• 0

fee boeken

Beste mensen

 

Ik heb fee moeten betalen in 2006 over 2007. Nou kan ik de BTW nog aftrekken in 2006. Maar moet ik de fee op de balans zetten als vooruitbetaalde kosten of kan het anders.

 

En als ik de fee op de balans zet, kan ik hem dan gelijk 1 januari 2007 overboeken naar de V&W?

 

Let me know please

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

De fee moet op de balans (debet) terechtkomen als vooruitbetaalde kosten (ex btw). Er zijn in principe twee mogelijkheden om dat te bereiken:

(stel de betaling is geboekt op een kostenrekening Fees in 2006)

 

1. In de kolommenbalans wordt op de rekening Fees het bedrag debet op de eindbalans gezet en derhalve afgetrokken van de totaal over 2006 betaalde fees in de resultatenrekening. De rekening Fees wordt in 2007 geopend voor het debetbedrag dat dan aan het einde van 2007 automatisch verdwijnt naar de resultatenrekening.

2. Een voorafgaande journaalpost in 2006:

Transitoria actief

Aan Fees

 

De rekening Fees heeft hiermede direct het juiste saldo voor de resultatenrekening. De rekening Transitoria gaat debet naar de eindbalans en wordt in 2007 debet geopend. Denk er om dat die rekening in 2007 moet worden leeggeboekt met:

Fees

Aan Transitoria actief.

 

ecofin

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.