• 0

Plan voor onderneming in rechtsinformatica, maar wat nu?

Geachte lezers van dit forum,

 

Momenteel heb ik als student rechten een idee voor een onderneming. Ik zou graag producten willen maken voor het automatiseren van juridische processen. Dit heet ook wel Rechtsinformatica.

 

In deze producten breng ik dus juridische informatie samen met automatisering. Zo kunnen producten kostenbesparend zijn voor het MKB en particulieren omdat zij niet voor ieder wissewasje naar een duurbetaalde advocaat hoeven. Maar het kan ook juist werk uit handen nemen van advocaten omdat zij hun werkzaamheden geautomatiseerd zien worden.

 

Ik heb ook een, bescheiden, achtergrond in de ICT. Heb kennis van processen programmeren maar alles vanuit een oude opleiding en hobby. Maar niet genoeg om ingewikkelde programma's en webapplicaties te bouwen. Ook ben ik nu, slechts, een student rechten. Wat nu te doen?

 

Ik ben erg enthousiast over mijn idee en wil er absoluut mee aan de slag gaan. Zou ik dan wellicht eerst een IT'er (wellicht student?) moeten vinden om mee te gaan samenwerken? Moet ik meteen een bedrijf opstarten om vanuit daar te gaan werken of kan ik me de daarmee gepaarde lasten beter besparen? Hebben jullie uberhaupt tips voor me?

 

Alvast bedankt!

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een voorbeeld van een product kan inderdaad een contractengenerator zijn. Daarbij kun je dan de keuze hebben uit standaard templates die je geheel zelf kunt aanpassen.

 

Aanvankelijk kun je dus denken aan allerlei juridisch standaardwerk dat zo geautomatiseerd word. Maar ook kunnen er allerlei complexere systemen worden opgezet zoals een geautomatiseerd "jurisprudentie-vergelijk-systeem" wat rechters kan helpen bij hun beslissingen.

 

Met het bedrijf wil ik dergelijke systemen bedenken, uitdenken en produceren. Bedenken kom ik zelf een aardig eind, bij uitdenken is al meer expertise nodig en bij produceren heb ik zeker de hulp van anderen nodig.

 

Hoe zouden jullie zoiets aanpakken?

Link naar reactie
  • 0

En je punt is...?

 

Verder behoef ik geen beoordeling van mijn ideeen maar, zoals gevraagd, tips

 

Ik begaf me in een conversatie die jij bent gestart, maar die je kennelijk niet wilt voortzetten. Als je denkt op zo'n onbeleefde manier mensen hier tot knechtje te kunnen commanderen dan heb je het wat mij betreft mis. Ik heb slechts één gevraagde tip: zo ga je dus niet in zee met onbekenden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.