zrski Geplaatst: 9 januari 2003 zrski 4,5k 26 Geplaatst: 9 januari 2003 Wat vinden jullie de belangrijkste kriteria m.b.t. hosting van een website? Mijn top criteria zijn: - snelle service (support) - hoge uptime - Lage kosten - Gebruiks vriendelijk HL-er van het eerste uur (& proud of it) follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema fuk spelvouten Link naar reactie
0 Alef Arendsen Geplaatst: 9 januari 2003 Alef Arendsen 1,2k 45 Geplaatst: 9 januari 2003 - Snelle service is inderdaad onwijs belangrijk - Betrouwbare lijn (niet alleen in de zin van uptime, maar ook guaranteed snelheid) Daarnaast heb je vaak je domainname ook geregistreerd bij de provider en daar wil ik nooit al te veel aan vast zitten (ik moet makkelijk de DNS records kunnen (laten) wijzigen)! Link naar reactie
0 zrski Geplaatst: 9 januari 2003 Auteur zrski 4,5k 26 Geplaatst: 9 januari 2003 Mee eens, de hosting provider van higherlevel gebruik "eatserver". Wat vinden jullie daarvan? Ik vind het een erg gemakkelijk systeem. HL-er van het eerste uur (& proud of it) follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema fuk spelvouten Link naar reactie
0 paulmatthijs Geplaatst: 9 januari 2003 paulmatthijs 678 2 Geplaatst: 9 januari 2003 het gaat ten eerste niet om uptime, maar om downtime (!) ik vind dat veilig en snel tegelijk moet kunnen. iemand die de nadruk legt op veiligheid heeft over het algemeen ook genoeg kennis in huis om een systeem snel en stabiel te laten draaien. Link naar reactie
0 zrski Geplaatst: 9 januari 2003 Auteur zrski 4,5k 26 Geplaatst: 9 januari 2003 Yep, vanuit de hosting provider kant heb je gelijk. Maar ik ben eigenlijk het meeste geïnteresseerd in wat potentieele klanten vinden. HL-er van het eerste uur (& proud of it) follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema fuk spelvouten Link naar reactie
0 Alef Arendsen Geplaatst: 9 januari 2003 Alef Arendsen 1,2k 45 Geplaatst: 9 januari 2003 Wij hosten onze site op dit moment bij NLHosting, deze gebruiken voor configuratie en dergelijke Plesk, dat is best een relaxed configuratie systeem. Qua uptime (downtime, inderdaad) hebben ze hun limiet voor dit jaar al wel verspeeld (deze week een halve dag down :)) Link naar reactie
0 paulmatthijs Geplaatst: 9 januari 2003 paulmatthijs 678 2 Geplaatst: 9 januari 2003 plesk draait op sun cobalts, de meest gebruikte virtual en shared hosting server. als je vier bent kan je met cobalts een hostingprovider opzetten ;) nadeel is dus wel dat je voor plesk een bepaalde configuratie moet hebben draaien, en dus veel beveiligingspuntjes niet 100% kan doorvoeren. je kan namelijk niet je eigen systeem helemaal opzetten omdat je vast zit aan plesk (of je moet plesk eruit gooien) en dat geeft altijd ergens wel een risico. Link naar reactie
0 Alef Arendsen Geplaatst: 9 januari 2003 Alef Arendsen 1,2k 45 Geplaatst: 9 januari 2003 Je zult helemaal gelijk hebben, ik heb dan ook (gelukkig) geen verstand van hosting. Is niet een van mijn favoriete bezigheden. Ik kijk er tegenaan vanuit de klanten- en applicatie-ontwikkelingshoek. Onze site draait daar en tsja, wat moet je beveiligen aan een site... ;) Anyway, paul, check je mail... Link naar reactie
0 paulmatthijs Geplaatst: 9 januari 2003 paulmatthijs 678 2 Geplaatst: 9 januari 2003 > tja, wat moet je beveiligen aan een site klopt helemaal, ik kan daarom ook nooit aan klanten duidelijk maken waarom secure hosten zo belangrijk is. tenminste, niet 100%. als het draait, dan is het goed en zo hoort het ook, maar zodra je een beetje kennis van zaken hebt ga je toch anders tegen dingen aankijken. (ik heb trouwens een gloeiende hekel aan hosters die lopen te leuren met gigabit backbones en redundancy en routers enzo... allemaal onzin en marketingpraat. alsof er meer dan 100 hosters zijn in NL die eigen backbones en routers hebben (even frustraties uiten hoor :)) Link naar reactie
0 E. Geplaatst: 12 januari 2003 E. 7 0 Geplaatst: 12 januari 2003 Paul, als je je server(s) huurt op een locatie waar meerdere gigabit verbindingen zijn e.d. kan je daar toch ook mee leuren. Doe ik zelf ook op eriky.com terwijl ik niet zelf die dingen bezit. Maar ik weet dat het bedrijf waar ik m'n server huur er alles aan doet om de boel online te houden en dat lukt ze dan ook prima. Link naar reactie
0 Nils de Witte Geplaatst: 12 januari 2003 Nils de Witte 7,8k 146 Geplaatst: 12 januari 2003 Draai mijn sites al 7 jaar bij www.pair.com Werken met apache servers. Aafgelopen 5 jaar 0 keer down geweest. Maak ook gebruik van Frontpage extenties en secure server toepassingen. Kost geen biet en draait als een tierelier. Geen problemen met vertragingen en zo. Ideaal. Groeten, Nils Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg. contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance Link naar reactie
0 R.I.P. - Benm Geplaatst: 12 januari 2003 R.I.P. - Benm 7,7k 149 Geplaatst: 12 januari 2003 Ik kijk eigenlijk naar 2 dingen: - dollars per gigabyte - support als dr wat down gaat Nou ben ik wat dat aan gaat misschien een etter van een klant (toch, paul matthijs? ;)), maar als je sites draait die leven van reclame op flinke bezoekersaantallen wordt bandbreedte vaak een aardige kostenpost. Zaken als ondersteuning voor php, perl etc, en een mysql databaseje erbij vind ik eigenlijk standaard, dat zou gewoon ieder zichzelf respecterend hostingbedrijf moeten bieden. Wellicht dat snelheid belangrijker wordt nu steeds meer bezoekers gaan beschikken over een breedband verbinding. Nu gaat het opvallen als een site wat langzamer is, bij modemgebruikers kun je daar nauwelijks van spreken. Web Chemistry : Internet Ontwikkeling en Web design | HQ-Nieuws | Merghart.com Link naar reactie
0 paulmatthijs Geplaatst: 12 januari 2003 paulmatthijs 678 2 Geplaatst: 12 januari 2003 eriky: prima om ermee te leuren, maar wat ik bedoel is dat je niet met zeggen dat je dan als hoster een gigabit lijn hebt. zeg dan dat je een gigabit lijn deelt. en vermeldt wat je effectieve (gemiddelde) snelheid is. Link naar reactie
0 zrski Geplaatst: 13 januari 2003 Auteur zrski 4,5k 26 Geplaatst: 13 januari 2003 Helemaal mee eens pm, ik zou alleen mijn best doen om de extra informatie die je geeft in duidelijk, kort en bondig Nederlands uit te leggen aan je klant. Teveel techniek worden mensen jumpy van, of ze begrijpen het gewoon niet (en wat je niet kent is eng). HL-er van het eerste uur (& proud of it) follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema fuk spelvouten Link naar reactie
0 paulmatthijs Geplaatst: 13 januari 2003 paulmatthijs 678 2 Geplaatst: 13 januari 2003 helemaal mee eens, maar dit was even een hoster vs hoster reactie ;) Link naar reactie
zrski
zrski
Wat vinden jullie de belangrijkste kriteria m.b.t. hosting van een website?
Mijn top criteria zijn:
- snelle service (support)
- hoge uptime
- Lage kosten
- Gebruiks vriendelijk
HL-er van het eerste uur (& proud of it)
follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema
fuk spelvouten
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag