Ik ben zelfstandig ondernemer en doe ook wel klussen op freelance-basis.
Nu kan ik ergens een "klus" doen die normaalgesproken in loondienst wordt gedaan.
Ik kan dus kiezen ofwel op freelance basis dit werk doen danwel in loondienst de werkzaamheden verrichten.
Het gaat om een relatief vaste klus, op basis van een vaststaand aantal uren en de werktijden / dagen kunnen per maand wisselend zijn.
Mijn vraag is nu:
is het voormij voordeliger om het bruto bedrag uitgekeerd te krijgen op freelance-basis of is het nettobedrag in loondienst interessanter?
Het gaat om 12 uur per week, de overige uren kan ik goed vullen met mijn bedrijfje, zou er desondanks toch een probleem kunnen ontstaan i.v.m. het urenforfait? (of hoe dat ook heet)
Ik declareer vanuit het bedrijf en heb per jaar nog minstens één andere freelance klus, kan de belasting of UWV dan toch nog moeilijk gaan doen gezien het feit dat het een reltief vast omlijnde klus is die normaal alleen in loondienst plaatsvindt?
Daarnaast vraag ik mij af hoe ik de factuur dan opstel en of ik daar dan ook BTW over moet rekenen?
Veel vragen maar ik hoop dat iemand mij verheldering kan geven, ik moet namelijk nogal snel beslissen,
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
H@ns
H@ns
Goededag,
Ik ben zelfstandig ondernemer en doe ook wel klussen op freelance-basis.
Nu kan ik ergens een "klus" doen die normaalgesproken in loondienst wordt gedaan.
Ik kan dus kiezen ofwel op freelance basis dit werk doen danwel in loondienst de werkzaamheden verrichten.
Het gaat om een relatief vaste klus, op basis van een vaststaand aantal uren en de werktijden / dagen kunnen per maand wisselend zijn.
Mijn vraag is nu:
Daarnaast vraag ik mij af hoe ik de factuur dan opstel en of ik daar dan ook BTW over moet rekenen?
Veel vragen maar ik hoop dat iemand mij verheldering kan geven, ik moet namelijk nogal snel beslissen,
Alvast dank!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/10872-freelance-of-loondienst/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag