Ga naar inhoud
  • 0

Startende webshop in cosmetica artikelen

Ik lees dit forum al een tijdje mee en heb al ideeën opgedaan over het verbeteren van mijn webshop. Toch kan het volgens mij nuttig zijn mijn website specifiek te laten bekijken.

 

De webshop kan gevonden worden op www.beautybyelke.be/shop

 

Minpunten die ik zie:

- Momenteel werken de verzendkosten niet, ik heb een vraag om hulp ingediend bij de makers van het programma en wacht op antwoord

- Het is een standaard webshop. Ik ben maar 20 jaar oud en heb geen enorm budget voor webdesign. De doelgroep waar ik me op richt let minder op uiterlijk van de webshop. Gebruiksvriendelijkheid is belangrijker.

- Wanneer iets in het winkelwagentje geplaatst wordt kan je niet terug naar de vorige pagina, dat moet met een omweg. Ik weer dat ik dat kan oplossen maar ik zoek nog uit hoe.

- Het assortiment is niet zo uitgebreid door het kleinere budget. Er zijn wel meer producten onderweg. Probleem is wel dat tussen bestelling en het ontvangen van de producten gemiddeld 4 weken zit. Dit moet ik proberen op te vangen.

 

Wat ik doe aan promotie:

- Advertenties op marktplaats met een betaalde advertentie erbij die naar mijn website verwijst. Dit is voor mij redelijk duur en heeft nog geen resultaat gehad.

- Advertenties op kapaza met betaalde advertenties om op te vallen. Dit heeft wel al effect gehad.

- Google adwords, ik heb dit ingesteld op 90 euro per maand, tot nu toe nog maar 12 kliks op 3 dagen waarvan 3 mensen zich ingeschreven hebben op de nieuwsbrief

- Ik heb een persbericht gestuurd naar enkele vrouwentijdschriften en naar websites gericht op cosmetica en vrouwen. Twee van deze websites hebben al een artikel geplaatst. Eén van deze artikelen heeft al voor een klant gezorgd.

- Ik wacht nog op samples van de geursticks. Deze ga ik dan naar enkele reviewsites versturen in ruil voor een review op hun website.

- Ik ben vorige zondag geopend, sinds toen heb ik 350 bezoekers gehad. Daarvan hebben er 7 een bestelling geplaatst. Dit vind ik zeer goed.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Retired Mod     1,8k 100

We hebben hiervoor sinds kort een speciaal deel van het forum op ingericht. Je topic zal hoogstwaarschijnlijk verplaatst worden.

 

Ontopic:

-Test je webshop eens in firefox en in internet explorer. Ik zie een aantal foutjes in firefox (2e browser na IE) niet netjes van de webbouwer dat ze daar geen rekening mee hebben gehouden.

- Foto's foto's! Probeer wat meer foto's toe te voegen.

- Probeer wat meer tekst en uitleg te geven op de detailpagina's van je artikelen. Mensen willen weten wat ze kopen én het is beter voor je rankings in zoekmachines.

- Denk eens na waarop mensen zoeken als je je producten ernaast legt. Vb. "trio oogschaduw" is een naam van jouw product. Zouden mensen niet eerder op 3 kleuren oogschaduw zoeken ? (ik noem maar even wat...) Denk daar eens goed over na!

- Je winkelmandknop heeft als "titel" (wanneer je met je muis eroverheen hoovert) bestellen. 1. je bestelt op dat moment niet maar plaatst het artikel in de winkelmand. 2. plaats er ook de tekst: winkelmand bij 3. plaats ook nog een 2e knop: meer informatie. Het kan mensen afschrikken als ze alleen een bestelknop/winkelmand knop zien. (heeft te maken met in welke beslissingsfase ze zitten)

- Het verschil tussen gewone tekst en een hyperlink is niet duidelijk. Laat de hyperlinks dus meer opvallen ten opzichte van gewone platte tekst.

 

 

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

 

Van harte bedankt voor deze kritieken. Mijn excuses voor het verkeerd plaatsen, ik begrijp dat de moderator dit zal verplaatsen en ik zelf niets kan doen?

Een aantal van deze dingen kan ik zelf niet aanpassen, ik werk met mijn webwinkel 5 en dat zit standaard zo. Wat soort fouten zie je in firefox?

De foto's zijn een goed idee, ook hier moet ik nog op zoek naar of en hoe dit mogelijk is. Ik heb bijvoorbeeld foto's van de kleuren lipgloss op papier zodat de kleuren duidelijker overkomen.

De namen van producten zijn zo gekozen omdat het merk de producten zo noemt. Bijvoorbeeld de pearl mania blijkt een popualaire zoekterm te zijn. Bij een bepaalde doelgroep is dit merk al bekend met bijhorende productnamen.

De andere punten ga ik proberen te verbeteren.

 

Link naar reactie
  • 0
Retired Mod     1,8k 100

 

Van harte bedankt voor deze kritieken. Mijn excuses voor het verkeerd plaatsen, ik begrijp dat de moderator dit zal verplaatsen en ik zelf niets kan doen?

Klopt

Een aantal van deze dingen kan ik zelf niet aanpassen, ik werk met mijn webwinkel 5 en dat zit standaard zo. Wat soort fouten zie je in firefox?

Zie bijlage

De namen van producten zijn zo gekozen omdat het merk de producten zo noemt. Bijvoorbeeld de pearl mania blijkt een popualaire zoekterm te zijn. Bij een bepaalde doelgroep is dit merk al bekend met bijhorende productnamen.

Ok. Kijk daar wel even naar. Check https://adwords.google.nl/select/KeywordToolExternal. Hier kan je opzoeken waar op gezocht wordt

foutje.JPG.c10691279a24132d5d1c763e1a861e47.JPG

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

In eerste instantie vind ik het clean blik. Niet te veel kleurtjes en dus netjes. Qua opzet had ik nog wel wat dingetjes anders gedaan zoals bijvoorbeeld;

- Producten op de pagina waar men binnen komt (homepage)

- Meer informatie over de producten (staat geen omschrijving bij)

- Geen logo of tekst in de header, daar mis je je herkenbaarheid mee

- geen contactformulier, hoe kan ik vragen stellen?

- Algemene voorwaarden erg onduidelijk en naar mijn mening wat kort

- Ook staat in je voorwaarden

Na 48 uur kan een dwangsom opgelegd worden voor gebruik van de foto's.

had ik niet gedaan, en hoort ook niet in de voorwaarden.

 

Persoonlijk had ik nog gewacht met je website aan te prijzen. Ga zelf een beetje testen, producten toevoegen en dergelijken. Kijk een wat rond op andere website's en doe wat meer ideeën op over de opbouw. Het begin is er alleen de perfectie mist nog.

 

Martijn

http://www.drukwerk-centrum.nl - De online drukspecialist
Link naar reactie
  • 0
Super Senior     223 7

Toevallig zijn wij ook met mijnwebwinkel bezig om een nieuwe site te maken (hopelijk over een paar weken online) en het valt me op dat je nu een standaard template 1-op-1 gebruikt hebt. Kleine aanpassingen (zoals je sitenaam in de banner zetten) zijn vrij makkelijk, en zou je dus met zeer beperkte middelen (veel tijd en uitproberen ;)) zelf kunnen doen.

 

De handleiding om dit te doen vind je hier: http://www.centralboutique.com/download/logivert/nl/files/handleiding-layouts_bewerken_voor_ebt5.pdf

 

Succes.

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Ik wil jullie nogmaals bedanken voor alle adviezen. Een aantal zijn al gedeeltelijk uitgewerkt, een ander deel kan ik helaas niet aanpassen wegens te beperkte kennis. Ondertussen is het zo ver dat een aantal producten uitverkocht zijn en er een nieuwe levering onderweg is die al voor 50% verkocht is voor deze hier aankomt. Het gaat dus zeker nog uitzoeken zijn hoe ik dat in de toekomst ga aanpakken aangezien een levering toch meestal een drietal weken onderweg is. Het is met mijn budget nog niet mogelijk voor duizenden euros in één keer te bestellen en het risico is er toch altijd dat de producten te warm vervoerd worden en dus beschadigd worden, vandaar liever kleinere leveringen. Ik had hierover nog wel een vraag. Welk van beide opties klinkt het beste?

- een vast assortiment van favorieten die steeds zeer goed op voorraad zijn

- een breed assortiment met slechts enkele stuks per product waardoor er regelmatig producten uitverkocht zullen zijn

 

Beide manieren hebben natuurlijk hun voor- en nadelen en uiteindelijke doel is een breed assortiment dat altijd op voorraad is maar dat is in het begin natuurlijk moeilijk te realiseren.

Link naar reactie
  • 0
Super Senior     156 26

Hoi Elke,

 

Ik lees al een heel erg lange tijd mee hier en wil bij deze ook mijn steentje bijdragen :-)

 

1. Verzendkosten en voorwaarden: je raadt de klant aan om te kiezen voor pakketpost, wegens meer zekerheid. Hier zou ik als klant op afhaken, ik wil namelijk altijd de zekerheid dat het pakket geleverd wordt. Je bent als verkoper verantwoordelijk voor de levering, de klant betaalt en verwacht (terecht) een levering. Je moet zelf de keuze maken of je al dan niet onverzekerd wil verzenden, dit is geen keuze die je aan je klant moet overlaten.

 

In je voorwaarden haal je verder aan dat de klant niet van de aankoop kan afzien als een artikel speciaal voor hem (of haar in dit geval) is besteld. Dit klopt volgens mij niet, de klant heeft in dit geval nog altijd recht op zeven dagen bedenktijd, het gaat niet om artikelen die op maat zijn gemaakt.

 

Heb ik er overheen gelezen (zaterdagavond, kan best), of staat je adres echt nergens op de website? Ik kan bij het plaatsen van een bestelling kiezen voor een afhaling, maar zie niet waar.

 

2. Ik ben geen make-up specialist, maar vraag me toch af of het niet wat overzichtelijker zou zijn om te kunnen selecteren op productgroep, eerder dan op merk? Ik vind de indeling een beetje onoverzichtelijk en zou eerder lipstick, oogschaduw, lippenbalsem en dergelijke als hoofdcategorieën nemen. Maar het kan natuurlijk best zijn dat kenners meteen weten welke artikelen ze kunnen verwachten onder de rubriek "Make-up NYX", ik ben dus geen kenner :-)

 

3. Je foto's zien er op zich vrij goed uit, maar je kunt de achtergrond stukken beter krijgen met een lichttent en een daglichtlamp. Hoeft niet eens zo duur te zijn voor kleine artikelen en het komt professioneler over. Wel even opletten, fotograferen kàn verslavend zijn en voor je 't weet ben je uren zoet met je lichttentje ;-)

 

4. Ik mis productbeschrijvingen. Een lipstick is een lipstick, maar toch... een soort verhaal rond het product maakt het wat gezelliger allemaal.

 

5. Om op je voorraadvraag in te gaan: ik zou gaan voor het beperkte assortiment mét voorraad en zonder lange levertijden. Loopt dat lekker, dan kan je je assortiment gaan uitbreiden. Niks zo vervelend als lang moeten wachten op een bestelling, en voor jou als verkoper is het ook niet leuk om klanten steeds weer te moeten vertellen dat hun bestelling er nog niet is. Wees dus in ieder geval wel duidelijk naar de klant toe (maar dat doe je al zie ik, de voorraad staat aangegeven bij het artikel, vind ikzelf een pluspunt).

 

Heel veel succes met je webwinkel!

Link naar reactie
  • 0

Van harte bedankt voor dit duidelijke advies. Ik ben mij ervan bewust dat ik de verplichting heb te leveren. Misschien kan ik het beter verwoorden, ik bedoel dat er minder kans is dat pakketpost verloren gaan. Wanneer een enveloppe verloren gaat duurt dat toch even voor ik een vervanging kan opsturen (ik zou vragen een week te wachten om te kijken of deze echt niet aankomt etc). Met pakketpost heeft men minder kans op deze mogelijke vertraging. Maar misschien is dat zo'n klein risico dat het niet de moeite is van het mee te nemen. Daar ga ik nog over denken.

 

Indien de klant nog van verkoop kan afzien bij speciaal bestelde producten ga ik dat natuurlijk veranderen, ik had de regel verkeerd geïnterpreteerd. Maar als ik het goed begrijp geldt dit niet als de klant vraagt een lippenbalsem te bestellen in een geur die speciaal voor deze klant gemaakt wordt?

 

De onderverdeling heb ik bewust zo gedaan. NYX is een merk dat aan bekendheid wint, verder is het ook zo dat de producten van nyx bedoeld zijn om mooier te worden, de lippenbalsems zijn een verzorgend product.

 

De productbeschrijvingen worden ook nog uitgebreid met onder andere ingrediënten. Een belangrijk punt, bedankt dat je me erop wijst.

Link naar reactie
  • 0
Super Senior     156 26
Maar als ik het goed begrijp geldt dit niet als de klant vraagt een lippenbalsem te bestellen in een geur die speciaal voor deze klant gemaakt wordt?

 

Wanneer een artikel specifiek volgens de wensen van de klant gemaakt wordt, dan valt dit inderdaad niet onder het teruggaverecht volgens mij. Je kan er onder andere hier meer over lezen: http://wetboek.net/BW7/46d.html

Link naar reactie
  • 0
Super Senior     215 13

Hoi,

 

Je site ziet er strak en overzichtelijk uit. Wellicht wat weinig aanbod zo op het eerste gezicht, maar dat valt weer mee als je op het eerste product klikt. Nu lijkt het echter alsof je maar 3 producten hebt.

 

Verder nog een tip: Ik zou persoonlijk de banner met het plaatje wat kleiner maken, zodat men minder snel naar beneden hoeft te scrollen. Eigenlijk staat er niet veel relevante informatie in. Zet er bijvoorbeeld een tekst in wat je doet.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Elke,

 

Er zijn een aantal dingetjes die me zo direct opvallen.

- Ik denk dat je meer omzet kan maken als je een koppeling met iDEAL maakt. Ik merk zelf dat ik vrij makkelijk wat koop als ik met iDEAL kan betalen.

- Je algemene voorwaarden zijn wat kort. Je zult ze misschien niet vaak nodig hebben, maar als het er op aan komt is het handig wat zekerheid achter de hand te hebben met goede heldere voorwaarden.

- Op een Mac lijnt je site soms wat slordig uit.

 

Verder leuke heldere overzichtelijke site. Die makeup tips zijn top!

 

Misschien kun je nog iets meer gebruik maken van je title in je browser. `bijvoorbeeld in plaats van Tips; Tips voor het aanbrengen van make-up, lippenstift en oogpotlood. Google is daar gek op!

 

 

 

www.kunstis.com

Trendy kunstgalerie | Moderne schilderijen

Link naar reactie
  • 0

Ok, nu is dit topic weer naar boven gekomen, ga ik er ook maar op reageren. Ben tenslotte een vrouw. ;D

 

Je moet echt iets aan je teksten doen:

 

“NYX is een bekend merk in Amerika.” Fijn, dat NYX een bekend merk is in Amerika. Wat heb ik daar aan? Niks. Maak er iets moois van. Kijk naar de teksten op de NYX website. NYX draait om kwalitatief goede cosmetica voor een zacht prijsje. Dat lees ik bij jou nergens.

 

“NYX is het Griekse woord voor godin van de nacht. “ okeeee.... Waarom zou mij dat interesseren? Helemaal niet! En zeker niet jouw doelgroep, ik vermoed jonge meiden en vrouwen. Voegt helemaal niets toe.

 

“Voorlopig is er nog een beperkte selectie te koop maar dit wordt steeds uitgebreid. “ Het 1e gedeelte van de zin gewoon weglaten. Impliceert dat je maar 3 artikelen op je slaapkamer plankje hebt staan. ‘fake it till you make it’ zou ik zeggen. Dat kan je ook anders omschrijven.

 

“Je kan me altijd contacteren met suggesties. “ Ik zou voor de ‘wij’ versie gaan. Je hoeft niet te doen alsof je een multinational bent, maar ik vind de ‘wij’ versie bij een webshop wat professioneler staan. Bij ‘ik’ ben ik altijd bang dat jij tegen een boom loopt en mijn lipstick niet op de post raakt.

 

Lippenbalsems

 

Deze lippenbalsems zijn met de hand gemaakt uit natuurlijke ingrediënten…. Ze worden in Amerika met de hand gemaakt. “ – Teksten, teksten, teksten. Cosmetica draait om een illusie (tenslotte kan ik balsems ook voor EUR 3,50 bij de Kruidvat kopen, maar ja, dat is wat minder spannend).

 

Trouwens vind ik ‘lippenbalsem’ (enkelvoud) mooier klinken dan ‘balsems’. Geen idee why.

 

Maar goed, ze zijn handgemaakt. Meer info krijg ik niet. ‘handgemaakt’ vind ik altijd spannend. En exclusief. En dan voor zo’n zacht prijsje. Waarom vertel je mij niet meer over die speciaal voor mij handgemaakte lippenbalsem die mijn lippen weer boterzacht maakt?

 

 

Parfumstick

 

“De parfumsticks zijn een echte favoriet van mij. Deze sticks zien eruit als lippenbalsems. Je smeert een klein beetje op je lichaam, bijvoorbeeld je polsen en je draagt de heerlijke geur de hele dag mee. Deze sticks passen makkelijk in je handtas en vallen niet stuk zoals flesjes parfum.

 

Ook hier: ik zou het in enkelvoud schrijven: Deze parfumstick is een echte favoriet van mij/ons…. De stick past makkelijk in je handtas…..

En de combinatie ‘parfumstick’ en ‘smeren’ kan echt niet. ‘aanbrengen’’ of zo maar zeker niet ‘smeren’. En 'op je polsen'? HALLO! Ik denk dat die jonge klantjes van jou wel spannendere plekken kunnen verzinnen dan de polsen 8). (Ik ook trouwens, daarom heb ik de parfum balsem van lush ;D). Maak je teksten wat sensueler.

 

Mijn tip voor goede teksten: lush.nl (http://www.lush.nl/karma-parfum-30g.2520.html). Bij het lezen van de productbeschrijvingen krijg ik altijd zin om te bestellen (wat ik dan ook altijd doe).

 

Onder het koppie ‘Speciaal’ staat ‘Tips’. Tussen de verzendkosten en de algemene voorwaarden. Als het al hier moet staan, maak er dan ‘Beauty tips’ of zoiets van.

Verder geef je mij hier een heleboel tips met verwijzing naar jouw producten Maar geen link naar het product!!!

 

Zo, dat waren mij twocent ;D.

 

Heel veel succes met je webshop!

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Kena,

 

Wauw strenge kritiek ;D Maar wel wel rechtvaardig. Dit zijn het soort dingen dat je bij een ander opmerkt maar niet bij jezelf. Ik ga kijken in welke tips ik me kan vinden en dat ga ik aanpassen.

 

Over "ik" en "wij" zit ik nog te denken maar ik hou het voorlopig bij ik denk ik. Tenslotte ben ik ook maar alleen in de zaak en heb ik het idee dat "ik" het persoonlijker maakt. Wat denkt de rest hierover?

 

Verder moet het toch redelijk aanslaan want bestelling 27 komt net binnen, de shop is 24 dagen open. Dit had ik nooit kunnen hopen en het komt ook gedeeltelijk door jullie goede tips.

Link naar reactie
  • 0

Een kleine tip:

 

Wat ik ook nog mis zijn contactgegevens. Het best is om te zorgen dat er op elke pagina een telefoonnummer vermeld staat. Bijvoorbeeld onderaan het menu is een logische plek. Indien je telefonisch niet bereikbaar bent, zet dan in elk geval wél een email adres en vestigingsadres neer. Zorg ook voor een pagina met uitgebreide contactgegevens; adres, rekeningnummers, KVK/BTW gegevens en dergelijk.

Buiten het feit dat dit -in Nederland althans- wettelijk verplicht is, wekt dit ook veel meer vertrouwen bij de consument en dus zal men eerder overgaan tot aankoop.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een kleine tip:

...

 

Bedankt voor de tip. Maar btw nummer en telefoonnummer staan al op iedere pagina onderaan. Ik vind het bovenaan enorm storend. De rest ga ik erbij plaatsen.

 

Ik ben ondertussen ook bezig met het plaatsen van oorbellen en hangertjes. Verder zijn er handspiegeltjes onderweg. Spannend :)

 

Link naar reactie
  • 1

Een aantal maanden later wil ik graag updaten over mijn zaak.

 

Ik was bang voor een grote terugval in de zomervakantie. Van mei tot en met juli had ik iedere maand een groei van telkens zo'n 10%. In augustus kwam de grote terugval pas en toen kwam ik op ongeveer 50% omzet van de maand mei terecht met mijn webshop maar door pakketten te verkopen heb ik dat nog redelijk kunnen opvangen. Nu eind september zit ik bijna volledig terug aan de omzet van mei en ik hoop dat het terug begint te groeien dus.

 

Wat heb ik de voorbije maanden gedaan?

- Ik heb de ingrediënten geplaatst bij de make-up

- Ik heb een rubriek make-up tips waar ik iedere week enkele extra tips probeer op te nemen

- Ik ben gestart als distributeur van het merk Konad, dit is al een redelijk bekend merk en door dit aan te bieden hoopte ik op extra reclame. Het is gebleken dat veel mensen enkel Konad kopen en geen van de andere producten dus dit is niet per sé gelukt zoals ik wilde

- Er is een rubriek toegevoegd met juwelen, deze maak ik zelf als ontspanning en hebben ook een redelijk grote marge. Ze worden minder besteld maar wel af en toe en dan verpak ik ze feestelijk zodat ze meteen als cadeau gegeven kunnen worden.

- Ik heb een actie georganiseerd waarbij inschrijvers voor de nieuwsbrief een setje konad konden winnen. Hiermee heb ik zoen 25 nieuwe aanmeldingen gekregen, bijna iedereen daarvan is ingeschreven gebleven.

 

Wat zijn de plannen?

- Op 1 oktober begin in met een actie waarbij op een aantal producten 10% gedoneerd wordt aan een stichting tegen borstkanker

- Volgende week sta ik op een markt waarbij ik Konad zal demonstreren om zo mensen te lokken. Bedoeling is tegelijk daar verkopen door het product te tonen maar ook mijn website bekender maken

- In december heb ik voorlopig één weekend kerstmarkt maar ik wil nog eentje regelen

- Eind november doe ik opendeur dag in een zaaltje in de buurt waar men de producten eens kan komen bekijken met verschillende demonstraties. Dit is misschien handig voor mensen die niet meteen via internet durven bestellen.

 

 

Hebben jullie nog tips? Natuurlijk zou ik graag de omzet verhogen maar ik ben op zoek naar tips over hoe mensen uit verschillende rubrieken zouden bestellen dus bvb en Konad en make-up.

Link naar reactie
  • 1

Dag Elke,

 

Fijn, zo'n update... je bent bezig geweest de afgelopen maanden blijkbaar ;)

 

Hebben jullie nog tips? Natuurlijk zou ik graag de omzet verhogen maar ik ben op zoek naar tips over hoe mensen uit verschillende rubrieken zouden bestellen dus bvb en Konad en make-up.

Het lijkt me een goed idee artikelen te linken. Wanneer klanten bv klikken op een nagellak die goed bij een blush past, dan kan je die daarbij zetten ("andere klanten die dit artikel kochten, kochten ook..." of iets dergelijks)

Dat vraagt waarschijnlijk wel weer wat programmeerwerk, maar het zou klanten wel kunnen motiveren artikelen van verschillende merken aan te kopen.

 

Verder wil ik niet doordrammen (ik doe het lekker toch), maar je foto's geven mij nog steeds geen professionele indruk. Heb je al over een lichttentje met wat daglichtlampen nagedacht? Je foto's zijn alles wat je hebt om je artikelen tentoon te stellen in je webwinkel, daar moet je optimaal gebruik van maken.

 

Kerstmarkten hebben wij ook geprobeerd, maar gauw weer gelaten voor wat ze waren wegens veel te omslachtig. Voor jouw branche (kleine artikelen die niet gemonteerd moeten worden) zal het waarschijnlijk wat eenvoudiger te regelen zijn allemaal. Zorg voor flyertjes die je op zo'n markt (en op de opendeur) kunt meegeven aan je klanten, je wil ze wel naar je website lokken achteraf!

Hoeft niet duur te zijn, wij hebben eco-flyertjes van Printconcept en zijn daar erg tevreden over.

 

Tenslotte nog een paar opmerkingen:

 

- Er staat een foutje in je voorwaarden: "Door over te gaan tot de aankoopt".

- Ik zou niet vermelden dat er in geval van niet-levering twee weken gewacht wordt voordat er een oplossing gezocht wordt. In de plaats daarvan zou ik vermelden dat klanten je het beste meteen contacteren als hun pakket niet binnen de afgesproken termijn aankomt. Taxipost werkt vrij goed (hout vasthouden, maar tot zover nog geen problemen) en twee weken lijkt een eeuwigheid als je als klant betaald hebt en er komt niks aan. Dan wil je gewoon dat er actie ondernomen wordt. We hebben al meegemaakt dat pakjes niet aankwamen (niet met Taxipost) en een onderzoek kan inderdaad wel een tijdje duren, maar dat bespreek je op dat moment met je klant. In je algemene voorwaarden vermelden dat je sowieso twee weken afwacht lijkt me niet aangewezen om het vertrouwen te winnen.

- Ik mis nog altijd het verhaaltje rond bepaalde artikelen. Ken je Lush? Ik ben een grote fan van de UK versie! Zij slagen erin online zeep te verkopen die je bijna door je beeldscherm heen kunt ruiken ;D

Ik surf er graag, ik lees hun commerciële praatjes écht graag en ... ik koop er vrij veel. Onderschat het verhaaltje niet!

 

Groetjes,

Liesbeth.

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik ben geen webshop-expert, maar ik mis plaatjes op de eerste pagina, is erg kaal zo.

 

bij 'waarom bestellen' staat een opsomming die wat uitlijning betreft een stuk strakker mag!

 

ook de links die op je site staan staan er compleet zoals deze:

Een filmpje over Konad kan je hier zien: http://www.youtube.com/watch?v=9F3SeeWXuAc

bij andere shops staat hier meestal noet de hele link maar een steekwoord waar je dan op kan klikken.

 

verder een mooie strakke site! 8)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Weer een tijdje verder dus weer een update. Oktober was een hele goede maand, dat had misschien te maken met de markt die ik toen gedaan heb en de borstkankeractie. Op de markt (ambachtenmarkt) waren veel mensen die heel snel voorbij liepen aan alle kraampjes maar toch heb ik redelijk verkocht.

