Kim Hendriks

Junior
  • Aantal berichten

    28
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Female
  • Voornaam
    Kim
  • Achternaam
    Hendriks

Kim Hendriks's trofeeën

  1. Hm, klinkt niet erg aantrekkelijk. Op deze manier zie ik het dus níet voor me. Het gaat bij mij juist om kwaliteit en niet om kwantiteit.
  2. Waar baseer je op dat je doelgroep niet bekend is met het fenomeen? Volgens mij is het bij veel vrouwen van mijn leeftijd best wel bekend. Gesprekken binnen mijn eigen vriendenkring en uit mijn contact met een concullega. Ik weet niet of jij uit de big big city komt? Daar zie je het nl wel al regelmatig maar hier in het zuiden lopen we net even wat achter ;) Zijn het niet juist de vrouwen die op de kleintjes letten die kiezen voor het ruilen van kleding i.p.v. kleding weg te doen en er iets nieuws voor terug kopen in een reguliere winkel? Zou je er dan niet ontzettend bekaaid vanaf komen wanneer je de "miepknieps" zelf een entreeprijs laat bepalen? Misschien zie ik het verkeerd, maar even kort door de bocht denk ik dat je de grootste interesse zult vinden bij de dames die marktplaats afstruinen op zoek naar een merkjurkje, die de samplesales bezoeken en dol zijn op de Doldwaze Dagen. Tenzij je de beleving meer richt op een avondje uit dan op een swop. Doel is kledingruil maar het zal plaatsvinden in een eigentijdse setting (dus geen rommelmarktomgeving) en met veel randgebeuren (styliste, kapster, sierraden) wat het tot een belevenisevent maakt. Ik hoop dat de miepknieps (die had ik nog niet gehoord) zich hier niet thuis zullen voelen en ik een meer eigentijds publiek aanspreek. Blijft nog de vraag of zij naar redelijke eerlijkheid zullen betalen wat het hun waard was. Als ik kijk wat er zich gisteren op de A2 heeft afgespeeld (geld graaien) dan lijken de normen en waarden af en toe toch flink te dalen als het over geld gaat ;)
  3. Bedankt voor het meedenken! ;D [Aanpassing: doorlink geplaatst naar Kim's andere topic]
  4. Hoi, het ruilen is ook niet 1 op 1. Zie mijn post van 25 augustus @genker. Hierin heb ik wat uitgebreider mijn opzet omschreven. Misschien verandert dit iets aan je mening. Groetjes!
  5. Klinkt alsof je beter iets fundamenteel anders kunt doen, niet? Hier in Engeland zijn carboot-sales druk bezocht. Bezoekers betalen niks, standhouders betalen een tientje. Fenomeen bestaat ook al in Nederland. Organiseer een klerenkast- en speelgoedopruiming: verkopers betalen een tientje, bezoekers gratis toegang. Bedankt voor je advies! Dat het lastig is om er een leuk bedrag aan over te houden wil niet zeggen dat het onmogelijk is. Ik ga het idee in ieder geval nog niet aan de kant zetten. Ook omdat ik deze events zie als een opstap naar een groter concept. Het publiek van de events is mijn doelgroep voor dit concept (service en organisatie voor vrouwen 25-40 jaar) en het is dus goed om hun via de swop-events te leren kennen (en zij mij). Financieel gewin is belangrijk maar geen grote must dus. PS: al tikkende merk ik wel dat ik meer over je idee ga nadenken dus dat ga ik toch maar es doen ;)
  6. Hoi Jeroen, dank voor je reactie! Jouw laatste opmerking is ook mijn gedachte. Hop, gewoon doen en zien wat het brengt! Ik hoop gewoon dat mensen (achteraf) denken: 'ik heb een drankje gekregen, goede adviezen op het gebied van styling, de kans op leuke prijzen bij een verloting, een goodie-bag én ik heb mijn kleding omgewisseld voor een andere, leuke outfit! Dat is mij toch zeker €15 waard!'
  7. Hoi forummers, ik ben van plan om een fashionswop (kledingruil-event) te gaan organiseren. Struikelblok is de entreeprijs in combi met de onbekendheid. Ik ben bang dat een entreeprijs van €10 (wat het ongeveer moet gaan worden) mensen afschrikt en tegenhoudt om te komen. Men is nl niet bekend met het fenomeen en dan lijkt het veel geld. Dit terwijl er echt iets leuks en goeds tegenover staat. Maar goed, ik wil niet zozeer ingaan op het concept maar op het volgende: Een tijd geleden hoorde ik van een restaurant wat gasten zélf liet bepalen wat ze wilden betalen. Ze mochten de hele avond eten (en drinken?) en op het einde mochten ze doneren wat wij het waard vonden (verdere details weet ik helaas niet). Ik vond het wel een goede stunt eigenlijk. Ik meen dat ze niet minder ophaalden dan normaal en ze kregen veel aanloop en publiciteit (wat natuurlijk goud waard is). Zou zoiets ook voor mij kunnen werken? Heeft iemand meningen of ervaringen hiermee?
  8. @genker: een man dus.. ik dacht het al ;) bedankt voor je foto-idee. ik pak het mee!
  9. Bedankt voor je reactie, fijn! Ik heb wat opmerkingen/vragen toegevoegd. Ik zou het super vinden als je hier nog op in zou willen gaan. Bedankt alvast! :)
  10. @genker: bedankt voor je reactie! Ik wilde eigenlijk niet het concept ter discussie stellen maar a lá ;) Ik weet niet of je een man of vrouw bent? Dit concept is sowieso gericht op vrouwen, doelgroep leeftijd 25-40. Mannen zijn per definitie niet geinteresseerd in tweedehands-kleding. Wat betreft het ruilen? Je moet het niet zien als ruilen in de vorm van 'ik wil dit graag van jou, dan krijg je dit van mij'. Het is de bedoeling dat iedereen kleding meeneemt, dit wordt (na selectie en waardetoekenning) allemaal bij elkaar gehangen (zodat het een soort winkeltje wordt) en mensen mogen vervolgens kleding uitzoeken ter waarde van de door hunzelf ingebrachte kleding (puntensysteem). De boel wordt aangekleed met externe partijen (o.a. kapper, stylingadvies) en er is een hapje en een drankje. Voordelen: - je scoort op een goedkope manier een nieuwe-tweedehands-outfit - je bent duurzaam bezig - je hebt een leuke avond - je ruimt je kledingkast eens op;) Ik weet niet of dit verhaal iets verandert aan je beeld? Sowieso zal niet iedereen zitten te wachten op andermans kleding, dat besef ik ook wel. Ik zie wel in mijn omgeving dat het 'taboe' hierop zo goed als weg is. Surfen op marktplaats, afstruinen van rommelmarkten, het is allemaal heel open geworden. Groetjes!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.