• 0

Ondernemers en ontwikkelingswerk

Voor een dynamische ontwikkelingsorganisatie http://www.1we.com ben ik bezig met een aantal communicatie (awareness) concepten waarvoor we sponsoren zoeken. Bedrijven die zich willen verbinden aan een ontwikkelingsorganisatie met een zeer ondernemende en innovatieve geest. De verschillende concepten, waaronder een verassend guerilla marketing concept en een internationaal awarenessconcept hebben funding nodig om uit te kunnen rollen. De verwachte free publicity en PR waarde voor het bedrijf zal vele malen waardevoller zijn dan de gevraagde inleg. Wie heeft tips voor organisaties die zich aan het orienteren zijn in de markt van ontwikkelingsorganisaties en zich momenteel niet kunnen vinden in het aanbod?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Vossius,

 

Kwestie van marketing en verkoop. Ook sponsors zijn gewoon klanten. Wat willen ze. Wat krijgen ze en wat zijn de alternatieven (niks doen is ook een alternatief)

 

Maak een plan, doe je huiswerk, ga netwerken en sla je slag.

 

Voor projecten/organisaties in de non-profit is fondsenwerving van doorslaggevende betekenis. Je mogelijkheden worden niet beperkt door je goede ideeën, maar door je vermogen om er fondsen voor te vinden. Dus ook in jouw/jullie geval is een idee past leuk als je het geld krijgt om het uit te voeren.

 

Bijna alle grote bedrijven, vooral in de dienstverlenende sector en in de consumenten goederen hebben MVO officers en/of afdelingen. Verder is er een boek met alle organisaties die fondsen verstrekken voor non-profit activiteiten.

 

Veel succes.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

 

Misschien kun je iets duidelijker zijn. Organisaties die op zoek zijn naar ontwikkelingsorganisaties? Daar kan ik geen trui van breien. 1WE is een omroep die iets wil betekenen voor het werk in ontwikkelingslanden, begrijp ik van de website. In dat verband wordt ook een netwerk opgezet voor Hollandse ondernemingen die hun maatschappelijke betrokkenheid willen demonstreren door samen te werken met ontwikkelingsorganisaties. Is daar je oproep op gericht? Kun je iets meer uitleggen, liefst zonder te spammen of crossposten?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Commerciele bedrijven investeren in ontwikkelingsorganisaties of starten zelf projecten die de sociale kant van het bedrijf onder de aandacht brengen. Ze ondersteunen om een combinatie van redenen. (imago, betrokkenheid, netwerken) Niets nieuws onder de zon. 1We is een jonge bruisende club met echt innovatieve ideeen in de wereld van ontwikkelingsorganisaties en goede doelen. Op de site kom je projecten tegen die dat illustreren, er is een omroep, een businessclub, een art-auction en nieuwe projecten die in de startblokken staan en die we van de grond willen gaan trekken met behulp van sponsoren. Projecten waar 1We, de sponsor en, last but not least, de mensen waar het allemaal om te doen is (armen in de derde wereld) beter van worden. We zoeken funding voor bijvoorbeeld een awarenessproject ROOFTOP. Het betreft een internationaal kunstproject waarbij je in de toekomst, al vliegend met Google Earth, een string van kunstwerken in de wereld kunt gaan zien maar ook offline gaan we dit project onder de aandacht brengen.

 

ROOFTOP: http://www.1we.com/web/show/id=52058 langid=43

 

Elk werk wat is uitgevoerd is een project op zich waar een bedrijf en een plaatselijk goed doel aan kan worden gekoppeld. De guerilla marketing campagne kunnen we hier niets over zeggen behalve dat het origineel en niet onopgemerkt zal blijven. We willen rond de tafel met bedrijven die de toegevoegde waarde zien van een ontwikkelingsorganisatie met ondernemersmentaliteit waarin zij zich in herkennen: 1We is een pro-actieve, innovatieve, gedreven en in PR termen vollop kansen scheppende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dat rooftop concept wel cool! Big Art voor Google Maps. Of je bedrijven voor moet onteresseren weet ik niet. Ik vind het meer iets voor flash mobs op zo. Met z'n allen een weilandje creatief omploegen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.