• 0

Stekker eruit?

Beste ondernemers

 

Ik heb vorig jaar een website op het web online gezet.

Doel: advertenties van auto's en auto-onderdelen verkopen

aan particulieren en /of bedrijven.

 

Je kunt het vergelijken met marktplaats maar dan enkel voor

de autobranche.

 

Ik heb 3 jaar in het ontwerp fase ingestoken.

 

Jammer genoeg loopt de site bijna nagenoeg niet.

Ik ben nu reeds 1.5 jr online en heb een omzet van gemiddeld 20 tot 30 eurp p/mnd.

 

Gelukkig had ik mijn baan niet opgezegd en heb dus nog wel inkomen.

 

Kunnen jullie s.v.p. (please) erna kijken en wellicht mij van tips/advies voorzien. Wat doe ik verkeerd? Wat kan beter? Wellicht marketing tips?

 

Met google ben ik veel geld kwijtgeraakt en heb er helemaal niets aangehad.

 

Ik sta open voor alles.

 

Ik zou jullie erg dankbaar zijn, want ik weet het niet meer.

Ik zit zelfs te overwegen uit frustatie (niet uit fin.overw.) de

stekker eruit te gooien.

 

Maar doe dat liever niet.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Je hebt echt een goede site gemaakt. Dat loopt allemaal als een trein, maar het probleem is dat je geen content hebt. Dan ben je als auto(onderdelen/service)zoeker snel klaar.

 

Het onderliggende probleem is volgens mij dat je in een markt bent gestapt waar de kaarten al zijn geschud. Je hebt autotrack, autotrader, autoscout24, autokopen, autotelegraaf en nog een aantal grote aanbieders met veel content. Aan die markt heb je weinig toe te voegen.

 

Autorola heeft in deze markt een afwijkende propositie geformuleerd. Zij zeggen 'Hoogste marktprijs voor uw auto. Geen verkoop, geen kosten." Dat is een duidelijk ander geluid, wat de basis is van hun bestaansrecht.

 

Jij moet denk ik ook zo'n ander geluid formuleren. Een paar suggesties:

 

- alle klassiekers en oldtimers van Nederland

- de tuningsite van Nederland

- trucks, trucks en nog eens trucks

- only bikes

- Harley Davidson bikes & parts

 

Je zult zien dat het gemakkelijker is om een begin te maken in een marktniche dan direct de concurrentie aan te gaan met de gevestigde orde.

 

Nou, kop op en succes!!!

 

http://www.bizzlog.blogspot.com/ > mijn weblog over startend ondernemen

http://www.managizer.nl/ > interne communicatie en gedragsverandering in organisaties

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het met marcodees eens... je zult je moeten proberen te onderscheiden van de rest.

 

Wellicht is het een idee om een koppeling met een grote jongen te proberen. Bijvoorbeeld alle auto's van autotrack ook op jouw site. Dit is technisch zeer goed mogelijk. Dan heb je content en kun jij je concentreren op inderdaad een nichemarkt. Bijvoorbeeld auto-onderdelen o.i.d.

 

Ik zet zelf wel mijn vraagtekens met de bereidheid van een autotrack om hieraan mee te werken, maar je kunt het altijd proberen. Niet geschoten is altijd mis.

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt erop dat je te veel in een keer wilt. Ik sluit me aan bij bovenstaande berichten dat het beter is je in eerste instantie op een nichemarkt te richten (de instap autootjes waar middels accesoires veel aan 'getuned' wordt). De doelgroep kun je goed definieren en is ook goed vindbaar. Ik zou starten met het verzamelen van adresgegevens van autoclubs en die in een keer aanschrijven.

 

Have fun, groet,

 

Remo

 

PS: En ja .. je moet een lange adem hebben. Ik zeg maar zo, als zelfstandig ondernemer weet je wat je waard bent :).

 

PPS: Maar pff, wat kan het vermoeiend zijn

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie
  • 0

Is dat vandaag niet volop in het nieuws? Milieu bewust? Een soort bellen.com. maar dan voor milieu bewuste auto's. Met tellertje erbij betreffende de prijs.

 

Het is maar een idee

 

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
  • 0

Is dat vandaag niet volop in het nieuws? Milieu bewust? Een soort bellen.com. maar dan voor milieu bewuste auto's. Met tellertje erbij betreffende de prijs.

 

Het is maar een idee

 

 

Persoonlijk zou ik hier niet voor kiezen. Er zijn betere domeinnamen voor dit doel te vinden en een dergelijk concept kan (in mijn ogen) niet goed gecombineerd worden met tweedehands auto's en auto-onderdelen.

 

Is wel een leuk concept als iets aparts.. dan wellicht te combineren met aanbod van nieuwe auto's..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 68 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.