 

November is tot nu toe slecht maar dat komt misschien door de opendeurdag eind november. Wie weet dat ze dan komt gaat nu waarschijnlijk niets kopen.

 

Cross-marketing is mij nog niet gelukt in mij winkelprogramma, ik denk dat ik daarvoor de pro versie nodig heb.

Ik heb meer tekst geschreven bij de productgroepen en tot nu toe bij een deel van de producten, ik vind dat wel heel moeilijk.

Een bevriend fotograaf gaat mijn foto's maken. Bij enkele rubrieken is dat al gebeurd, bij de rest op korte termijn.

 

De opendeurdag wil ik gebruiken om meteen te verkopen maar ook om mensen aan te sporen om dat te doen die nog niet over internet durven bestellen. Als ze iemand in het echt gezien hebben gaat dat misschien gemakkelijker. Ik ga make-up tips geven want ik merk dat veel mensen toch nog niet weten welke kleuren goed zijn voor hen.

 

In het nieuwe jaar ga ik daarom ook pakketjes maken met enkele producten (oogschaduw, lippenstift, blush) die bij elkaar passen voor een iets lagere prijs. Bij make-up gaat men toch graag af op het oordeel van anderen.

 

De make-up en konad verkopen goed, de andere categoriën niet. Hebben jullie daar tips voor?

Link naar reactie
  • 0

Cross-marketing is mij nog niet gelukt in mij winkelprogramma, ik denk dat ik daarvoor de pro versie nodig heb.

 

Cross-marketing kan in de gewone versie ook gewoon hoor (ik gebruik dezelfde versie en heb het ook bij een redelijk aantal producten ingesteld staan). Ga naar het product, onder de tab Cross-marketing en voeg hier de producten toe die je op de media-details pagina van je artikel weer wilt geven. Als je er niet uit komt kun je me gewoon een pm sturen of zelf even de handleiding erop naslaan.

 

Edit: Ik zie trouwens dat je nog een aantal opties die in de recente updates verwerkt zitten totaal niet gebruikt... zoals bijvoorbeeld het uitvouwen van het hoofdmenu naar submappen (in de menulijst aan de linkerkant bedoel ik), dit bevordert wel de navigatie tussen de samenhangende submenumappen. Ook raad ik je wederom aan om de standaard template toch enigszins te personaliseren door bijvoorbeeld je winkelnaam in de banner bovenaan op te nemen (dit kun je heel makkelijk zelf doen, natuurlijk wel even de template layout handleiding erbij pakken).

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Ik denkd at dat het probleem is, ik wist niet dat ik moet updaten :-\ Dat ga ik meteen doen en dan de cross marketing nog eens proberen, het toevoegen icoon heb ik nu gewoon niet.

 

De banner is een goed idee maar zou ik later willen doen want ik wil het goed aanpakken en ik kan me voorstellen dat dat niet voor 50 euro geregeld is voor banner en logo

 

Ik was nog vergeten dat ik ook workshops make-up geef aan de landelijke vrouwenvereniging, heel leuk om te doen, ik word ervoor betaald en ze maken kennis met mijn make-up.

Link naar reactie
  • 0

Lees de verschillende release-notes even goed door voordat je de update doet... dan weet je meteen wat de wijzigingen allemaal zijn (of in het ergste geval na het updaten nog even doornemen)

 

Verder de tip: Maak een losse back-up van de template en alle andere informatie en ga daarna lekker stoeien met alle opties en instellingen (en layout). Na elke wijziging een preview doen en kijken wat de effecten zijn, het zal je verbazen hoeveel je gewoon zelf kunt doen. Mocht het toch onverhoopt helemaal mis gaan dan is er nog niks aan de hand (mits je natuurlijk alleen in preview werkt en niet daadwerkelijk gaat uploaden), gewoon de back-up terugzetten van al je bestanden en weer verder rommelen.

 

Succes iig.

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.