Jump to content
Verwijdert lid
Verberg

Promotiekosten voor een beginnend bedrijf

vraag

16 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Anders probeer je even op zn minst specifiek te zijn?

 

Doelgroep? Locatie? Geluidsopnamestudio op zolder of met een mix bord van 3 meter breed en een geluidsstudio er aan vast met geluidsdichte muren, en ... of ... !?


Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Anders probeer je even op zn minst specifiek te zijn?

 

Doelgroep? Locatie? Geluidsopnamestudio op zolder of met een mix bord van 3 meter breed en een geluidsstudio er aan vast met geluidsdichte muren, en ... of ... !?

 

Specifieke doelgroep: rappers, r&b zangers en aanverwante stijlen.

Locatie: huren van pand incl verbouwing (isolatie en akoestiek) ergens op een industrieterrein. kortweg een

professioneel high-end studio wat je elders ziet.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

 

Dit is het paard achter de wagen.

 

Wat moet je doen? Wat wil je doen? Wat kost dat? Wat kan je je veroorloven? Wat is redelijk gezien de verwachte inkomsten? Voor wie wil je zulke cijfers, voor jezelf of om een goede indruk te maken op financiers?

 

Er is met weinig budget heel veel mogelijk.


NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik stel voor om gewoon in je omgeving te kijken. Ken je mensen die rappen ed. Spreek ze aan, laat ze een eerste demo maken voor een mooie prijs. Het enige wat die gasten doen is zingen over het leven en als jij daar deel van gaat uitmaken dan kennen die mensen ook weer mensen en die mensen...

 

Ik denk niet dat je erg veel geld kwijt zult zijn aan promotiekosten. probeer eerst wat uit in je directe omgeving, ga naar een r&b toko heen en vraag eens wat rond...


Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

 

Dit is het paard achter de wagen.

 

Wat moet je doen? Wat wil je doen? Wat kost dat? Wat kan je je veroorloven? Wat is redelijk gezien de verwachte inkomsten? Voor wie wil je zulke cijfers, voor jezelf of om een goede indruk te maken op financiers?

 

Er is met weinig budget heel veel mogelijk.

 

Ik weet al aardig wat mn doel is. Dat staat immers in de ondernemingsplan. Nu ben ik bij het punt gekomen van de financieel plan (best lastig!). En het is niet een punt van indruk maken op de financiers (hier bereik je alleen mee dat ze geld schieten, maar daarnaast moet je verder), wat belangrijker is, is zien te overleven als startend ondernemer.

 

Wat ik op doel is wat het ongeveer zou kosten qua, advertenties, flyers en blabla.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik stel voor om gewoon in je omgeving te kijken. Ken je mensen die rappen ed. Spreek ze aan, laat ze een eerste demo maken voor een mooie prijs. Het enige wat die gasten doen is zingen over het leven en als jij daar deel van gaat uitmaken dan kennen die mensen ook weer mensen en die mensen...

 

Ik denk niet dat je erg veel geld kwijt zult zijn aan promotiekosten. probeer eerst wat uit in je directe omgeving, ga naar een r&b toko heen en vraag eens wat rond...

 

Ik heb al wat connecties opgebouwd. Daarnaast heb ik al diverse tracks geproduceerd, opgenomen en afgemixt. Deze zijn tevens in het verleden uitgebracht op TV, CD, en via internet.

 

Maar ik zou echt niet weten hoeveel ik kwijt zou zijn aan promotiekosten wat betreft advertenties, gouden gids, flyers etc. per jaar.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Volgens mij kan niemand echt antwoord op je vraag geven behalve jijzelf! Gewoonweg omdat het jou bedrijf is en jij dit zelf moet bepalen.

En proberen, je weet niet van te voren hoeveel effect een bepaald promotiemiddel heeft. Niemand kan dit voor je inschatten. Het scheelt nogal of je elke week een advertentie wilt in drie verschillende kranten of eenmalige grote advertentie etc.

 

Je kunt aan jezelf de vraag stellen hoeveel geld je kan en wilt besteden aan promotiekosten

Bepaal voor jezelf, aan de hand van van je onderzoek en doelgroep welke promotiemiddelen geschikt zouden kunnen zijn.

