Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Hendrik de Witte
Hendrik de Witte
Hoi,
Ik heb een hele simpele organisatie, in principe alleen verkoopinkomsten.
Stel:
Een klant bestelt iets bij mij en ik stuur hem een factuur.
Mijn facturen zijn oplopend genummerd.
Als ik een factuur verstuur moet ik hem dan inboeken of pas als de klant gaat betalen?
Als de klant niet betaald hoe verloopt het dan? Ik bedoel in principe noteer ik dan de BTW ook in de boekhouden: die neemt toe!
Maar als de klant niet betaalt, of als ik hem vrij stel van betaling,.........een gratis dienst noteer ik dan gewoon €0,00?
Moet ik dan ook opnieuw een factuur van €0,00 opstellen en hem hem/haar toezenden?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/11520-boekhouden-van-niet-ontvangen-betalingen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag