseren van het email verkeer/webshop en het toepassen van een stukje CRM. Ik heb reeds een seminar bezocht en contact gehad met een CRM leverancier maar dit gesprek was alles behalve bevredigend.
Dank en groet,
John
[titel aangepast - mod]
If you fail to plan, you plan to fail
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/10201-optimaliseren-e-mailwebshop/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag