• 0

interessante marketing/webconcepten

Geweldig leuk bedacht van D.E. :

koffie manager

 

Jammer dat ik niet in een kantoor ruimte zit met meerdere mensen, het programma attendeerd je op een moment om lekker even koffie te gaan drinken. Wanneer de collega's op de afdeling de Koffiemanager ook installeren dan kan iedereen tegelijkertijd via de computer zijn bestelling doorgeven en vervolgens wijst de computer aan wie de koffie moet gaan halen. Degene die wordt aangewezen kan vervolgens op de print-optie klikken en direct komt de bestelling van de afdeling uit de printer rollen.

 

Een geweldige manier van marketing lijkt mij!! Zo komt D.E veel te weten over haar klanten/bedrijven.

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waanzinnig gaaf bedacht! Petje af. Jammer dat ik het niet kan gebruiken maar volgens mij kan het goed werken! Je bespaart er nog eens tijd mee wat de koffietijd inkort. Tevens bevordert het de communicatie tussen de medewerkers en hun onderlinge verantwoordelijkheden! Tijd is geld tenslotte! :D

 

Evert

Link naar reactie
  • 0

Van dit soort input/ waarnemingen moet je gebruik maken (Cave Concepts filosofie) ... niet alleen roepen 'geweldig plan, ik wou dat ik het bedacht had' ... maar ANALYSEREN :o .. en na gaan denken:

 

Wat voor services zouden er nog meer op je desktop kunnen lopen, binnen een kantooromgeving? Waar zou nog meer behoefte aan kunnen zijn?

 

Kun je een dergelijke desktopfunctie ook binnen een netwerk als Higherlevel (onder de leden) laten lopen om de communicatie te versoepelen zonder dat je het platform continue open hebt staan? Welke meerwaarde zou dit leveren in de netwerkfunctie, t.o.v. bijvoorbeeld IM. Een statusbalkje waarbij je een notificatie krijgt als er ergens een nieuw onderwerp wordt geplaatst, etc

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik vind het wel leuk bedacht, maar het is niet meer dan een on line boodschappenlijstje! De koffie moet nog steeds door een persoon gehaald worden. En je zult merken ... uiteindelijk zijn dat altijd dezelfde personen.

 

Het zou fijner zijn als mijn desktop communiceert met het koffie-apparaat. Ik bestel mijn koffie, dat komt aan in het geheugen van het koffie-apparaat. Die gaat het vast "zetten" ... ik loop die kant op en zodra ik er ben staat daar een heerlijke cappucino klaar !

En vervolgens ook van de rest van mijn collegae die de koffiemanager geactiveerd hebben.

Om fileproblemen bij het apparaat te voorkomen: Je krijgt dan wel een melding ... er zijn nog 3 collegae die ook zin in koffie hebben .... de manager berekent ook hoeveel tijd het kost om van je werkplek naar de koffieruimte te lopen en geeft een "belletje" op je desktop als jij aan de beurt bent.

Zo is niemand verantwoordelijk voor het halen en zetten van de koffie. Want belief me ... ook met deze manager zullen het altijd dezelfde personen zijn die koffie zetten.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Ik vond, toen ik bij een werkgever werkte, het koffie halen en mensen vragen wat ze willen juist even lekker sociaal doen en even weg van mijn bureau en de computer, even een wandeltje en een kletsje met de mensen en eventjes de gedachten verzetten.

Schijnt namelijk enorm goed te zijn voor productiviteit.

Die 'ongemanagede minuutjes' zijn volgens mij onontbeerlijk voor het dag in dag uit kunnen volhouden.

 

Ik stel voor een "afleidingsmanager" te ontwerpen.

Dan gaat er een belletje als je even naar buiten mag staren.

 

;)

Annedien

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.