Jump to content

elketuteleers

Super Senior
  • Content Count

    132
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

8

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Female
  • First name
    Elke
  • Last name
    Tuteleers
  • Company or organization name
    Beauty by Elke
  • Website address
  • How did you find us:
    via een kennis

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Ik bezoek verder hee

Company info

  1. Waarom zo'n je zo'n mooi merk (het is echt niet moeilijk om te vinden waar je het over hebt) willen degraderen door een lagere prijs te vragen? Men zorgt er vanuit het merk net voor dat iedereen een mooie marge kan hebben en die wil jij voor al je collega's kapot maken. Op zo'n manier gaat de waarde van je product achteruit. Ik zit in de zelfde branche en weet dus ook dat het merk absoluut geen internet verkoop wil. Maak het je zelf niet moeilijk. Zelfs al zou het met één of ander achterpoortje mogen, zij hebben een veel langere adem dan jij.
  2. Wat bedoel je met (W)? De link in de openingspost is inderdaad de oude link zie ik, nu bereikbaar via www.beautybyelke.be
  3. Dat is net het dilemma waar ik ook mee zit. Ik weet ondertussen goed welke producten verkopen en welke minder, vandaar wil ik nu gaan snoeien in het assortiment. Toch is er altijd dat ene stemmetje dat zegt dat klanten ook wel op mij afkomen omdat ik net een ruim assortiment heb. Aan de andere kant is dit zo weinig dat het tegen de extra kosten en onduidelijke niet opweegt. Ik heb de laatste week al zo'n 15 categoriën verwijderd trouwens dus het gaat langzaam de juiste richting uit.
  4. Ik lees hier nog altijd heel vaak mee en probeer af en toe te reageren maar vaak zie ik dat er al veel antwoorden gegeven zijn of voel ik mij geen expert op een bepaald vakgebied en probeer ik geen verkeerde adviezen te geven. Toch denk ik dat het leuk kan zijn om nog eens te laten weten hoe het gaat met mijn webshop. Wat ik 3 jaar geleden in een opwelling begon is ondertussen toch al een serieuze tijdsbesteding geworden. Ik heb dit jaar al meer omzet gehad dan de 2.5 jaar hiervoor waar ik natuurlijk erg blij mee ben maar toch besef ik dat het beter moet kunnen. Een echt inkomen haal ik nog steeds niet uit mijn shop. Rijkelijk te laat maar ik ben toch aan een ondernemingsplan begonnen. Punt één dat ik meteen al merkte was dat mijn voorraad veel te groot is. Je probeert een zo groot mogelijk assortiment te hebben maar uiteindelijk is de 20/80 regel hier toch ook van toepassing. 80% van mijn omzet komt uit 20% van de voorraad. Nu ben ik bezig met het afbouwen hiervan maar ik vind het moeilijk. Ook al ken ik mijn bestsellers en worden sommige producten amper verkocht, toch wil ik ze graag behouden om zo compleet mogelijk te zijn. Natuurlijk is dat geen goed plan. Er steeds heel veel geld in dat ik voor iets anders had kunnen gebruiken waar klanten wel op zitten te wachten. Heeft iemand van jullie ooit zo'n beslissing gemaakt? Het zal erop neerkomen dat ik van meer dan 2500 artikelen naar zo'n 1500 wil gaan. Door de groei blijf ik het toch moeilijk vinden om voldoende geld beschikbaar te hebben. Iedere maand heb ik weer meer voorraad nodig en dit moet ik betalen met de omzet van de maand ervoor. Daardoor blijft er eigenlijk niets over. Misschien is een kaskrediet in dit geval een goede oplossing, hoewel. Graaf je jezelf niet steeds dieper in? Ik vermoed dat dit ook gaat beteren zodra de voorraad in orde is. Het meeste werk doe ik nog altijd alleen, ik heb er al veel van bijgeleerd maar soms merk ik ook dat de drive een beetje verloren gaat. Misschien de combinatie van alleen werken en nog amper inkomsten? Hebben jullie hier tips voor? Al bij al is alle feedback altijd zeer welkom!
  5. Wanneer mogelijk kies ik voor FedEx. Voordelen vind ik dat ze veel sneller zijn (gemiddeld 1 week, maximum 10 dagen maar zelden), je krijgt een factuur voor de kosten dus geen cash geld nodig en je kan een tweede levering goed afspreken.
  6. Ik zou het niet alleen bekijken van de kant van meer klanten uit organische zoekresultaten maar ook bijvoorbeeld gebruiksgemak en mogelijkheden die je nu niet hebt. Dan denk ik bijvoorbeeld maar aan de koppeling met je boekhouding of magazijn. Je kan met zo'n site ook veel gerichter gaan testen en dingen aanpassen. Als ik een goede partij zou vinden voor een goede webshop liet ik meteen eentje maken (heb nu mijn webwinkel van Logivert, heel tevreden maar er blijven toch beperkingen)
  7. In mijn onderneming (beauty) beter dan ooit, omzetstijging van zo'n 250% tegenover vorig jaar, zowel in dienstverlening als sales. Lipstick theorie he, vrouwen besparen sneller op iets anders maar niet op hun make-up en zich goed voelen.
  8. Ik had het er al maanden over dat ik flyers ging laten drukken. Nooit gedaan, denk dat ik het zo wel comfortabel vond. Ondertussen toch gedaan, en verspreid vorige week. Ik heb het nooit zo druk gehad. En ik hou ervan, en ik hou er iets aan over. Heerlijk. Toch maar meer van dat soort beslissingen nemen, uit de comfort zone.
  9. Bij de eerste foto op de homepage, rode schoenen, zie ik overal al draadjes loshangen enz. Dat geeft mij geen goed beeld van wat je verkoopt. Zeker voor die prijs verwacht ik dat toch niet. (hangt het misschien van het materiaal af?) Ik vind de eerste 4 schoenen heel fel op elkaar lijken, is het niet interessanter om te proberen een grotere verscheidenheid aan te bieden? Wat is het verschil tussen salsaschoenen en standaard schoenen? Die hakbeschermers, passen die op alle hakken die jullie verkopen? Op veel foto's staat het gereedschap om de schoenen weer schoon te maken. Dat zou ik eraf laten, een vrouw koopt een schoen voor een goed gevoel, we willen er niet bij de eerste foto aan denken dat die ook onderhoud nodig heeft. Bij het retourneren, wat maakt het uit in welke doos de schoenen terugkomen als ze verder nog in goede staat zijn? Ik vind het jammer dat je een schoenkrabber (wat het ook is) pas krijgt bij een bestelling van 100 euro en bijna alle schoenen 99,95 kosten. Dan zou ik ofwel dat altijd meegeven ofwel het bedrag verhogen naar bvb 150. Dat staat gewoon leuker vind ik.
  10. Misschien is het ook een optie bij mensen thuis te gaan? Ik kan me goed voorstellen dat er een bepaalde doelgroep is die zich 'te goed' voelt voor een gewoon fitnesscentrum of om andere redenen daar niet naartoe wil gaan;
  11. Ik maak zelf ook gebruik van een soort van trainer, misschien niet helemaal wat jij wil zijn maar het is misschien interessant. Iedere 6 weken spreek ik een uurtje af met die persoon en dan wordt er kort vooruitgang besproken, gewicht, vetpercentage, plezier in het sporten,... En vaak krijg ik ook iedere 6 weken een nieuw schema, aangepast aan mijn wensen; op die manier train ik verantwoord met genoeg afwisseling en ook gericht. Ik betaal 15 euro voor zo'n afspraak maar zou ook zonder probleem het dubbele betalen. Iemand die iedere training naast me komt staan kan ik niet betalen en zou ik ook niet leuk vinden maar op deze manier vind ik het wel heel interessant. Hij is verschillende dagen per week aanwezig op de fitness waar hij een lokaal huurt en ik zie hem zelden met de vingers zitten draaien, er komt echt veel volk. Misschien is dat een goede afwisseling op het heel intensief iemand begeleiden?
  12. Alles filmen en online zetten kost ook heel veel geld en uiteindelijk nog frustratie als het het probleem niet blijkt op te lossen. Is het dat wel waard?
  13. Misschien vinden jullie het wel leuk om te lezen hoe het gaat, ondertussen meer dan 2 jaar na het openen van mijn webshop. Mijn gemiddelde omzet is ondertussen zowat x10 gegaan waar ik heel blij mee ben. Ik heb een veel uitgebreider assortiment ondertussen met goede relaties bij vaste leveranciers waar ik regelmatig afneem. Mijn administratie is zo veel mogelijk geautomatiseerd omdat ik daar een hekel aan heb, enkel inkoopfacturen boek ik nog handmatig (valutaverschillen, uit BE, Nl, EU, non-EU,...) Een tijdje geleden ben ik begonnen met alles naar het Frans te vertalen. Ik heb zelf een middelbare school niveau dus perfect is het zeker niet maar als ik af ga op de blogartikelen die er geschreven worden vind men dat blijkbaar niet zo'n probleem. Uiteraard probeer ik me te verbeteren, zo heb ik deze week anderhalf uur in het Frans gebeld, iets wat ik vroeger nooit zou hebben gedurfd of gekund. Mijn conversie heb ik tot ongeveer 3% gekregen de afgelopen 2 maanden terwijl die het anderhalf jaar daarvoor rond de 1% lag. De zomermaanden zijn meestal niet super voor de verkoop en ik heb zelf hard aan die stijging gewerkt samen met stijging in bezoekersaantallen dus ik heb er vertrouwen in dat het geen toeval is. Problemen waar ik nog tegen aanloop: - gebrek aan ruimte: alle producten staan nog steeds in mijn woonhuis, beterschap is in zicht maar het is nog niet zeker of dat doorgaat - verpakken van pakketjes: ik verstuur alle pakketjes nog steeds zelf maar aangezien ik ook buitenshuis klanten bezoek is het soms moeilijk te regelen. 's Avonds verpak ik wat dan betaald is om 's morgens de pc aan te zetten en weer 5-10 nieuwe betalingen te zien als ik 30 minuten later moet vertrekken - efficient werken: ik heb nog altijd de neiging om alles tegelijk te doen waardoor alles maar half gedaan wordt. Ik ben Getting things done aan het lezen maar eerlijk gezegd vind ik het boek nogal veel opgeklopte lucht, de essentie kon volgens mij ook best in 10 of minder pagina's geschreven worden Sinds vorige week is er ook een nieuwe uitdaging op mijn pad gekomen. Ik ben namelijk gevraagd door het merk dat ik gebruik voor mijn kunstnagels om voor hen te gaan verkopen en les te geven. Ach het houdt me van de straat en ik heb het graag druk dus. Daarnaast doe ik het erg graag en wil ik bij leren dus heb ik uiteraard ja gezegd.
  14. Ik ben daar toen als visagiste niet op in gegaan omdat ik zelf moest betalen voor iets waar zij mee konden adverteren. Volgens mij was het rond de 100 euro voor een event dat niet bij mij in de buurt was. Zeker als visagiste zonder verkoop heb je daar niet zo heel veel aan denk ik. Het kan wel interessanter zijn voor een styliste omdat zij er volgens mij sneller klanten uit halen. Hoe wordt dat aantal credits bepaald en wie gaat dat doen? Wanneer er op een bepaald moment 20 wachtenden zijn met elk 15 kledingstukken kan het wel erg lang gaan duren. Komt er een vast systeem en hoe dan? Zodat als er 2 mensen zin die oordelen de ene niet meer credits geeft dan de andere. Denk je dat er veel mensen zijn die meer dan 5-10 ruilkledingstukken hebben? Ik niet, soms heb ik iets dat nog redelijk nieuw is maar dat ik niet meer fijn vind maar vaak doe ik net kleren weg omdat ze wat verslijten, hopeloos uit de mode zijn of niet meer mooi zijn van model. Ik zou kledij die niet geruild is opnieuw willen meenemen want anders is zo'n avond een te groot risico voor mij. Ook al draag ik ze niet meer dan wil ik ze toch liever terug meenemen, misschien voor op een volgend event. Je kan natuurlijk ook de keuze geven. Ik zie mijn vriendinnen niet zo snel meegaan omdat zij hier minder interesse in hebben en sommigen onder hen willen ook alleen maar nieuwe kleren. Het idee van tweedehands vinden ze soms vies.
  15. Volgens mij val ik redelijk in je doelgroep. Ik krijg regelmatig nieuwsbrieven van die soort avonden en ik ben al gevraagd er te gaan staan met mijn webshop of als visagiste. Wat mij tegenhoud om te gaan is vooral het feit dat ik geen massas merkkleding heb en dat lijkt toch verwacht te worden op zo'n evenement. In de reclame ervoor lees je vaak over de speciale koopjes die je kan doen van dit en dat merk. Dan denk ik al vaak laat maar want ze gaan mij daar raar bekijken als ik aankom met mijn 'normale' kleding. Aan de andere kant zou ik graag zien dat je een hele avond gevuld kan krijgen. Ik zou denken ja leuk kleding afgeven en later nieuwe uitkiezen maar heb je nu zo veel keuze in mijn maat? Zo veel mensen komen er uiteindelijk niet en vaak is er een limiet van 5-10 kledingsstukken per persoon. Wat gebeurt er als ik niks kan vinden, ben ik mijn kleding dan ook kwijt of krijg ik die gewoon terug? Als er allerlei standjes staan moet ik die dan extra betalen, is het niet vooral lang aanschuiven voor een advies van 5minuten waarbij men ook nog verwacht dat je gaat kopen? Even snel opgeschreven waar ik tegen aan loop en waarom ik nog nooit naar zo'n evenement geweest ben, misschien heb je er iets aan. Ik wil best entree betalen maar niet veel, iets van een 5 tot 10 euro. Meer als er bijvoorbeeld hapjes en drankjes inbegrepen zijn maar aan de andere kant zie ik mijn vriendinnen niet zo snel meegaan. Zo zijn er misschien nog mensen die wel willen gaan maar alleen en die ook geen hele avond willen blijven hangen. Keuzes maken is altijd moeilijk.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept