• 0

VAR Loon en startersaftrekken etc.

Gast Verwijderd account

Hallo,

 

Vorig jaar begonnen als eenmanszaak en heb voor 2006 een VAR WUO ontvangen. Voor 2005 en 2006 claim ik startersaftrek ed. en schrijf oa een auto in de eenmanszaak af.

 

Vandaag de nieuwe VAR ontvangen (een VAR loon uit dienstbetrekking) na een lange discussie met de Belastingdienst.

 

Teveel werk via 1 opdrachtgever waarbij zij claimen dat er een gezachtsverhouding geldt (ik bepaal zelf mijn uren, als ik ziek ben krijg ik niet betaald, etc. etc.). Dit weekend dus bezwaar aantekenen en zonodig naar de voorzieningenrechter.

 

Mijn vraag: mag ik met deze VAR:

1. afschrijven op bv een auto

2. kosten willekeurig afschrijven

3. startersaftrek claimen.

 

Alsvast bedankt voor je reactie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

BTW-verplichting (zoals afdracht en aftrek) blijft ook hetzelfde? Ik blijf ook gewoon BTW-facturen sturen?

 

heetf iemand een link voor me waar allees staat beschreven. De Belastingdienst, UWV etc hebben hier geen info over. Ook googlen heetf niet veel zin.

Link naar reactie
  • 0

In de eerste plaats als je het niet eens bent met de uitgerekte VAR verklaring kan je daar, binnen 6 weken bezwaar tegen aantekenen. dit moet je uiteraard motivieren. Je zult dus moeten aantonen dat je voldoende ondernemers risico neemt, investeert, opdrachtgevers hebt etc. Kijk ook eens naar wat je in je eerdere VAR aanvragen to.v. de laatste veranderd hebt.

 

Al hoewel de VAR niet meteen je inkomstenbelastingstatus beoordeeld, is wel van belang dat je kennelijk in eerdere jaren wel als ondernemer bent aangemerkt en nu kennelijk niet.Heb je hierover bericht gehad of heeft de belastingdienst je aangifte achteraf anders beoordeeld?

 

Er is op dit forum de laatste tijd op meerdere malen uitgebreid over de VAR gesproken, dus lees het e.e.a eens door. Lees ook de folder die op de belasting website staat over de VAR.

 

Dan de BTW deze staat geheel los van van het feit of je als ondernemer voor de inkomstenbelasting wordt beoordeeld. Je bent voor de BTW veel sneller ondernemer als voor de inkomstenbelasting. Tenzij er echt aanzinelijke veranderingen zijn geweest zal je voor de BTW gewoon ondernemer blijven.

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.