• 0

levensvatbaarheidonderzoek online platform

Beste iedereen van HL,

 

Op dit moment ben ik bezig met een onderzoek om te kijken of er markt is voor een nieuw online platform met daarachter (externe) webwinkels.

Het is een webwinkel in een niche van de markt, waarvan ik denk dat mensen geinteresseerd zijn, maar zich nog er nog niet van bewust zijn.

 

Ik stuit nu op het probleem dat ik niet weet waar ik mijn onderzoek moet beginnen ( consument / partner / investeerder ) en wat de grote valkuilen van webwinkel/platform kan zijn...

 

Zelf heb ik al een aardig lijstje, maar ik ben benieuwd hoe jullie op HL erover denken..

 

 

 

Groeten

 

Paul Schuijt

paul.schuijt@gmail.com

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Doe deskresearch.

 

Ga na of zoiets al bestaat, in Nederland of het buitenland. Ga vervolgens op zoek naar vergelijkbare initiatieven in andere branches of sectoren. Analyseer die: wat valt er te leren, te lenen, te jatten? Ook modellen, technieken en tactieken - dus probeer achter de schermen te kijken. Wat zijn de nummers? Waaraan zijn die initiatieven gelinkt, en waarom?

 

Verzamel vervolgens vraag- en aanbodgegevens uit je markt. Al doende stuit je ook op potentiële partners en mogelijk zelfs concurrenten. Stippel ook een paar scenario's uit van mogelijke mededingers (zit ik in de vaargeul van Google?)...

 

Ga er pas op uit als je goed voorbereid bent.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Paul,

 

Ik was laatst het volgende lijstje op internet tegengekomen om na te gaan of een product goed geschikt zou zijn voor on-line verkoop. Wellicht heb je er iets aan:

 

Geschikt voor verkoop via webwinkel:

Producten met een hoge koop frequentie

Producten met een laag aankooprisico

Producten waar het verkoopproces in verre mate geautomatiseerd kan worden

Producten waar de winkelbeleving niet erg belangrijk is

Producten waar anonimiteit en privacy belangrijk zijn

 

gr,

 

Emile

 

Site: http://www.younify.nl | Winnaar MKB Best Choice Award WINMAG Pro

Magento portfolio: http://bit.ly/younify_portfolio

Twitter: http://twitter.com/younify

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.