• 0

Transacties effecten - haalbaar?

Mijn onderneming gaat straks de belangrijke volgende transacties aan. Wat is mogelijk, waar zitten belastingsvormen, en zijn er eventuele andere opties/tips die wel mogelijk zijn?

 

Voorbeeld:

 

In maand 1 koopt persoon A voor 5 euro iets wat geen aandeel genoemd kan worden maar X wat wel kan stijgen in waarde. Het moment dat Persoon A, 5 euro heeft betaald is hij eigenaar van X.

 

X heeft 0 dukaten bij het begin. Na 2 maanden is X 2100 dukaten waard geworden. 2100 dukaten = 21 euro.

 

Persoon B besluit voor 21 euro eigenaar te worden van X. Persoon A geeft hiervoor toestemming en er is een deal. 21 euro wordt op mijn rekening gestort waarvan 10% van die 21 euro bij mij blijft.

 

90% van de winst wordt uitgekeerd aan persoon A. Persoon B is de nieuwe eigenaar van X. X begint weer van voor af aan met 0 punten in de hoop dat ook hij weer winst kan maken.

 

Dus:

 

start maand 2 per B 10%winst winst per A Per B

0 2100 21,- 2,10 18,90 0 (domein)

 

Dit kan geen piramidespel of ponzischema worden genoemd omdat hier de meeste winst wordt uitgekeerd aan de persoon die mee doet. Er kan ook maar 1 persoon eigenaar zijn van X. Dit persoon hoeft geen andere mensen over te halen om mee te doen.

alles valt onder eigen risico en goed inzicht. Bij deze constructie zijn nooit verliezers! En daarnaast kan ik nooit geld van verliezers afpakken. Dus voor mijn gevoel is dit een legale methode. Ik kies ervoor om telkens weer op 0 te beginnen omdat bij een prijs van 100 euro niemand meer dit risico durft te nemen en winst toch gelijk blijft.

 

Ik ben benieuwd wat jullie van dit idee vinden. En of het ook anders zou kunnen. Is dit mogelijk, waar zitten de belastingsvormen, waar moeten facturen over worden gemaakt, en nogmaals, tips of andere opties zijn altijd welkom.

 

adios Fleur

 

 

<>

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het uitgeven van "effecten" is onderhevig aan strenge wetgeving (Wte 1995). Effecten zijn waardepapieren, zoals aandelen, obligaties of schuldbewijzen in welke vorm dan ook.

 

Die "dingen" die jij wil uitgeven zijn effecten ongeacht de naam die je er aan geeft. Die mag je dus niet uitgeven, tenzij je een bankvergunning hebt of een door de AFM goedgekeurt prospectus (kost minsten 50.000 euro)

 

Conclusie: NIET HAALBAAR

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.