Ga naar inhoud

Marktgegevens cleanrooms

Geplaatst:

Roberth

Ik ben bezig met een markonderzoek (doel nieuw product op de markt brengen) maar heb problemen met het in kaart brengen van de markt.

Mijn onderzoek richt zich op de Nederlandse cleanroom markt met als doel het in kaart brengen van deze markt. Het gaat mij voornamelijk om het gebruik van machines in de cleanrooms.

Bij bedrijven in het bezit van cleanrooms moeten we o.a. denken aan een ASML etc.

Wie kan mij helpen statistische gegevens te vinden!!!

Bedankt

[titel aangepast - mod]

Featured Replies

Geplaatst:

René Zonneveld

Hangt er een beetje vanaf wat je precies wilt weten. Ik weet ook niet wat je product zal zijn, maar allicht kun je een marktspeler benaderen die een ander product/dienst voor cleanrooms heeft. Even rondneuzen op een beurs misschien?

http://www.exhibitions.be/N_beursdetail.asp?id=2294

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Geplaatst:

Roberth

• Auteur

Bedankt het kan een goede ingang zijn!

Ik ben al wat rond aan het mailen en bellen geweest alleen haast niemand heeft de info of wil deze vrijgeven.....

Het gaat om mechanische machines in de cleanroom!

Robert

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Roberth

• Auteur

Na een aantal gesprekken met bealngrijke spelers in deze markt (waaronder ASML) krijg ik wel het gevoel dat hier een kans ligt maar echt hard maken kan ik het niet.

Daardoor mis ik nog een goede 'body' om een advies te schrijven naar de organisatie waar ik aan het afstuderen ben.

Iemand een goed idee?????

Bedankt

Geplaatst:

Jan Post

Ik denk dat het lastig wordt om aan branchegegevens te komen binnen deze branche omdat het eigenlijk een microsegment is. Kan je even toelichten wat je precies wilt produceren / hoe je markt wil penetreren / de aanwezige knowhow, etc?

Je zou eventueel kunnen bekijken of bepaalde adviesbureaus onderzoek naar deze markt hebben gedaan? Deze gegevens zijn vaak aardig duur, maar zijn vaak goed onderbouwd en kunnen waardevol zijn voor jouw onderzoek.

Ik kan alleen niet goed uit jouw post opmaken wat je nou precies wilt bereiken, met wat voor soort product als je dit even toelicht kunnen we je misschien verder helpen.

Ps: Volgens mij is dit eigenlijk een huiswerk vraag dat mag hier dus niet :-X

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.