• 0

Uit BV gestapt als directeur/aandeelhouder

Hallo,

 

Ik ben 2 jaar geleden met nog 2 aandeelhouders een BV gestart. Deze aandeel houders hebben mij als directeur benoemd en zich over het algemeen niet met de zaak bemoeit. In augustus 2006 vonden ze de resultaten zo tegenvallen, dat ze hebben besloten niet langer door te willen gaan.

Ik kreeg de keus: 1. Hun aandelen overnemen+de zaak 2. Zij zouden mijn aandelen overnemen. Aangezien ik niet in de positie verkeerde om voor optie 1 te gaan, heb ik ingestemd met optie 2.

Ik heb in november ontslag gekregen als directeur en dit bij de Kvk doorgegeven.

Mijn 'compagnons' hebben alle inventaris en apparatuur uit het pand gehaald en voeren dit (waarschijnlijk) verder vanuit hun eigen bedrijf.

 

Nu krijg ik vandaag een brief van een advocaat dat ik destijds borg stond voor 10.000 bij de bank. Of ik dit per ommegaande wil betalen???!!!!!!????? Kan dit zomaar? Is dat niet alleen het geval bij een faillessement?

 

Graag zou ik uw mening hierover weten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, ze kunnen het altijd proberen. Of het ze gaat lukken is afhankelijk van de afspraken die je gemaakt hebt met je partners. Ik hoop dat je bent overeengekomen dat ze ook alle verplichtingen van je hebben overgenomen en je vrijwaren van claims?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account
Ik heb in november ontslag gekregen als directeur en dit bij de Kvk doorgegeven.

 

Is dit middels de notaris ook in de statuten gewijzigd?

Zo ja, Kopie statuten opsturen naar betreffende bank, alsmede uittreksel KvK.

 

Zo niet; (uit ervaring), Dan helpt een uitschrijving KvK niet voldoende en blijf je aansprakelijk waarvoor getekend.

 

Succes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.