• 0

Nieuw project & te verwachten concurrentie

Ik ben voornemens een nieuw internetproject te starten, iets wat er nog niet is.

 

Een vraag waar ik mee zit is, met wie (danwel welke organisatie(s)) kan ik een aantal zogenaamde 'doemscenario's" (worst case gevallen) bespreken, welke zich zouden kunnen voordoen wanneer het project gelanceerd zou worden en aanslaat.

 

M.a.w. uit welke hoek(en) dan concurrentie te verwachten valt en op welke wijze. Er kan dan bekeken worden in hoeverre het dus al dan niet verantwoord is om verder te gaan met de inspanningen het project te verwezelijken, danwel te bezien of er mogelijkheden zijn om deze concurrentie het hoofd te bieden en hoe. Er zijn immers talloze (grote) internetbedrijven die kunnen beschiiken over zeer ruime financiele middelen, ervaring en ict-ers.

 

Men zal dus bereid moeten zijn om zich verregaand te verdiepen in het project (op basis van vertrouwelijkheid) om me aldus een helder advies te kunnen verschaffen op basis van gedegen marktkennis. Dit zou ook kunnen betekenen dat men mij adviseert er van af te zien.

 

Ik hoop een adres of adressen door te krijgen waar ik het project aldus mee door kan spreken (geen KvK of Syntens, te algemeen).

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zoals hierboven beschreven, ik ben op zoek naar een organisatie (of organisaties) met gedegen marktkennis op dit vlak en waar men bereid is zich te verdiepen in het project om van daaruit met een helder advies te komen. Als ik het antwoord zelf zou hebben zou ik de vraag niet stellen.

 

Daarbij gaat het om een (vrij) grootschalig project, dus ik heb een zeer gefundeerd oordeel nodig

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heb je daar geld voor?

 

Er zijn een groot aantal advies organisaties die jou graag adviseren, maar mijn ervaring is dat ze uit hun nek zwetsen. Het kos veel geld en je wordt er helemaal niks wijzer van.

 

De enige die echt waarde voor je hebben zijn collega ondernemers en ervaren ondernemers die hun bedrijf inmiddels verkocht worden. En ook die zijn niet te huur om jouw huiswerk te doen. Als je verwacht zijn zij de bedreigingen voor je in kaart gaan brengen, kan je het vergeten. Wat ze wél doen is met je sparren over de bedreigingen die je zelf gevonden hebt. Uit zo'n discussie komen dan vanzelf meer dreigingen op.

 

Anyway, geen kant en klare oplossingen, maar een moeie uitdaging voor je. Ga netwerken en zoek je collega ondernemers op.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Met netwerken ben ik al bezig, het heeft helaas nog niet tot echte geschikte contacten geleid en het laat zich niet dwingen. Het heeft overigens ook weinig te maken met de vraag die ik hierboven gesteld heb. In mijn ogen staat het een los van het ander.

 

Overigens ben ik wel geinteresseerd in een aantal adressen van de hierboven genoemde adviesbedrijven (de beter bekend staande), al is het alleen maar voor orientatie.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou het niet doen, maar als het toch moet:

 

Google eens op "bedrijfsadvies"

Hier op het forum zijn wat advieseurs actief, waaronder http://www.targon.nl/ of http://www.newvoc.nl (kan ik beide aanbevelen)

Kijk bij de database nuttige partijen onder dienstverleners:

http://www.startkapitaal.com/nebib/?ts=0&category=4&subcategory=

 

Maar nogmaals, heb je geld voor deze mensen beschikbaar? Zo niet, dan moet je ze niet benaderen. Dat is niet netjes.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik had een vergelijkbaar probleem en heb het opgelost door in te zien dat "mijn idee op zich" nog bewezen moet worden qua inkomsten, en dus niet te verkopen is voordat het geld oplevert. Misschien is dat bij jou ook zo en heb je daarom misschien minder te vrezen dan je nu denkt.

 

En voordat concurrenten jouw nieuwe idee bemerken, heb je misschien al een bepaald marktaandeel verworven. Het is dan voor je concurrenten handiger om je een aanbod voor overname te doen dan opnieuw te beginnen met jou als concurrent.

 

Kortom : heb je in het prille begin meteen al concurrenten of pas als je bekend bent ? En als je denkt dat het aan gaat slaan : hoe pak je bij de introductie dan een zo'n groot mogelijke marktaandeel ?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.