• 0

subsidie voor stagair

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een stagiair kun je op twee manier aannemen: met een fictieve dienstbetrekking en met een 'echte' dienstbetrekking (wat de term voor 'echt' is weet ik even niet meer).

 

Nadelen fictieve dienstbetrekking

  • een arbeidsovereenkomst waarbij geen sprake is van machtsverhouding (je kunt de stagiar niet 'afrekenen' op dingen en hem in principe - in extreme gevallen - niet letterlijk opdracht geven), al moet je dit nadeel niet te zwaar nemen.
  • je kunt de loonkosten voor de stagiair niet bij de WBSO betrekken

Voordeel fictieve dienstbetrekking - de stagiair is middels de WaJong verzekerd voor WW en WAO, dus die premies hoef je niet af te dragen.

 

Dus: ja, de stagiair kan in aanmerking komen voor WBSO, maar de subsidie die je uiteindelijk ontvangt is minder groot dan bij een normale medewerker.

 

Wij hebben zelf besloten om de stagiairs niet onder de WBSO te laten vallen omdat de administratieve rompslomp niet opweegt tegen het beetje subsidie wat je ontvangt (in 2003 maximaal 60% van de loonkosten), ook meerekenend dat stagiair nooit (anders ben je wel een goede werkgever voor de stagiair) zoveel zal verdienen als een normale medewerker...

 

WBSO: loonkostensubsidie van 40% (heb ik dit percentage goed) of 60% (voor technostarters, volgens de definitie van de belastingdienst enzo). Helaas is de inschrijving voor de WBSO voor het komende halfjaar overigens verlopen (kijk ook op www.senter.nl).

 

Overige subsidies: er is een subsidie (volgens mij) voor kennisdragers (mensen die van een universiteit afkomen ofzo) die je aanneemt, maar naar mijn weten zitten hier veel haken en ogen aan (je moet hem een x-aantal jaar houden ofzo). Maar sowieso, het ging hier niet om afgestudeerden, maar om stagiairs...

 

Misschien dat je zelf even kan uitvissen op www.subsidieshop.nl of er nog andere subsidies zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.