• 0

voorbeeld boekhouding VOF

Heeft er iemand misschien een voorbeeld boekhouding voor een VOF ?

Ben erg benieuwd waar ik allemaal aan moet denken voor het opzetten van mijn boekhouding.

 

tevens nog adviezen voor het gebruiken van een administratie software pakket ?

 

tips zijn erg welkom.

 

alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wij doen het heel simpel:

 

- map met om en om afschrift/bijbehorende fakturen, afschrift/bijbehorende fakturen enz.

- map voor creditcard-betalingen-overzichten

- schrijfblok voor het kasboekoverzicht, met mapje voor de bonnetjes erbij (boekhandel)

- overzicht gereden kilometers

 

Nu versturen wij er niet zoveel, dus kan het lekker simpel. Ook hebben we na het eerste jaar van de belastingdienst te horen gekregen dat we nog maar 1 keer per jaar omzetbelasting hoeven te betalen (i.p.v. vier keer per jaar). Dus aan het begin van het nieuwe jaar kijkt er een accountant naar, die noteert alles netjes, zorgt voor de aangiftes en voorziet alles van een stempel. That's it.

Link naar reactie
  • 0

Het nadeel van mappen vind ik dat je niet zo gemakkelijk en snel kan inzien hoe je ervoor staat. Ik doe een uurtje in de twee dagen administratie van facturen en andersoortige dingen en voer dan simpelweg in excel voor elke factuur (in en uitgaand) een regel in, waarin alle data van facturen opgenomen wordt. Met wat filtertjes (is ook allemaal niet zo moeilijk), kun je het aan het eind van de maand overnemen in een kosten/baten overzichtje (beetje balans-achtig). Dit overzichtje is geprognotiseerd voor de maanden die nog moeten komen en reeel voor de afgelopen maanden. Geeft je de mogelijkheid om enerzijds te zien of je prognoses kloppen en ten tweede kun je zien hoe lang je nog door kan.

 

Echt ik vind het een onwijs voordeel in een oogopslag te kunnen zien wat ik kan doen, hoeveel geld ik over heb voor uitgaven, wat er gebeurt als er een wanbetaler komt enzo...

 

EDIT: Bijkomend voordeel is dat je het aan het eind van jaar zo naar de boekhouder kan sturen, die de totalen eruit pakt en klaar is met zijn jaarverslag

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.