Als je voor jezelf al weet dat je een bepaald aantal flyers wilt laten drukken, een jaar lang in de gouden gids wilt staan en om de 2 weken een advertentie in een bepaalde krant wilt hebben, kun je zelf van te voren al berekenen wat dit ongeveer gaat kosten en krijg je al meer inzicht in het kostenplaatje.

 

Gr. Marleen

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Ik weet al aardig wat mn doel is. Dat staat immers in de ondernemingsplan. Nu ben ik bij het punt gekomen van de financieel plan (best lastig!).

 

Maak eerst een marketingplan en kijk daarna pas naar je financiën.


NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

advertenties, gouden gids, flyers etc. per jaar.

 

 

Ik denk nihil: volgens mi jis jouw doelgroep niet 1 die in de gouden gids gaat zoeken, maar juist 1 die een heel sterk informeel netwerk heeft. Als je visitekaartjes zou hebben en flyers (5000 st. A6 druk je voor 100 euro) is het vooral een kwestie van zorgen dat je gezien wordt en rondloopt op de plekken waar je doelgroep rondloopt. Of neem ene trackopvoor het RonaldMcDonald kinderfonds en zorg ervoor dat Hart van Nederland en plaatselijke media mee komen kijken.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hoi Rasheed,

 

Misschien mag ik je een tip geven:

 

Druk, zoals eerder vermeld, flyers met hierop je commerciele boodschap en een duidelijke verwijzing naar je website.

 

Zorg er voor dat je website professioneel (overzichtelijk, duidelijk enz.) is.

 

Flyer op plaatsen waar je doelgroep komt, laat hier stapeltjes achter. en herhaal dit van tijd tot tijd.

 

Ik begrijp dat je een opnamestudio hebt, je doelgroep is dan makkelijk te bepalen en ik weet wel zeker dat jij wel weet waar je je doelgroep kan vinden.

 

Je promotie hoeft niet veel geld te kosten, misschien wat inspanning van jou kant (actief flyeren).

 

Adverteren in een tijdschrift dat jou doelgroep graag leest kan ook effect hebben.

 

groetjes Nav.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik denk dat dure reclame campagnes ook geen zin hebben inderdaad, net zoals een verwijzing in de gouden gids.

 

Probeer je doelgroep te betrekken bij het gene wat jij doet. Ga bij discotheken langs, laat beginnende rapgroepen eens een gratis singel opnemen. En als het een succes wordt gaat het vuurtje vanzelf branden. ( mond op mond reclame goedkoper kan het niet)

 

Verder kun je gaan flyeren bij rap of verwante muziekstijlen feesten...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

 

Zo groot is dat wereldje toch niet? Die jongens kennen mekaar. Word of Mouth is voldoende, en wat basisdingen in drukwerk en op internet. Of wil je wereldwijd gaan werven?


NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Rasheed!

 

Jouw doelgroep is snel en bedient zich veelvuldig van internet en hun liefhebberssites zijn dus bij uitstek geschikt om te banneren!

Niet duur in verhouding tot geprinte media en naast flyeren en kaartjes perfect medium!

 

1. vertel je boodschap op je website!

2. genereer traffic naar die site (denk na over werkwijze google crawlers etc..) probeer uniek en anders te formuleren dan anderen, en snel sta je boven aan in de lijsten.

 

Denk ook eens aan cross-overs. Waar kickt jouw doelgroep nog meer op? gepimpte auto's? Bannertje op zo'n site: 50 € per jaar ;)

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hallo Rasheed,

 

Het hangt er natuurlijk ook erg vanaf wat je allemaal zelf kunt en wat je moet uitbesteden. Op mijn weblog loopt nu een serie over starten zonder of met beperkt startkapitaal. Deze gaan bijvoorbeeld over promotie:

http://www.kletskous.com/2007/02/05/starten-zonder-startkapitaal-deel-5/

http://www.kletskous.com/2007/02/08/starten-zonder-startkapitaal-deel-5a/

 

Misschien staan er wat bruikbare tips voor je bij.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Heel simpel. 10 euro per uur, 2 personen die aan het einde van een feest flyers uitdelen aan de mensen die naar huis gaan, 2 uur lang. Dus, 40 euro ex. de kosten van drukken flyers, per feest.


"Idleness is not doing nothing--It's being free to do anything".

 

"The purpose of doing business, is to not be in any business".

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er is 1 lid online en 66 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept