• 0

re-branding

Hopelijk weet iemand hier het antwoord op:

 

Binnen ons bedrijf hebben wij als eindejaarsbonus een laptop gehad. Echter was het ding een stuk minder mooi omdat het in de kleuren van ons bedrijf ws gespoten en het logo van ons bedrijf erop was 'geplakt'. en wel zodanig dat het er bijna niet af te halen is.

 

Ik vroeg me af of dit wel toegestaan is en in het verlengde daarvan begon ik te filosoferen dat je op deze manier je eigen sony of dell laptop voorzien van een (bedrijfsnaam) zou kunnen verkopen.

 

Los van het feit of iemand daar op zit te wachten vroeg ik me af of het verboden is om dit te doen zolang je zelf de garantie op je neemt ?

Hopelijk kan iemand daar iets meer over vertellen.

 

 

Edit topictitletle aangepast.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

dat laatste verklaart een hoop.

 

Begrijp ik het dan goed dat je bijvoorbeeld bij BMW een licentie koopt en vervolgens BMW ipods mag verkopen?

Het is dan wel geen officiele IPOD release maar een BMW product omdat je hun licentie gebruikt?Of moet je dit ook nog met Apple vastleggen?

 

 

Ander voorbeeld:

PSP 's inkopen en ze van een kleurtje voorzien en vervolgens verkopen?

What 's the catch?

 

Dat doet dit colourware toch ook?

 

Ik heb wel in de gaten dat er veel mazen in dit concept zit en dat er inderdaad veel mag.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Hoe het merkrechterlijk in mekaar zit, weet ik ook niet. Ik neem aan dat Colourware een voorwaardelijke toestemming heeft van Apple en andere leveranciers om de gedaante van de gebruikte apparatuur te veranderen, ook vanwege de garantiebepalingen. De BMW-iPod is volgens mij slechts een staaltje van hun kunnen. Ze hopen zo andere opdrachtgevers te verleiden om een grote order te plaatsen. Het is immers een prachtige accessoire die verkocht kan worden door BMW-dealers. Of weggegeven bij een nieuwe auto.

 

Hetzelfde bedrijf pimpt ook laptops. Leuk voor de buitendienst!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 83 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.