• 0

Tussen Tsjechie en Nederland

Ik heb een vraag over het volgende.

 

Ik wil graag een bedrijf opzetten dat als tussenpersoon opereert tussen Nederlandse tandartsen en Tsjechische tandtechnische laboratoria.

 

werkwijze:

 

Nederlandse tandarts maakt mal

 

Ik stuur dit op naar Tsjechie

 

Vanuit Tsjechie wordt de kroon of brug of wat dan ook naar mij gestuurd alwaar ik het weer bij de tandarts terecht doe komen.

 

 

Nu ben ik benieuwd wat soort constructie van bedrijf het beste is voor mij om op te zetten. Kan ik beter hier een bedrijf beginnen? Of is een hoofdvestiging in Tsjechie met hier een soort van dependance een oplossing?

 

En is er bij bovenstaande werkwijze sprake van import en export?

 

Ik hoop op leerzame antwoorden.

 

Bedankt!

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je gaat intracommunautaire verwerven:

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob06/ob06-02.html

Is een soort van import/export binnen de EU.

 

Je klanten zitten in Nederland? Dan zou ik een Nederlands bedrijf opzetten en daarvandaan handelen. Dat werkt voor je klanten het makkelijkst.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Opzetten van een bedrijf in Tsjechie is redelijk simple en kost ongeveer 2000,- euro maar op zich heb je dit helemaal niet nodig. Wij worden dagelijks benaderd door ondernemers die in centraal en oost europa willen beginnen, ons advies is heel vaak; denk goed naar of je daar wel een vennootscahp wilt hebben c.q heb je er echt een nodig. De reden hiervoor zijn: je hebt het niet altijd nodig en ondanks dat admin en het opzetten niet zo heel spannend is kost het je gewoon tijd en aandacht. Succes!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Binnenkort heeft elke tandartspraktijk een CNC gestuurde machine die de kronen e.d. binnen no-time freest. De behoefte aan tandtechnici zal daarmee heel snel afnemen.

Ik ken reeds één praktijk met zo'n machine. Het werk dat zij nu nog uitbesteden aan een tandtechnicus is slechts 40% van wat zij voorheen met de tandtechnicus aan business deden en de verwachting is dat het nog veel minder zal worden.

 

M.a.w. ik zou je niet aanraden veel toekomstverwachtingen te hebben van jouw rol als tussenpersoon tussen Nederlandse tandartsen en Tsjechische tandtechnici.

Link naar reactie
  • 0

Mijn eigen tandarts heeft ook zo'n ding; he zegt er wel bij dat hij "echte" kronen blijft gebruiken en dit als tussen oplossing ziet voor grote vulling / twijfel voor een echte kroon. Maar ja verder heb ik er geen verstand van ik denk wel dat dit idd verder de toekomst gaat worden.

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Waarom regel je niet als interemediair bezoeken aan tandartsen in Tsjechie? Volgens mij is daar veel meer geld te besparen dan op alleen de kroon.

 

Ik ben zelf naar Rusland gegaan om een implantaat te laten plaatsen. Helaas moest ik er 4 keer heen, maar een simpele behandeling als een kroon kan in 1 bezoek. Uit m'n hoofd kost een kroon plaatsen in St Petersburg bij de tandarts die ik ken € 150,-. In Nederland volgens mij €800,-. Daar zit nog marge tussen, zeker als je meerdere dingen aan je gebit laat doen in 1 bezoek.

 

Als het je iets lijkt, kan ik je in contact brengen met een hele goede tandarts in Sint Petersburg en ik kan je ook mijn voortand laten zien.

 

Ik hoop dat je eens een emailtje stuurt met je verhaal en wellicht kun je me op de hoogte houden? Ik vind het wel een erg goed idee waar je nu op 'broedt'!

 

Zou trouwens gewoon in Nederland een bedrijf opzetten, Nederlanders doen het liefst met Nederlandse bedrijven zaken. De 'achterkant' (de kronen/tanden) regel jij en jij staat in voor de kwaliteit.

 

Laat maar wat horen!

 

groet

Hugo

h.messer@bridge-int.nl

 

Offshore & Nearshore outsourcing;

- web development - software development

- open source oplossingen - dedicated teams

 

http://www.bridge-outsourcing.nl

 

http://linkedin.com/in/hugomesser

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.