H@ns

Senior
  • Aantal berichten

    84
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

H@ns's trofeeën

  1. valsheid in geschrifte... ook een leuk argument om niet te betalen!
  2. alle tips zijn al genoemd in dit topic. De belangrijkste is denk ik: niet betalen! Ze houden vanzelf op ;)
  3. Iedereen weer bedankt voor het meedenken en de links! Echt geweldig om de persoonlijke ervaringen te horen, dat scheelt een berg zoekwerk. Keep it coming ;D Zodra ik het getest heb, tis immers nog een concept, zal ik een apart onderwerp hierover posten zodat anderen er ook iets aan hebben. Of het zo uniek en zo bijzonder is weet ik trouwens niet, ik gebruikte zelf de woorden "vrij vooruitstrevend" ;) dat het arbeidsintensief is weet ik wel maar dat gaat dan over de eerste paar weken/maanden, die doen er het meest toe. Na alles wat ik nu gelezen heb nijg ik toch ook meer naar Magento. Binnenkort eens een testrun mee doen.
  4. Voor de goede orde, ik ben al ondernemer. Deze vraag gaat over een uitbreiding van de activiteiten. Ik heb gemerkt dat er vraag is naar bepaalde producten en dat er markt is voor mensen die i.p.v. catering inhuren graag zelf eens flink uitpakken met tapas en andere hapjes. Hiervoor wil ik een mogelijkheid creeren. Er ligt ook al een redelijk doordacht plan voor de webshop en alle bijkomende zaken. SEO is iets wat ik redelijk beheers omdat ik al enige jaren websites maak en bijhoud. Ook hiervoor is al een flink concept opgezet (een concept wat volgens mij zelfs vrij vooruitstrevend is :) ) Waar ik nu echt mee zit is de keuze tussen welke software, de logistiek en zaken waar ik mogelijk nog geen rekening mee heb gehouden. De keuze is namelijk zeer bepalend; als ik eenmaal alle artikelen ingevoerd heb, betalings- en bezorgingsysteem opgezet heb, kortom alles draaiende heb wil ik niet ineens tot de ontdekking komen dat het gekozen pakket te veel beperkingen heeft. Ik moet bijvoorbeeld ook de mogelijkheden van gekoeld transport onderzoeken. voorlopig heb ik daarover bij TNT of DPD nog niets kunnen vinden. Voor zover ik kan inschatten begin ik met zo'n 200 artikelen waarvan er een aantal horen bij een concept voor het organiseren van je eigen Spaanse feest, tapas avond, of Spaans diner.
  5. Bedankt voor de reacties zo ver. Ik zou zelf voor een deel de 'look and feel' willen kunnen aanpassen. Css en html is absoluut geen probleem maar php is nog nieuw voor me. Ik kan een klein beetje aanpassingen maken in php om de uitvoer html wat meer naar mijn huisstijl te trekken maar echt programeren kan ik nog niet. Wat je nu omschrijft zou eigenlijk genoeg moeten zijn. Zencart is uitgebreid maar vindt ik wat omslachtig werken, CubeCart is simpel en makkelijk aan te passen maar vind ik verder wat beperkt, OSCommerce heb ik nog niet getest. Hoofdzakelijk levensmiddelen, aardewerk, keramiek, wijn, kruiden, boeken, olijfolie, keukengerij en samengestelde 'pakketten/kits' voor bijv feesten e.d. Verpakt per order in 1 doos en alles is al afzonderlijk voorverpakt. Ik denk aan verschillende doostypes voor verschillende hoeveelheden. Vooralsnog alles in Nederland en evt. Belgie. Ongetwijfeld, de plannen zijn al behoorlijk ver, verder dan mijn vragen misschien doen vermoeden. Maar kun je wat voorbeelden geven van zaken waar ik nog geen kijk op heb? ik ben altijd graag goed voorbereid :)
  6. nee hoor, ik ben nog aan het wachten tot de uiterlijke periode van vijf dagen is afgelopen. Daarvan zijn inmiddels 12 dagen verstreken ;) Zodra er iets te melden is dan laat ik het hier weten.
  7. Beste forumleden, Ik wil graag een webwinkel opzetten voor Spaanse producten. Dit naast andere mijn andere activiteiten zoals Spaanse catering en verhuur van cateringproducten. Ik zit alleen met de volgende keuzes: 1) Welke software / welk pakket 2) Hoe distributie te regelen 3) Opslag en packaging 1) ik kan via mijn huidige site's een van de gratis pakketten installeren te weten: Zencart, Cube cart of O Commerce. Dit zijn open source pakketten en allemaal vrij compleet, goed te doorgronden en door mijzelf op te zetten qua technische kennis. Ik kan echter ook kiezen voor een betaalpakket maar heb geen overzicht over de verschillende pakketten. Het doel is uiteraard niet om het zo goedkoop mogelijk te doen maar wel het meest complete en bruikbare pakket. Vraag: Zijn er hier mensen met ervaring met een van de genoemde pakketten? Of wat zijn de ervaringen met andere pakketten? 2) Distributie: Wat is de tijd die ongeveer nodig is om de distributie te regelen? ik bedoel hoeveel tijd ben je hiermee kwijt uitgaande van de volgende situatie: opslag en inpakken vanuit een eigen opslagruimte, wegbrengen naar het dichtst bijzijnde TNT kantoor voor verzending. 3) Packaging en labeling: Als je dit zelf doet wat is dan een handig systeem? ik dacht aan een gekoppeld systeem wat adreslabels uitprint naar aanleiding van de bestellingen. Is hier software voor of zit dit geïntegreerd in bepaalde webwinkel pakketten? Een ander optie is om alle distributie en packaging volledig uit handen te geven. Kan iemand een indicatie geven wat hiervan de bijkomende kosten zijn in procenten?
  8. Een paar tips die wellicht verkoop verhogend kunnen werken: [*]Zorg voor actualiteit, dus speel in op wat 'hot' is in cosmeticaland: je zoekt met Google trends naar woorden gerelateerd aan cosmetica en pakt daaruit een aantal veelgezochte termen. Deze termen gebruik je ook op je site zodat je mee wordt getrokken in zoekacties op die woorden. Dit actualiseren moet je uiteraard wel regelmatig doen [*]Je grootste klantengroep lijkt mij vrouw te zijn. (zonder generaliserend te willen zijn) Vrouwen houden er van om te kunnen kiezen dus zorg dat je voor elk product wat andere, gelijkaardige producten toont die in prijs en eigenschappen licht variëren. [*]maak 'ranges', dus lijnen van bijelkaar passende producten. En zorg dat die bijpassende producten samen 'de meest ideale combinatie" vormen voor je klant. Dit kun je zelfs personaliseren door de klant een keuzelijst te presenteren van bijv. kleur ogen, tint huid, kleur haar etc. Het idee is dat de klant i.p.v. 1 product een aantal producten uit een bepaalde range kiest. [*]Die -indrukwekkende- 1/3 terugkerende klanten moet je koesteren! bijv. door samples/monsters cadeau te doen. Dit zijn dan uiteraard monsters van producten die de klant mogelijk op een later tijdstip weer aan gaat schaffen. Ook dit kun je personaliseren zodat de klant het idee heeft dat ze persoonlijke aandacht krijgen en dat jij weet wat die klant nodig heeft of het best bij gebaad is. [*] maak gebruik van tijdelijke acties, kortingen e.d. Wat goed kan werken is bijv. als iemand een product koopt en dan bij uitchecken (maar voor het afrekenen) een sterk gereduceerde aanbieding gepresenteerd krijgt, uiteraard ook hier met de boodschap dat dit product goed past bij het reeds gekozen product. Sommige van deze tips vergen misschien wat technische aanpassingen, bijvoorbeeld door gerichte cookies, andere kun je goed zelf doen maar vergen wat tijd en inspanning.
  9. Gisteren dan toch mijn eerste vordering gekregen van het "incassobureau" Vreemd genoeg dezelfde club als Euro trade info, zelfde adres, zelfde lay-out alleen nu opgeleukt met een standaard Word plaatje bij wijze van afbeelding. Maar ze zijn heel coulant hoor! ik mag weer vijf dagen de tijd nemen om het volledige bedrag te boeken zonder bijkomende kosten. Maar daarna gaan ze toch echt: Wat ik wel aardig vind is dat de eerder wel in rekening gebrachte aanmaningskosten nu ineens niet meer te vinden zijn, scheelt toch weer €17,50 ??? Eens kijken wat de volgende brief voor leuke taalkronkels op gaat leveren, nog vijf nachtjes slapen
  10. "Finance international facturing" bestaat ook niet. @ Johny M: Ik denk trouwens dat die laatste aanmaning ook je allerlaatste brief is van deze boevenclub. Ik heb 'm namelijk ook gehad, op 4 november. Het is nu 20 november dus die periode van 7 dagen is al twee keer om :)
  11. Beste prinses, in de quote onder je eigen bericht staat precies omschreven wat ik gedaan heb.
  12. Dit staat haaks op de eisen voor een VAR, die vereist juist dat je ongebonden bent. Zoals het nu hier geformuleerd staat is er sprake van verkapte loondienst. Als je een btw nummer moet aanvragen hoe ga je dan btw heffen aan een buitenlandse opdrachtgever? en volgens welk tarief? Ik vraag me ook af waarom dit bedrijf met callcenter activiteiten ineens naar het buitenland vertrekt, iets te maken met het omzeilen van de nieuwe wet op spam, callcenters en ongewenste post?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.