Ik wil samen met een partner een nieuwe onderneming starten in de ICT detachering. We zitten te denken aan een VOF. Het benodigde startkapitaal wil ik uit mijn stamrecht bv halen.
Ik heb nl. begrepen dat mocht de onderneming niet slagen en het gehele stamrechtkapitaal hieraan opgaat stamrecht komt te vervallen en ik over het stamrecht geen inkomstenbelasting meer behoef te betalen of m.a.w. de fiscus heeft in dit geval dan meebetaald aan het ondernemingsverlies.
Natuurlijk rekenen wij erop dat we winst gaan maken. Maar stel dat...
Nu is mijn vraag: Hoe moet ik nu mijn stamrecht bv inzetten? Als vennoot van de nieuw op te richten VOF? En hoe zit het dan met de fiscus en de administratie? Stuurt de VOF dan rekeningen naar de stamrecht bv?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
brin0941
brin0941
Hallo HL,
Wie kan mijn adviseren in het volgende:
Ik wil samen met een partner een nieuwe onderneming starten in de ICT detachering. We zitten te denken aan een VOF. Het benodigde startkapitaal wil ik uit mijn stamrecht bv halen.
Ik heb nl. begrepen dat mocht de onderneming niet slagen en het gehele stamrechtkapitaal hieraan opgaat stamrecht komt te vervallen en ik over het stamrecht geen inkomstenbelasting meer behoef te betalen of m.a.w. de fiscus heeft in dit geval dan meebetaald aan het ondernemingsverlies.
Natuurlijk rekenen wij erop dat we winst gaan maken. Maar stel dat...
Nu is mijn vraag: Hoe moet ik nu mijn stamrecht bv inzetten? Als vennoot van de nieuw op te richten VOF? En hoe zit het dan met de fiscus en de administratie? Stuurt de VOF dan rekeningen naar de stamrecht bv?
Alvast bedankt,
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/10290-met-een-stamrecht-bv-een-onderneming-starten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag