• 0

Kwart faillissementen door wanbetalers

geript van www.zibb.nl

 

Kwart faillissementen door wanbetalers

Vooral kleintjes en starters onderuit in 2002

 

ROTTERDAM - Een kwart van de faillissementen in 2002 zijn te wijten aan klanten die niet of slecht betalen. De bouwnijverheid zag de meeste bedrijven onderuit gaan, liefst 22 procent van de failliete bedrijven is afkomstig uit deze sector.

 

Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Graydon. Het bedrijf telde dit jaar 6884 faillissementen, 17 procent meer dan vorig jaar. Wanneer de eenmansbedrijfjes hierbij worden opgeteld die verborgen zitten in de cijfers over particuliere schuldsaneringen, komt het totaal zelfs uit op 9390 failliete bedrijven. Een forse verbetering van het oude record uit 1983 toen 7810 bedrijven op de fles gingen.

Volgens onderzoeker Robert Blom van Graydon zijn het vooral kleintjes en starters die het onderspit hebben moeten delven in 2002. Het percentage starters bedroeg 25 procent, mensen die zijn begonnen met hun bedrijf tijdens economische voorspoed, maar de tegenslagen niet konden bolwerken.

 

ZibbTipp

Pak wanbetalers aan

Zo vindt u een goed incassobureau.

Slappe smoezen

Lees de lijst en herken de meest gebruikte uitvluchten.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Yep, ik weet firsthand hoe dit voelt. Veel mensen vinden het moeilijk om geld te vragen... Maar als het uiteindelijk fout zou gaan dan kan ik je garanderen dat het niet leuk is om voor andermans fouten op te draaien.

 

Wees streng en rechtvaardig. Als je iets hebt gedaan dan moet je betaald worden.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Dat is niet gemakkelijk. Uiteraard wil een failliet-gaand bedrijf (ja je schreef het goed), niet bekend maken dat ze failliet aan het gaan zijn, want je bent failliet of niet, en zolang je het niet bent, heb je kans om door te gaan.

 

Als een bedrijf failliet is, moet dat bekend gemaakt worden in de krant geloof ik, en er zijn ook wel andere manieren waarop je daar achter kan komen (weet zo even niet hoe).

 

Oh ja, en nu we het toch over failliet gaan hebben, hoe zat het ook alweer, faillissementen mogen toch op vrijdag nooit uitgesproken worden. Dit heeft een reden (in het weekend snel weg vluchten ofzo ;D). Ik zou zo even niet meer weten welke reden, maar het was op zich wel grappig...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.